منابع می گویند که تصمیم در مورد آینده منطقه پیل ممکن است این هفته گرفته شود، زیرا فورد از میسیساگا مستقل حمایت می کند.

منابع می گویند که پس از اینکه نخست وزیر داگ فورد مجدداً از تبدیل شدن میسیساگا به شهرداری مستقل حمایت کرد، دولت انتاریو قرار است در اوایل این هفته اطلاعیه ای درباره آینده منطقه پیل اعلام کند.

منابع آگاه از این تصمیم به سی‌بی‌سی تورنتو گفتند که این اعلامیه مربوط به جدایی منطقه است، اما جزئیات بیشتری ارائه نکردند.

پیل در حال حاضر شامل میسیساگا و برامپتون – به ترتیب سومین و چهارمین شهر بزرگ انتاریو – و شهر کالدون در شمال است. در سال 1974 توسط دولت نخست وزیر سابق بیل دیویس ایجاد شد و این منطقه مسئول خدماتی مانند امدادگران، برنامه های بهداشتی و بازیافت است.

بانی کروبی، شهردار میسیساگا، بارها استدلال کرده است که شهر او باید شهرداری خودش باشد. فورد علناً از این ایده حمایت کرده است که اخیراً در کنفرانس خبری روز دوشنبه برگزار شد.

فورد گفت: “من همیشه طرفدار یک میسیساگا مستقل بوده‌ام. شما نمی‌توانید شهری به وسعت میسیساگا – نزدیک به 800000 نفر و همچنان در حال رشد است – به سایر حوزه‌های قضایی مرتبط باشد.”

این وظیفه من است و می دانم که شهرداران هستند که مردم میسیساگا بهترین خدماتی را که می توانند دریافت کنند و به ارتقای این خدمات ادامه دهند.»

کروبی که در کنفرانس مطبوعاتی نیز حضور داشت و پس از فورد صحبت کرد، گفت: “خوشحال است که نخست وزیر علناً اعلام کرده است که در راه جدایی پیل است.”

او افزود که این حرکت به قولی که فورد به شهردار سابق میسیساگا، هازل مک کالیون داده بود، عمل می کند و منطقی است که میسیساگا و برامپتون “راه خود را جداگانه طی کنند.”

کروبی گفت: “این کار مقرون به صرفه است، هم به ما امکان می دهد شهرهای بزرگ بسازیم و هم به مالیات دهندگان من اجازه می دهد تا دلارهای مالیاتی خود را به جای حمایت از رشد شهرداری های دیگر در شهر ما سرمایه گذاری کنند.”

کروبی قبلاً گفته بود که جداسازی این منطقه باعث صرفه جویی بیش از 1 میلیارد دلاری میسیساگا در 10 سال می شود. او در بیانیه‌ای در اوایل این ماه گفت که شهرش بیش از 50 سال است که “گاو نقدی” پیل بوده و بیش از 60 درصد از هزینه‌های اداره منطقه را پوشش می‌دهد.

هر تصمیمی از سوی استان می‌تواند باعث تنش با همسایه برامپتون شود، جایی که شهردار پاتریک براون گفته است در صورت جدا شدن به شهرداری‌های مستقل، شهرش باید از نظر مالی کامل شود.

“اگر آنجا [are] براون هفته گذشته به خبرنگاران گفت: دو شهر، برامپتون باید به این معنا که تأسیسات تصفیه آب، ستاد پلیس، در میسیساگا ساخته ایم، کامل شود.

اگر شهردار میسیساگا فکر کند که می تواند آنجا را ترک کند و صورتحساب خود را پرداخت نکند، ساکنان برامپتون خشمگین خواهند شد.

کروبی در بیانیه‌ای به این اظهارات پاسخ داد و گفت که «اساساً نادرست است» که برامپتون از رشد در میسیساگا حمایت مالی کرده است.