پروفسور می گوید: کمبود واکسن آنفلوانزا بسیاری از داروسازان را ناامید می کند

کاترین شیل ، داروساز واترلو می گوید که او روزهای خود را با تماشای دقیق دو چیز می گذراند: نتیجه انتخابات آمریکا و محموله بعدی واکسن آنفلوانزا در داروخانه اش.

شیل ، صاحب رجیستر Schill’s RX در واترلو ، گفت: “ما فقط به نوعی منتظریم ببینیم که به کدام سمت می رود.”

“آیا این بایدن خواهد بود؟ آیا آن ترامپ خواهد بود؟ به همین ترتیب با عکس های آنفولانزا ، ما فقط نوعی … منتظر می مانیم تا راننده بیاید تا ببیند چه چیزی در جعبه است.”

شیل در میان داروسازهای انتاریو است که بسیار بیشتر از سالهای گذشته با علاقه بیشتری به واکسن روبرو هستند. در همین حال ، کمبود واکسن در سراسر استان گزارش شده است.

به گفته جاستین بیتس ، مدیر عامل انجمن داروسازان انتاریو ، تقاضا برای عکس برداری از آنفولانزا در داروخانه ها از سال 2019 500 درصد افزایش یافته است.

رکسال می گوید مجبور شده است قرارهای ملاقات با آنفولانزا را به تأخیر بیندازد زیرا دوزهای آن در داروخانه های انتاریو تمام شده است. در این استان ، داروخانه ها به یک منبع تزریق آنفولانزا که توسط وزارت بهداشت تعیین شده است ، دسترسی پیدا می کنند. (فرانسیس فرلند / سی بی سی)

بر اساس پستی در وب سایت این شرکت ، داروخانه های زنجیره ای رکسال نیز این هفته اعلام کردند که به دلیل “مشکل تأمین استان” ، برنامه واکسن آنفلوانزا را موقتاً متوقف می کند.

شیل گفت که داروخانه وی تاکنون دو بار از واکسن عبور کرده است. آنها در حال حاضر موجودی ندارند و منتظر سوم هستند.

او گفت ، هر بار كه زایمان می رسد ، احساس آرامش در داروخانه وجود دارد.

وی گفت: “این نوع احساس طاقت فرسایی وجود دارد مانند:” اوه عالی است ، من می توانم با این افراد تماس بگیرم ، زیرا من واقعاً علاقه مند هستم كه مطمئن شوم كه به زودی واكسین شده اند. “

“پیام متناقض”

کلی گریندرود ، استاد داروسازی دانشگاه واترلو گفت که این فصل آنفولانزا تاکنون ناامیدکننده بوده است ، زیرا داروسازان با کمبود منابع دست و پنجه نرم می کنند ، همراه با چالش توضیح دادن به بیماران مضطرب چرا که نمی توانند واکسن بزنند.

وی گفت: “مشكل این است كه نوعی پیام متناقض وجود دارد ، اینكه شما مطمئن شوید كه واکسن آنفولانزا می گیرید ، اما این پیام وجود ندارد.”

“من فکر می کنم آنجاست که داروسازان واقعاً ناامید می شوند. آنها می دانند که سفارشات خود را می دهند و سعی می کنند بر اساس آن برنامه ریزی کنند ، اما کالاهایی را که سفارش داده اند دریافت نمی کنند و هیچ کس نمی تواند به آنها بگوید که آن منبع را دریافت کنید. “

داگ فورد ، نخست وزیر انتاریو ، به عنوان بخشی از برنامه آمادگی برای سقوط خود برای مبارزه با ویروس کرونا ، گفت که این استان 70 میلیون دلار در یک مبارزه با آنفولانزا سرمایه گذاری می کند. 1:34

سخنگوی وزارت بهداشت در بیانیه ای به سی بی سی نیوز گفت که این استان امسال 5.4 میلیون واکسن آنفلوانزا سفارش داده است که بیش از یک میلیون دوز بیشتر از سال گذشته است.

در این بیانیه آمده است که این استان به طور منظم محموله های منظم خود را دریافت می کند و در حال کار با دولت فدرال و بررسی گزینه های دیگر برای به دست آوردن دوزهای بیشتر است.

داروساز می گوید خیلی ها صبر می کنند ، صبر کنید

در حال حاضر ، شیل گفت که اکثر افرادی که در غیر این صورت سالم هستند ، احتمالاً چند هفته دیگر منتظر شلیک خواهند بود.

وی همچنین افراد دهه شصت ساله خود را که در غیر این صورت سالم هستند تشویق کرد که به جای نسخه با دوز بالا ، آزمایش منظم آنفولانزا را انجام دهند.

وی گفت: “اگر برای گرفتن دوز بالا شوخی می كنید و تازه 65 ساله شده اید ، اما در غیر این صورت بسیار سالم هستید ، مجبور نشوید.”

“شما احتمالاً با واکسن دوز منظم کاملاً خوب عمل خواهید کرد.”

گریندرود گفت: هر کسی که منتظر تزریق آنفولانزا است باید با داروخانه یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرد تا در لیست انتظار قرار بگیرد ، بنابراین با رسیدن دوزهای بیشتر می تواند به آنها اطلاع داده شود.

کلی گریندرود داروساز و استاد دانشکده داروسازی دانشگاه واترلو است (پگی لام / CBC)

در همین حال ، او گفت که مردم باید در مورد تمرکز در تزریق آنفولانزا محتاط باشند و از بیماری همه گیر گسترده غافل شوند.

وی گفت: “ما هنوز باید توجه خود را به COVID و فاصله گذاری و اعداد و همه موارد متمرکز کنیم ، و من و من فکر می کنم باید مراقب باشیم که با توجه به این بحران آنفولانزا از چیزهای مهم COVID منحرف نشویم.” .