پسر بازمانده هولوکاست که در اثر COVID-19 درگذشت ترودو را به خاطر تعریف داستان مادرش ستایش می کند

وقتی جف شبز شنید نخست وزیر جاستین ترودو در مورد مادرش با کشور صحبت می کند ، فروتن و دلگرم شد.

مالوینا شبز اوایل ماه جاری در سن 93 سالگی در یک خانه مراقبت ویژه در تورنتو درگذشت.

پسرش که در شمال تورنتو در تورنهیل زندگی می کند گفت: “او از هولوکاست جان سالم به در برد ، اما نتوانست از COVID زنده بماند.” شبز گفت که از تلاش ترودو برای نشان دادن چهره ای انسانی بر رنج هزاران نفر با روایت داستان مادرش استقبال کرد.

وی از طریق تلفن به سی بی سی نیوز گفت: “اگر COVID شخصی باشد ، من کاملاً معتقدم که می توانیم این نبرد را حتی سریعتر شکست دهیم.”

ترودو بعد از ظهر جمعه در کنفرانس خبری خود وقت گذاشت و زندگی مالوینا شبز را گرامی داشت و به خانواده وی تسلیت گفت. سخنان وی در حالی است که موج دوم COVID-19 منجر به عفونت بیشتر و مرگ و میر بیشتر در خانه های مراقبت طولانی مدت انتاریو شده است. در طول موج اول شیوع همه گیر ، ساکنان تحت مراقبت طولانی مدت بیش از 62 درصد از مرگ ناشی از COVID-19 در استان را تشکیل می دهند.

نخست وزیر در خارج از محل اقامت خود در اتاوا ، به خبرنگاران گفت که امیدوار است مرگ شبز به عنوان یادآوری “آنچه در این مبارزه با همه گیری در معرض خطر است” باشد.

جف شبز روز جمعه در یک کنفرانس خبری نخست وزیر جاستین ترودو را در حال صحبت در مورد زندگی و مرگ مادرش تماشا می کند. (جان Lesavage ، CBC)

ترودو گفت: “مجبور به فرار از خانه خود در طول جنگ شد. او و خانواده اش در یک اردوگاه کارگری در سیبری به سرانجام رسیدند. او این کار را انجام داد و زندگی جدیدی را در کانادا آغاز کرد.”

“او ازدواج کرد ، بچه هایی داشت که عاشقانه او را دوست داشتند. به عزیزانش ، عمیقاً برای از دست دادن شما تسلیت می گویم. و به هزاران خانواده دیگر که کسی را به دلیل COVID-19 از دست داده اند ، فکر من با شما است.”

مالوینا شبس در سال 1929 در کراکوف متولد شد و در 10 سالگی به همراه برادر ، پدربزرگ و مادربزرگ و دایه دو ساله اش مجبور به فرار از لهستان شد. سفر آنها در سیبری در اردوگاه کارگری که غذا کم بود و اغلب مجبور بودند برای زنده ماندن مخفی شوند ، پایان یافت.

نخست وزیر جاستین ترودو روز جمعه زندگی و مرگ دلخراش مالوینا شبز را خطاب قرار داد. او از وحشت هولوکاست جان سالم به در برد اما در این ماه بر اثر COVID-19 درگذشت. (اخبار CBC)

پسرش در مورد تجربه وحشتناک خانواده اش در اردوگاه گفت: “آنها با شماره شناسنامه مهر شده اند” و او آن را به رنج هزاران بیمار آلوده به ویروس جدید کرونا تشبیه کرد.

“اینها تلفات این همه گیری وحشتناک است و هر یک از آنها باید به عنوان یک فرد شناخته شود.”

شبز امیدوار است که این توجه مبارزات در خانه های مراقبت طولانی مدت ، نه تنها در انتاریو بلکه در سراسر کشور را برجسته کند.

وی گفت: افراد كافی كه در این خانه ها طرفدار سالخوردگان هستند وجود ندارد. “و صادقانه بگویم ، باید پاسخگویی وجود داشته باشد.”

هفته گذشته ، هفت نفر در یک خانه مراقبت طولانی مدت در Scarborough در میان شیوع COVID-19 جان خود را از دست دادند ، در حالی که 136 نفر دیگر از ساکنان و 66 نفر از کارکنان آزمایش ویروس کرونا را بدست آورده اند ، به گفته شرکت صاحب و اداره کننده این مرکز . و از اواسط سپتامبر بیش از 200 مورد مرگ در خانه های مراقبت طولانی مدت در سراسر کشور رخ داده است.

مالوینا شبز در سال 1929 در کراکوف متولد شد و در 10 سالگی به همراه برادر ، پدربزرگ و مادربزرگ و دایه دو ساله اش مجبور به فرار از لهستان شد. او در دهه 1940 در سن 19 سالگی وارد کانادا شد و پس از مدت کوتاهی ازدواج کرد. شوهر 60 ساله وی هفت سال پیش درگذشت. (ارائه شده توسط جف شبز)

در همان زمان ، در آخرین لحظات با هم بودنشان ، جف شبز می گوید كه او با تجهیزات محافظتی كاملاً در اتاق نشسته است و داستان هایی را كه او دوست داشت برای او تعریف كند برای مادرش تعریف می كند. او می گوید که او داستان او را در مورد چگونگی ساخت ساندویچ برای او در حالی که پس از سقط جنین حال بدی داشت ، گفت.

وی گفت: “من مادرم را” مومیایی “صدا نکرده ام ، نمی دانم 45 سال است.”

“بنابراین من به او اشاره کردم ، می دانید ،” من شما را دوست دارم ، مومیایی. شما همیشه بخشی از زندگی و خاطرات ما خواهید بود. “

مادرش ، شبس می گوید ، مادرش س wouldال می کند که چرا همه “چنین سر و صدایی” در مورد او ایجاد می کنند.

او تصور می کند این جمله “لازم نبود”. اما او می گوید لازم است.

“و من بسیار خوشحالم که توانستم این کار را برای او و سایر افراد مسنی که به دلیل COVID از دنیا رفته اند انجام دهم.”