نظرسنجی از دانشجویان دانشگاه ، اعضای هیئت علمی نشان می دهد که یادگیری آنلاین تأثیر منفی دارد

نظرسنجی از دانشجویان دانشگاه ، دانشکده ها و کتابداران دانشگاهی در انتاریو نشان می دهد که تغییر در یادگیری آنلاین در طی همه گیری ، بر کیفیت تجربه آموزشی تأثیر منفی گذاشته است.

نظرسنجی از 2700 نفر به سفارش کنفدراسیون انتاریو انجمن های دانشکده های دانشگاه انجام و روز سه شنبه منتشر شد.

این نشان می دهد که 62 درصد از پاسخ دهندگان دانشجویی و 76 درصد از کتابداران دانشکده و دانشگاهی مورد بررسی معتقدند که یادگیری آنلاین تأثیر منفی بر کیفیت آموزش داشته است.

رهول ساپرا ، رئیس کنفدراسیون انتاریو انجمن های دانشکده های دانشگاه ، گفت که نتایج این نظرسنجی نشان می دهد تعامل معنادار بین دانشجویان و اساتید بخشی اساسی از فرایند یادگیری است.

ساپرا گفت: “در نتیجه بیماری همه گیر COVID-19 و درگیری برای انتقال دوره های آنلاین ، ما ارتباط انسانی و کیفیت آموزشی را از دست داده ایم.”

این نظرسنجی همچنین نشان داد که امنیت مالی ، خواسته های مراقبت و تعادل بین زندگی و کار از نقاط استرس قابل توجهی برای هر دو گروه است.

دانشجویان نگران امنیت مالی هستند

اکثر دانشجویانی که به این نظرسنجی پاسخ دادند گفتند که نگران امنیت مالی خود در نتیجه هزینه های بالای تحصیل و فرصت های کمتر برای کسب درآمد در طی همه گیر شدن بیماری هستند.

Kayla Weiler ، نماینده انتاریو فدراسیون دانشجویان کانادا ، گفت که بسیاری از روشهای معمول پس انداز دانش آموزان پس از دوره متوسطه یا بودجه سال تحصیلی تحت تأثیر COVID-19 قرار گرفته است.

وایلر گفت: “اشتغال تابستانی آنها تغییر کرده است ، ممکن است استخدام پاییزی آنها بسیار متفاوت باشد.” “اما همچنین سال گذشته شاهد بودجه 670 میلیون دلاری OSAP بودیم و هنوز احساس می کنیم که همه گیر شده ایم.”

سایر مسائلی که دانشجویان مورد بررسی قرار گرفتند ، بهداشت روان و توانایی مدیریت مسئولیتهای غیرآکادمیک ، از جمله مراقبت ، هنگام تحصیل بود.

یک زن در ماه سپتامبر در محوطه دانشگاه تورنتو قدم می زند. (کول بورستون / مطبوعات کانادایی)

کتابداران دانشکده و دانشگاهی که در این نظرسنجی شرکت کردند اظهار داشتند که احساس می کنند از انتظارات خود کوتاه هستند.

پاسخ دهندگان ناتوانی در آموزش کافی و پشتیبانی دانش آموزان و مشکل در حفظ سطح مطلوب پیشرفت حرفه ای خود را ذکر کردند.

ساپرا گفت که مسئله دیگر این است که تقریباً 60 درصد از اعضای هیأت علمی انتاریو بصورت پاره وقت یا قراردادی هستند و بنابراین ثبات شغلی کمتری دارند.

ساپرا گفت: “در طی قرارداد COVID-19 ، اعضای هیئت علمی مجبور به انجام كارهای اضافی برای تبدیل دوره های درون كلاس به دوره های آنلاین بودند اما هیچ هزینه اضافی برای این كار دریافت نكردند.” “به دلیل افزایش حجم دوره های آنلاین ، دوره های کمتری ارائه می شد ، بنابراین بسیاری از اساتید پیمانی شغل خود را از دست می دادند.”

نظرسنجی حاکی از آن است که از هر دو عضو هیئت علمی یک نفر ساعات بیشتری کار می کند و از هر 5 نفر 4 نفر بار کاری بیشتری دارند.