وب‌سایت جدیدی که به مستاجرین اجازه می‌دهد به صاحبخانه‌ها امتیاز دهند، صدها بررسی را ثبت می‌کند

دو نفر از ساکنان انتاریو وب‌سایتی ایجاد کرده‌اند که به مستاجرین اجازه می‌دهد تا به طور ناشناس به صاحبخانه‌های خود امتیاز دهند.

وب‌سایت Rate The Landlord از زمان راه‌اندازی در سه هفته پیش محبوبیت خود را افزایش داده است و اکنون بیش از 1500 بررسی از مستاجرین دارد.

این دو بنیانگذار – که CBC News موافقت کرد نامشان را به خاطر نگرانی های ایمنی آنها نبرد – گفتند تصمیم به ساخت این پلت فرم گرفتند زیرا در حالی که مستاجران باید اطلاعات شخصی زیادی را هنگام اجاره ارائه دهند، در مورد عدم شفافیت وجود دارد. صاحبخانه ها

یکی از بنیانگذاران گفت که آنها چند سال پیش به تورنتو نقل مکان کردند و افزود که “این اولین باری بود که در این شهر اجاره می‌کردم و با دوستانم زندگی می‌کردم، و متأسفانه ما تجربه اجاره‌ای بسیار سختی داشتیم.

“غفلت زیادی وجود داشت، ما در نهایت دو هفته بدون گرما رفتیم، [it was] تلاش مداوم برای انجام تعمیرات، دریافت کمک، برای اینکه احساس کنیم در مکانی زندگی می کنیم که به هر نحوی از آن مراقبت می شود.”

یکی از بنیانگذاران افزود که در آن زمان آنها فکر می کردند که آنها فقط بدشانسی هستند، اما در طول زندگی در تورنتو و صحبت با دوستان و سایر افراد جامعه، “بسیار واضح شد که این واقعاً یک بار نبوده است. در شرایطی که بسیاری از مردم تجربیاتی داشتند که آنها را کاملاً غافلگیر کرد، جایی که وضعیت زندگی آنها واقعاً ضعیف بود، کیفیت زندگی آنها به طور قابل توجهی تحت تأثیر بی توجهی صاحبخانه قرار گرفت.

تابلوی اجاره ای
یکی از بنیان‌گذاران این سایت می‌گوید اگر مردم چیزی در مورد تاریخچه قبلی خود و رابطه خود با مستاجران خود می‌دانستند، به احتمال زیاد با کسی که تا این حد غفلت کرده بود، قرارداد نمی‌بندند. (دیوید دانلی/سی بی سی)

به گفته آنها، اگر مردم چیزی در مورد تاریخچه قبلی خود و رابطه خود با مستاجران خود بدانند، به احتمال زیاد با کسی که اینقدر غفلت کرده است، قرارداد نمی بندند.

ما شروع کردیم به این فکر کردن که وقتی نوبت به کسب‌وکارهای دیگر یا تصمیم‌های دیگری می‌رسد، همیشه به آینده نگاه می‌کنیم، بررسی‌ها را بررسی می‌کنیم، تحقیقات خود را انجام می‌دهیم، قبل از خرید یا انجام هر کاری مانند آن، بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم. بنابراین، وقتی صحبت از چیزی به مهمی مانند مسکن می‌شود، به نظر من عجیب به نظر می‌رسد که تحت همان روند قرار نگرفته باشد.”

“شما برای یک سرویس به یک ارائه دهنده خدمات پول می پردازید، اما مطلقاً هیچ شفافیتی در جنبه ارائه خدمات وجود ندارد.”

یکی از بنیانگذاران گفت که آنها نمی دانند چگونه یک وب سایت بسازند، بنابراین آنها در Reddit تماس گرفتند و یکی از بنیانگذاران دیگر – یک توسعه دهنده وب – یکی از بسیاری از افرادی بود که پاسخ داد.

یکی دیگر از بنیانگذاران گفت که آنها “می دانستند که نیاز بسیار زیادی به آن وجود دارد، زیرا در بسیاری از مواقع مستاجران حق انتخابی در صاحبخانه خود ندارند.”

“این نوعی معامله ای است که می توانید به دست آورید. یک صاحبخانه، دادگاه مستاجر وجود دارد، اما بسیاری از مواقع حتی برای روبرو شدن با آنها منتظر طولانی است و گاهی اوقات بهترین سناریو این است که شما می توانید اجاره خود را زودتر قطع کنید، که فقط به این معنی است که باید صاحبخانه دیگری پیدا کنید.”

مالک “نگرانی های جدی” با وب سایت دارد

Varun Sriskanda، یکی از اعضای هیئت مدیره Small Ownership Landlords of Ontario، گفت که او حدود دو هفته پیش از وب سایت آگاه شد و او “نگرانی های جدی” در مورد آن دارد.

او گفت: “برای شروع، هیچ الزامی وجود ندارد که هر یک از بررسی ها یا نظرات ارسال شده با یافته های دادگاه یا دادگاه پشتیبانی شود.”

“اگر می خواهید درباره صاحبخانه خود بگویید که آنها از نگهداری ملک خودداری می کنند، این ادعاها باید توسط یک دادگاه یا یک مرجع قضایی صالح ثابت شود. ما نمی توانیم به افراد اجازه دهیم مطالبی را در یک وب سایت پست کنند که می دانند جعلی است، با علم به این که آن را جعلی است. نادرست است، و دانستن آن می تواند به ضرر صاحبخانه منجر شود، می تواند منجر به از دست دادن درآمد شود.

وارون سریسکاندا.
Varun Sriskanda، یکی از اعضای هیئت مدیره Small Ownership Landlords of Ontario، گفت که او حدود دو هفته پیش از این وب سایت مطلع شد و او ‘نگرانی های جدی’ در مورد آن دارد. (CBC)

سریسکاندا گفت که در روزهای آینده به دفتر کمیسر اطلاعات و حریم خصوصی نامه خواهد نوشت تا درخواست تحقیق در مورد وب سایت کند.

یک سایت مهم برای مستاجران

جوردی دنت، مدیر اجرایی فدراسیون اتحادیه مستاجران مترو، می‌گوید که این وب‌سایت برای مستاجران مهم است، و اضافه می‌کند که در حالی که سایت‌های بررسی بسیاری برای بسیاری از خدمات دیگر وجود دارد، این مورد برای صاحبخانه‌ها صادق نیست.

“در حال حاضر در شهر تورنتو و در سرتاسر کانادا برای اجاره‌کنندگان واقعاً بازار سختی است، بنابراین هر زمانی که می‌توانند کمی اطلاعات اضافی درباره صاحبخانه خود به دست آورند، شاید قبل از اینکه مکانی را اجاره کنند، واقعا برای آنها مهم است. دنت به سی بی سی نیوز گفت.

“متأسفانه، این یک جنگ است و مستاجران در حال حاضر ضرر می کنند. این بازار واقعاً بسیار سختی است. مستاجران اغلب پول اضافی زیادی را برای اجاره پرداخت می کنند. پیدا کردن مکانی واقعاً سخت است و بسیاری از مواقع که وارد می شوند، متوجه می شوند که مکان خیلی خوب نیست یا صاحبخانه خیلی خوب نیست.»

جوردی دنت، مدیر اجرایی فدراسیون اتحادیه مستاجران مترو.
جوردی دنت، مدیر اجرایی فدراسیون اتحادیه مستاجران مترو، می‌گوید که این وب‌سایت برای مستاجران مهم است، و اضافه می‌کند که در حالی که سایت‌های بررسی بسیاری برای بسیاری از خدمات دیگر وجود دارد، این مورد برای صاحبخانه‌ها صادق نیست. (جان کاستل/سی بی سی)

دندانه است از هر کسی که نظری درباره صاحبخانه خود دارد ترغیب شود که آن را در سایت بگذارد “چه خوب باشد یا نه.”

“بسیاری از مردم در مورد صاحبخانه های بد می دانند، اما، می دانید، گاهی اوقات خوب است که صاحبخانه های خوب را نیز بشناسید. پس دوباره، اگر تجربه خوب یا بدی دارید، سعی کنید از این سایت ها استفاده کنید، به مستاجران آینده کمک کنید، به همسایگان خود کمک کنید. ببینید صاحبخانه شما خوب است یا نه.»

بنیانگذاران گفتند که مجبور شدند سایت را به مدت یک هفته از کار بیاندازند تا مشکلات مربوط به ثبات سایت را برطرف کنند.

آنها گفتند که ظرف دو روز پس از راه اندازی مجدد، این سایت 60000 بازدیدکننده منحصر به فرد داشت.

بنیان‌گذاران گفتند که بررسی‌ها تعدیل می‌شوند و آن‌هایی که «از این خط عبور می‌کنند یا بیش از حد افتراآمیز می‌شوند» از سایت حذف می‌شوند.

“هر چیزی که بیش از حد مبتذل، بیش از حد فاش کننده شود، که می تواند برای صاحبخانه یا خود بازبین ها مضر باشد، ما بررسی را به طور کامل ویرایش یا حذف می کنیم.”