مدافعان از WSIB می‌خواهند که سیاست تقریباً ده ساله خود را در مورد شرایط از قبل معکوس کند

یک زن اتاوا که در اثر سقوط در محل کار مجروح شده است، می گوید که پس از اینکه آژانس رسیدگی کننده به دعاوی بیمه محل کار در انتاریو اعلام کرد شرایط از پیش موجود مقصر درد مداوم او بوده است، احساس می کند که رها شده است.

صابرین ابوزیادا، 41 ساله، که از ژوئن، زمانی که نتوانسته است به شغل خود به عنوان صندوقدار و ناظر بسته شدن در یک خواربار فروشی Food Basics در شرق اتاوا بازگردد، گفت: “دلم برای کارم تنگ شده است. دلم برای درآمد پایدارم تنگ شده است.” روی زمین لیز خورد و زانویش زیرش مچاله شد.

هیئت ایمنی و بیمه محل کار (WSIB) سه پرداخت را تحت پوشش قرار داد، اما هرگونه غرامت بیشتر را رد کرد، و دلیل آن شرایط از قبل موجود زانو و کمر است.

در نامه‌ای به تاریخ 22 دسامبر 2022، WSIB به MRI روی ابوزیاده استناد کرد که تقریباً یک ماه پس از سقوط او نشان داد که “کندروپاتی استخوان ران” – شکستگی غضروف در قسمت زیرین کاسه زانو – “که با گذشت زمان بدتر می‌شود.” و پرونده پزشکی او نشان می دهد که او از قبل یک بیماری کمری داشته است.

هیئت مدیره نوشت: “من نمی توانم ثابت کنم که شرایط قبلی بدتر شده است.”

زنی زانوی متورم خود را نشان می دهد.
ابوزیاده به دلیل تورم و درد سوزشی که او را در شب بیدار نگه می دارد، بیشتر روز از زانوبند استفاده می کند. (Jean Delisle/CBC)

ابوزیاده نتوانسته است به سر کار بازگردد و همین امر باعث شد تا او به بیمه کار روی بیاورد و متعاقباً در حالی که تلاش می کند بهبود یابد، به انتاریو کار می کند.

“من می خواهم به حالت عادی برگردم. می خواهم … بدون درد باشم، از دارو استفاده نکنم، از عصا استفاده نکنم. می خواهم بتوانم خودم راه بروم.”

مبارزات ابوزیاده داستانی آشنا برای مدافعان کارگران آسیب دیده است که می گویند هیئت مدیره باید تغییر سیاست هشت ساله ای را که به گفته آنها به آن اجازه داده است تا از شرایط قبلی به عنوان ابزاری برای رد یا کاهش ادعاها استفاده کند، معکوس کند.

هیئت مدیره در سال 2014 سیاست خود را برای برخورد با شرایط از پیش موجود تغییر داد تا به مدیران پرونده بیشتر بدهد. “هدایت و سخت گیری” در ارزیابی صدمات محل کار، اگرچه این توجیه احتمالاً سال‌های قبل مورد استفاده قرار می‌گرفت.

به طور همزمان، هیئت مدیره کاهش بدهی بدون بودجه خود را در اولویت قرار داد – تفاوت بین پولی که هیئت مدیره داشت در مقابل پرداخت‌های آتی که انتظار داشت انجام دهد.

این باعث شد که مدافعان کارگر ادعا کنند که این تغییر به دلایل مالی انجام شده است، اگرچه WSIB این ارتباط را رد کرده است.

ماریث یاچنین، وکیل در کلینیک حقوقی جامعه IAVGO در تورنتو، گفت که از آن زمان، شرایط مالی آژانس معکوس شده است. در سال 2011، 14.2 میلیارد دلار بدهی بدون بودجه داشت. سال گذشته، WSIB اعلام کرد که 1.5 میلیارد دلار بودجه مازاد را به مشاغل واجد شرایط پس داده است.

یاچنین گفت که هیئت مدیره به کارگران مدیون هزینه هایی است که آنها باید متحمل شوند و موظف است این کار را انجام دهد.

سیاست “منطق را نادیده می گیرد”

در انتاریو، بیش از 300000 محل کار در استان مشترک WSIB هستند. یاچنین گفت که وقتی آنها این کار را انجام می دهند، کارگران آسیب دیده باید از طریق آژانس مراجعه کنند.

او گفت: «منصفانه است که در ازای غرامتی که منصفانه است، از حق شکایت صرف نظر کنیم، اما جایی که غرامت بر اساس دلایل ساختگی رد می شود، این یک سیستم عادلانه نیست و یک سازش منصفانه نیست.

“این واقعاً مردم را در زمانی که صادقانه بگوییم، شاید یکی از بدترین و آسیب پذیرترین دوران زندگی شما باشد، کور می کند.”

یاچنین گفت که او مرتباً می بیند که WSIB نظر پزشکان معالج را در مورد توانایی فردی برای بازگشت یا عدم بازگشت به کار نادیده می گیرد.

WSIB در بیانیه‌ای به CBC گفت که به دلایل حفظ حریم خصوصی نمی‌تواند به ادعای ابوزیاده رسیدگی کند، اما گفت که این ادعا را صرفاً به دلیل شرایط از قبل رد نمی‌کند.

“در برخی موارد، اطلاعات پزشکی ممکن است نشان دهد که اهمیت وضعیت قبلی آنقدر زیاد است که تاثیر آسیب ناشی از کار را تحت الشعاع قرار داده است. ما به تخصص پزشکان معالج احترام می گذاریم و همیشه تمام اطلاعات پزشکی موجود را قبل از اقدام در نظر می گیریم. در این بیانیه آمده است.

هیئت مدیره همچنین اعلام کرد که اگر کسی با تصمیمی مخالف باشد، یک فرآیند تجدیدنظر دو سطحی از جمله از طریق دادگاه تجدیدنظر ایمنی محل کار و بیمه (WSIAT) وجود دارد.

واقعیت این است که سیستم استیناف برای بسیاری از کارگران یک پیچ و خم فاجعه مانند کافکا است– Maryth Yachnin، وکیل در کلینیک حقوقی جامعه IAVGO

CBC تصمیمات WSIAT را که به سال 2018 بازمی‌گردد، بررسی کرد، جایی که یک کارگر برای کاهش مزایا به دلیل یک شرایط از قبل موجود تجدیدنظر کرد.

اکثر درخواست‌ها، حداقل تا حدی، مجاز شدند و مشخص کردند که WSIB به اشتباه مزایای کارگر را برای شرایط از پیش موجود کاهش داده است.

یاچنین در سال 2017 گزارشی نوشت که در سال قبل، دادگاه دریافت که WSIB به اشتباه مزایای “بدون شواهد یا دلیل کافی” را در 75 تصمیم رد کرده و در 56 مورد، “شواهد پزشکی را نادیده گرفته است که نشان می‌دهد کارگر بهبود نیافته بود.”

یاچنین همچنین گفت که غیرعادی نیست که فرآیند استیناف 5 یا حتی 10 سال طول بکشد و بسیار پیچیده است و به طور بالقوه شامل بیش از 10 تصمیم در یک پرونده است.

همه تصمیمات ممکن است نیاز به درخواست تجدید نظر داشته باشند – مبارزه را ناپایدار می کند.

او گفت: «واقعیت این است که سیستم استیناف برای بسیاری از کارگران هزارتوی فاجعه‌ای شبیه کافکا است. بسیاری از مردم مجبور به تسلیم شدن هستند.»

تماشا | بیشتر در مورد روند طولانی تجدید نظر:

وکیل می گوید که سیستم استیناف WSIAT «پیچ وخم فاجعه ای شبیه به کافکا» است

Maryth Yachnin، وکیل کلینیک حقوقی جامعه IAVGO گفت: غیرعادی نیست که یک کارگر پنج تا 10 سال طول بکشد تا فرآیند تجدید نظر دادگاه ایمنی و بیمه محل کار را طی کند.

او گفت که کارگران اغلب بر خلاف غرامت کارگران به کمک های اجتماعی روی می آورند – تا اطمینان حاصل کنند که صنعت هزینه صدمات ناشی از آنها را متحمل می شود.

ابوزیاده در نوامبر 2008 در همان خواربارفروشی سقوط مشابهی داشت و در آن زمان چند ماه مرخصی گرفت. سپس در بهار آن سال مجبور به جراحی شد.

او یک وکیل برای مبارزه با انکار ادعای خود توسط WSIB حفظ کرده است. او گفت در حالی که یک بریس زانویش را تثبیت می کند، همچنان درد دارد و انتظار دارد جراحی دیگری انجام دهد.

او گفت: “این برای من یک شکنجه بود که شب خوابیدم.”

او معتقد است که حقوق خود را پرداخت کرده است و خواهان حمایت WSIB برای کمک به پرداخت هزینه های درمان، از جمله فیزیوتراپی، کایروپراکتیک و ماساژ درمانی، همراه با زانو و کمربند بهتر است.

بیشتر، او گفت که می خواهد خود قدیمی خود باشد.

“من واقعاً می خواهم مانند صابرین باشم [I] یک سال پیش بود.”