متهم در حمله تورنتو ون باعث افزایش دفاعی غیر مسئول کیفری می شود

مردی که پس از رانندگی با یک ون در پیاده رو شلوغ تورنتو به کشته شدن 10 نفر و زخمی شدن 16 نفر متهم شد ، در آغاز دادگاه امروز خود را بی گناه دانست.

الک میناسیان ، از ریچموند هیل ، آنت. ، از دادگاه می خواهد که وی را مسئول کیفری اقدامات خود تشخیص دهد.

میناسیان ، 28 ساله ، با 10 پرونده قتل درجه اول و 16 اتهام سو قصد روبرو است.

وی در دادگاه به برنامه ریزی و انجام حمله در 23 آوریل 2018 اعتراف کرده است.

قاضی رسیدگی کننده به پرونده گفته است که دادگاه وضعیت روانی میناسیان را در آن زمان معطوف خواهد کرد.

میناسیان ساعاتی پس از حادثه به یک کارآگاه گفت که او این حمله را به عنوان مجازات علیه جامعه انجام داده است زیرا او یک باکره تنها بود و معتقد بود زنان با او رابطه جنسی نخواهند داشت.

میناسیان در مصاحبه پلیس که به صورت علنی منتشر شد ، به کارآگاه گفت که در جامعه آنلاین برای مردان به اصطلاح “انسل” تسکین یافته است ، مردانی که به طور غیر ارادی تجرد می کردند.

میناسیان برای کارآگاه توضیح داد که اینسل ها در پایین ترین سطح جامعه قرار دارند ، در زیر به اصطلاح Chads ، که مردان آلفایی هستند و با زنان می خوابند ، معروف به Staceys.

وی گفت كه برای مجبور كردن استیسی ها به رابطه جنسی با incels ، مردانی كه مانند او هستند ، باید چادها را كشت.

وی به كارآگاه گفت: یك حمله دسته جمعی باعث سردرگمی در جهان می شود و به مجری ها اجازه می دهد تا نظم جهانی را از نو مرتب كنند و از بالا بیرون بیایند.

دادگاه میناسیان بدون حضور هیئت منصفه در حضور قاضی دادگستر آن مولوی در حال انجام است – امری نادر در قتل درجه یک
آزمایش های.

این 10 کشته شده در حمله ون هستند. ردیف بالا ، از چپ به راست: آنه ماری د آمیکو ، 30 ساله ، دوروتی سیول ، 80 ساله ، رنوکا آماراسینگها ، 45 ساله ، مونیر نجار ، 85 ساله ، چول مین (ادی) کانگ ، 45 ساله ، مری الیزابت (بتی) فورسایت ، 94 ساله ، سوهه چونگ 22 ساله ، آندره برادن 33 ساله ، جرالدین برادی 83 ساله ، جی هون کیم 22 ساله. (CBC)

با این استدلال كه میناسیان با یك هیئت منصفه از افراد محلی ، دادرسی عادلانه ای دریافت نخواهد كرد ، دفاع به دنبال انتقال پرونده از تورنتو بود. پس از مذاکرات ، همه طرفین توافق کردند که فقط از طریق قاضی اقدام کنند و بدین ترتیب دادرسی در تورنتو برگزار شود.

دادگاه قرار بود در ماه فوریه آغاز شود ، اما دشواری های دریافت مدارک روانشناسی و پزشکی میناسیان آن را به آوریل رساند. سپس همه گیری ها دادگاهها را بست و دادگاه را به نوامبر کشاند.

با محدودیت های اخیر COVID-19 در جریان موج دوم همه گیری ، دادگاه تصمیم گرفت دادگاه را روی نرم افزار کنفرانس ویدیویی Zoom برگزار کند.

این دادگاه به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت ، اما هر کسی می تواند پخش محاکمه را در چند اتاق رزرو شده در مرکز همایش های مرکز شهر مترو تورنتو تماشا کند.