معلمان شش کشور از کانادایی ها می خواهند که تأثیر اعتصاب فدرال بر دانش آموزان بومی را فراموش نکنند

در حالی که اعتصاب اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) ادامه دارد، دانش‌آموزان پنج مدرسه ابتدایی فدرال در شش کشور رودخانه بزرگ یک هفته دیگر بدون کلاس خواهند بود.

این پنج مدرسه – ابتدایی جیمیسون، ابتدایی جی سی هیل، ابتدایی امیلی سی. از 19 آوریل اعتصاب کرده اند.

این اعتصاب بیش از 1100 دانش آموز کلاسی در شش کشور را از کلاس خارج کرده است.

بنجامین داکستداتور، معلم شش ملت و عضو PSAC، به CBC همیلتون گفت: «اگر این در شهر بزرگی مانند همیلتون بود و همه بچه‌های همیلتون به مدرسه نمی‌رفتند، یک نقطه کانونی بود.

“به عنوان یک فرد بومی و به عنوان معلم دانش آموزان بومی، احساس می کنم مورد دیگری است که مسائل بومی در کانادا نامرئی است.”

اعتصاب کنندگان با یک کودک در شش ملت
Laurie Kanerahtokon Green، سمت چپ، معلم شش ملت رودخانه بزرگ است. دخترش، امی گرین، 6 ساله، که مدرسه اش تعطیل شده است، و مادرش دنیس ماراکل هفته گذشته در صف اعتصاب در Ohsweken، اونت، به او پیوستند. (ارسال شده توسط Laurie Kanerahtokon Green)

به گفته ISC، خارج از شش ملت، یک مدرسه دیگر در منطقه Tyendinaga Mohawk در نزدیکی Belleville، Ont. تحت تأثیر معلمان اعتصابی قرار گرفته است.

این اعتصاب همچنین بر بخش قابل توجهی از بزرگترین کارفرمای پایتخت ملی تأثیر می گذارد، حدود 30 بخش را مختل می کند و طیف وسیعی از خدمات از جمله رسیدگی به اظهارنامه مالیات بر درآمد و گذرنامه ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

کارکنان PSAC بر سر دستمزد، امنیت شغلی و گزینه های کار از راه دور اعتصاب می کنند. از روز یکشنبه، دولت فدرال به کارگران پیشنهاد افزایش ۹ درصدی را در یک دوره سه ساله داده بود. این اتحادیه در ابتدا خواهان افزایش 13.5 درصدی دستمزدها طی سه سال شده بود، اما گفته بود که دو بار تقاضای خود را کاهش داده است، هرچند تائید نکرده است.

روز یکشنبه، PSAC گفت که “در مورد تقاضای دستمزد و امنیت شغلی ما پیشرفت هایی داشته است”، اما طبق پیامی که در توییتر منتشر شد، مذاکرات ادامه یافت.

اگر اعتصاب ادامه پیدا کند، معلمان شش کشور گفتند که انتظار دارند صبح دوشنبه به صف اعتراض بازگردند.

انتظار می رود معلمان روز دوشنبه به صف اعتراض بازگردند

لنورا ماراکل، معلم زبان موهاوک در مدرسه ابتدایی اولیور ام. اسمیت، به سی بی سی همیلتون گفت که حدود 100 نفر در روز جمعه در جامعه تجمع کردند.

او گفت امیدوار است این اعتصاب باعث شود دولت فدرال “اهمیت کارگران خود را درک کند و شروع به رفتار بهتر با ما کند.”

کفش های بچه گانه کوچک روی یک چوب لباسی در وسط راهرو مدرسه با کاشی های سبز رنگ دیده می شود.  دیوارها با هنر دانشجویی پوشانده شده است.
سالن‌های خالی مدرسه ابتدایی جیمیسون در روز پنج‌شنبه، 20 آوریل 2023 دیده می‌شوند. این مدرسه یکی از پنج کشور شش کشور سرزمین گراند ریور است که در طول اعتصاب کارگران فدرال تعطیل شده است. (Aicha Smith-Belghaba/CBC)

Doxtdator گفت که او از این اعتصاب تقریباً دو هفته است که ناامید شده است.

او گفت: “من کاملاً از اتحادیه حمایت می کنم. فکر می کنم اتحادیه برای حقوق کارگران و پیشرفت کارگران و داشتن دستمزد عادلانه ضروری است.”

با این حال، او افزود، او فکر می کند که اتحادیه باید در مورد تأثیر اعتصاب بر کودکان شش ملت نیز صحبت کند.

رئیس منتخب مارک هیل در 19 آوریل در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “اعتصاب PSAC بر جامعه شش ملت گراند ریور ما تأثیر گذاشته است و شورای منتخب شش ملت گراند ریور را نگران همه اعضا، دانش آموزان و خانواده های ما کرده است.”

زاراح مالک، یک مسئول روابط رسانه ای با ISC، به سی بی سی نیوز گفت: “مقامات به همکاری با رهبری و خانواده های اولین ملت ادامه خواهند داد تا اطمینان حاصل کنند که فرصت هایی برای ادامه یادگیری در طول اختلال کار برای دانش آموزان فراهم می شود.”