مدارس اکثراً در میان COVID-19 باز مانده اند ، اما کارشناسان درباره آینده آنفولانزای زمستانی هشدار می دهند

کمتر از دو هفته به پاییز امسال مانده بود که مدرسه ، کتی مالونی می دانست که گزینه مجازی برای فرزندانش مفید نیست. هر دو از اینکه نمی توانند به طور کامل در کلاس های دیجیتال خود شرکت کنند ناامید می شوند.

او فکر می کند: “تجربه آموزشی آنها کاملاً رنج آور است.”

او در نهایت آنها را وادار به حضور در مدرسه خود در میلتون ، انتها کرد ، اما تصمیم نیاز به یک جهش ایمان داشت.

“این یک سیستم اعتماد و اعتقاد شد که همه قصد داشتند به نوعی وظیفه خود را انجام دهند تا مطمئن شوند که ایمن هستند ، بچه هایشان در امان هستند و اگر بچه هایشان پفک می کنند یا … کمی سرفه می کنند – بچه هایشان را در خانه نگه دارید. “

در حالی که مالونی تاکنون راضی بوده و از صراحت مدیران برای رسیدگی به نگرانی های والدین قدردانی می کند ، وی همچنین آماده است تا در تصمیم خود تجدید نظر کند – اگر به طور مثال مواردی مربوط به مدرسه فرزندانش باشد یا اینکه همکلاسی ها تست مثبت خود را شروع کنند.

وی گفت: “این خواستار بیرون کشیدن آنها و ارزیابی مجدد دوباره شرایط است.”

کتی مالونی در حال لذت بردن از دختر هشت ساله خود ، سیه نا ، از یک زمین بازی در میلتون ، آنت است. مالونی گفت اگرچه پس از بازگشت فرزندانش به یادگیری حضوری خوشحال است ، اما گفت كه بسته به شرایط COVID-19 در مدرسه ، رجوع به حالت مجازی را رد نمی كند. (CBC)

کمی بیشتر از دو ماه از سال تحصیلی ، ترس از تعطیلی گسترده ای مانند کانادا که در بهار تجربه کرد ، محقق نشده است. در عین حال ، مدارس نیز از COVID-19 در امان نبوده اند. اگرچه به نظر می رسد اقدامات ایمنی و بهداشتی به این امر كمك كرده است ، اما متخصصان بهداشت خصوصاً با نزدیك شدن به زمستان ، نگرانی های بیشتری را مطرح می كنند.

طبق جدیدترین آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) گزارش هفتگی COVID-19، مدارس و مراکز نگهداری از کودکان بیشترین شیوع را در ماه سپتامبر و دومین مورد را در ماه اکتبر (پس از مراقبت های طولانی مدت و اقامت در بازنشستگی) به خود اختصاص داده اند. بریتیش کلمبیا ، آلبرتا ، ساسکاچوان ، مانیتوبا ، انتاریو و کبک همه در مدرسه شیوع داشته اند ، در حالی که نیوبرانزویک همچنین موارد فردی مربوط به مدرسه را دیده است.

PHAC شیوع آن را در یک مدرسه یا مرکز مراقبت از کودکان در صورت بروز دو یا چند مورد در نظر می گیرد ، و اشاره کرده است که 64 درصد از مدارس مبتلا به COVID-19 فقط یک مورد گزارش شده است.

تجزیه و تحلیل آژانس مدارک کبک را با استناد به اطلاعات غیرقابل دسترسی در مورد تعداد موارد در هر مدرسه ، از مطالعه خارج کرد ، اما یک متخصص طب رفتاری مونترال معتقد است که در استان وی جای نگرانی وجود دارد.

كیم لاوئی ، استاد دانشگاه و كرسی تحقیقات كانادا در طب رفتاری در دانشگاه كبك در مونترال ، گفت: كودكان و نوجوانان در سنین مدرسه درصد فزاینده ای از افزایش موارد COVID-19 در كبك را تشکیل می دهند.

کارشناسان بهداشت می گویند دانش آموزان می توانند با پیروی از دستورالعمل های ماسک که در بسیاری از استان ها اجرا می شود ، از شیوع COVID-19 در مدرسه جلوگیری کنند. (اوان میتسویی / CBC)

لاووی ، گفت که تقریبا 300 مورد مثبت COVID-19 در هر 1000 ساکن در کبک گفت: “در واقع بچه های مدرسه ای ، در درجه اول گروه سنی 10 تا 19 سال ، بیشترین موارد را در کبک شمارش می کنند.” از گروه سنی 10 تا 19 سال هستند.

لاووی ، که یک فرزند دختر در دبیرستان و یک پسر در ابتدایی دارد ، علت افزایش کودکان و نوجوانان مدرسه ای کبک را تا حدی ناشی از عدم اقدامات پیشگیرانه مورد استفاده توسط مدارس سایر استان ها – مانند استفاده از ماسک اجباری در سایر مناطق می داند. محدوده سنی دانش آموزان – از ابتدای سال تحصیلی.

“ما از آن زمان به بعد بازی می کنیم.”

او نگران است که تهویه هوا در مدارس کبک با پایین آمدن هوای سرد مسئله را پیچیده تر کند.

“با [Canada’s Chief Public Health Officer Dr. Theresa] لاوی گفت: اکنون شواهد منتشر شده مبنی بر انتقال ویروس نه تنها از طریق قطرات بلکه از طریق هوا منتقل می شود ، مشکل تهویه – اکنون که زمستان فرا رسیده است – یک نگرانی بزرگ است.

وی افزود: “اگر كلاس های بچه های 30 نفره بیشتر داشته باشید و تهویه خوبی نداشته باشید ، راه حل این نیست كه در زمستانهای سرد و طولانی پنجره ها را به راحتی باز كنید.”

كیم لاوئی ، استاد و كرسی تحقیقاتی كانادا در زمینه طب رفتاری در دانشگاه كبك در مونترال ، نگران افزایش تعداد كودكان در سن مدرسه و نوجوانان است كه آزمایش آنها برای COVID-19 مثبت است. (ژان کلود تالیانا / CBC)

مانیتوبا ، که در هفته های اخیر به مناطق داغ COVID-19 کانادا پیوست ، روز سه شنبه گزارش داد که پنج روز با میانگین نرخ تست مثبت 10.6 درصد – بالاترین بالاترین میزان در حال حاضر. دکتر برنت روسین ، مدیر بهداشت عمومی مانیتوبا گفت ، اما در میان یکسری تعطیلی ها ، مدارس همچنان باز هستند.

روسین روز سه شنبه گفت: “ما این فداکاری ها و تغییرات را انجام می دهیم تا مدارس و مراکز مراقبت از کودکان در امان بمانند و باز بمانند.”

“علیرغم بسیاری از مواردی که توسط جامعه به دست می آید ، ما شاهد انتقال گسترده ویروس در مدارس نیستیم. ما ندیده ایم که این انتقال در مدارس ، حداقل در درجات بالا ، به انتقال آن انجام شود.”

تماشا کنید | COVID-19: چه چیزی در مدارس کار می کند و چه چیزی نه؟

دو متخصص بیماری های عفونی به س questionsالات مربوط به COVID-19 و آنچه برای ایمن سازی مدارس انجام شده است پاسخ می دهند ، آیا پروتکل ها کار می کنند یا محدودیت ها بیش از حد است. 5:56

“ما نمی توانیم نگهبان خود را ناامید کنیم”

به طور کلی ، مدارس کانادا عملکرد خوبی داشته اند ، موافقت اپیدمیولوژیست وینیپگ ، سینتیا کار را اعلام کرد ، اما این بدان معنا نیست که آنها می توانند اقدامات کنترل و پیشگیری از عفونت را آرام کنند. این موارد شامل فاصله فیزیکی ، گروه های دانشجویی ، اوقات گذراندن در فضای باز ، بهبود تهویه ، ماسک زدن و افزایش بهداشت دست است.

کار ، بنیانگذار EPI Research Inc گفت: “ما از نظر ایمنی در بازگشایی مدارس کاملاً موفق بوده ایم ، حتی با توجه به اینکه برخی مناطق کانون گسترش جامعه محور بوده اند.”

وی خاطرنشان کرد: موارد شیوع در مدارس و مهدکودک ها به طور کلی تاکنون موارد نسبتاً کمی در هر شیوع (3.4 مورد / شیوع) و مرگ و میر ناشی از آنها صفر بوده است. با این حال ، او همچنین تأکید کرد که بازگشایی مدارس در سراسر جهان با گسترش کم جامعه در ارتباط است.

کاندیدا تاکنون از نظر ایمنی در بازگشایی مدارس موفق بوده است ، “حتی با توجه به اینکه برخی مناطق کانون گسترش جامعه مبتنی بر آن بوده اند” ، سینتیا کار ، متخصص اپیدمیولوژی گفت. اما او هشدار داد که موفقیت “می تواند ظرف یک یا دو هفته به طرز چشمگیری تغییر کند … ما نمی توانیم مراقب خود را کنار بگذاریم.” (شارلوت فالک / ارسال شده توسط سینتیا کار)

کار گفت: “هرچه تعداد پرونده ها در جامعه بیشتر باشد ، احتمال ورود به مدرسه بیشتر است.” “آنچه من امروز در مورد موفقیت می گویم می تواند ظرف یک یا دو هفته به طرز چشمگیری تغییر کند … ما نمی توانیم با این افزایش مداوم گسترش جامعه مبتنی بر جامعه ، مراقب خود را کم کنیم ، زیرا این امر می تواند طی یک یا دو هفته به ما ضربه بزند و می تواند ضربه سختی بزند. “

در ماه های آینده ، Carr مراقب میزان آنفلوانزای کانادا خواهد بود – اگر آنها پایین بمانند ، همانطور که امسال در نیمکره جنوبی این کار را انجام دادند ، فشار روانی برای بیمارستان ها و اورژانس کانادا کمتر است.

همچنین ، از آنجا که علائم آنفولانزا با علائم COVID-19 همپوشانی دارد ، کار خاطرنشان کرد که کودکانی که علائم آنفلوانزا را تجربه می کنند ، احتمالاً باید آزمایش COVID-19 را انجام دهند.

“بنابراین ، ظرفیت آزمایش ما برای مطابقت با همه اینها چقدر است؟” او گفت.

آزمایش و ردیابی “مهم”

دکتر نیشا تامپی ، پزشک بیماریهای عفونی کودکان و مدیر پزشکی گفت: به نظر نمی رسد COVID-19 تاکنون به شدت در مدارس گسترش یافته باشد زیرا کودکان در مدارس و کارمندان مدارس گروهی هستند که در پیگیری تماس اولویت دارند. برنامه پیشگیری و کنترل عفونت در بیمارستان کودکان شرقی انتاریو – سایپرز ، باشگاه دانش

وی اذعان داشت که تعداد بیشتری از جوانان کانادایی زیر 19 سال در حال آزمایش COVID-19 نسبت به قبل هستند ، اما این موارد را بیشتر از گسترش در مدرسه به گسترش جامعه نسبت داد.

نیشا تامپی ، پزشک بیماری عفونی اتاوا ، گفت که به اعتقاد او بهبود آزمایش و ردیابی در ماه های آینده بسیار مهم خواهد بود ، گفت: کودکان در سن مدرسه و کارکنان مدرسه در اولویت ردیابی تماس قرار دارند. (هالی کوتنام / CBC)

تامپي گفت: “ما بايد انتظار داشته باشيم كه موارد در مدارس همچنان آنچه را كه در جوامع خود مي بينيم منعكس كنند.”

“این بدان معنا نیست که مدارس ایمن نیستند ، اما این از اهمیت اقدامات ایمنی و بهداشتی ما در مدارس و همچنین به خاطر سپردن هر تعاملی که در جامعه خود داریم – و هر فرصتی که برای کاهش خطر در طی این تعاملات – به ایمن سازی مدرسه کمک می کند. “

تامپي خواستار بهبود در آزمايش و رديابي است ، كه به گفته وي “بسيار مهم” براي ادامه مدارس است.

تامپي اظهار داشت كه وي مي خواهد آزمايشات COVID-19 غير تهاجمي را كه در ميان تلاقي بيماري همه گيري و فصل جديد آنفلوانزاي فصلي مورد استفاده قرار مي گيرد ، مورد استفاده بيشتر و دانش آموزان قرار دهد كه انتظار مي رود جهش جديدي در آزمايش ها داشته باشد. (BCCDC)

او گفت که می خواهد ببیند آزمایشات غیر تهاجمی شاغل – مثلاً آنهایی که بریتیش کلمبیا و نوا اسکوشیا مورد تأیید قرار گرفته است ، که وی احساس می کند کودکان در چندین نوبت بیشتر تحمل می کنند – به طوری که دانش آموزان می توانند “به طور مکرر و مناسب آزمایش شوند” ، زیرا انتظار می رود افزایش فصلی عفونت های ویروسی تنفسی در فصلی رخ دهد و انتظار می رود که آزمایش دیگری افزایش یابد.

“سیستم آزمایش ما باید تقویت شود و من ترجیح می دهم که بیش از آنکه بیش از حد تحت فشار باشد ، سیستم آماده باشد. همانطور که در سپتامبر مشاهده کردیم.”

با داشتن یک سیستم قوی برای آزمایش ، ردیابی و جداسازی موارد COVID-19 ، “ما احتمال بیشتری برای کاهش شیوع بیماری در [different] زمینه ها ، از جمله مدارس ،: او گفت. “هر چه بیشتر بتوانیم برای محافظت از جامعه خود انجام دهیم ، مدارس ما ایمن تر خواهند بود و می توانیم آنها را باز نگه داریم.”