مادر کیچنر به والدین درباره افزایش عفونت استرپتوکوکی گروه A پس از مرگ دختر هشدار می دهد

یک مادر کیچنر که دخترش به دلیل عوارض ناشی از استرپتوکوک مهاجم گروه A درگذشت، در مورد عواقب نادر عفونت باکتریایی هشدار می دهد که در انتاریو با نرخ هایی که تقریباً یک دهه است دیده نشده است، هشدار می دهد.

کوین هندرسون، 5 ساله، در روزهای قبل از مرگش در 25 مارس، با سرفه و تب از مدرسه به خانه بازگشت.

کریستینا هکتوس می گوید به نظر می رسید هیچ کس این واقعیت را درک نکرده است که علائم دخترش ممکن است چیزی بیش از سرماخوردگی بد باشد.

“من هر کاری که به من گفته شد انجام دادم. با دکتر تماس گرفتم، با 811 تماس گرفتم. تمام کارهایی را انجام دادم که یک مادر یا والدین در این شرایط انجام می دهند و چندین بار به آنها گفته شد: لزوماً نیازی نیست. [to take her to the doctor]هکتوس گفت.

اوایل روز مرگ کوین، والدینش تصمیم گرفتند او را به بخش اورژانس در کیچنر ببرند. خانواده می‌گویند که او «در کمتر از 15 دقیقه» بستری شد، اکسیژن دریافت کرد و در حین خون‌گیری و عکس‌برداری با اشعه ایکس، مایعات و آنتی‌بیوتیک‌های داخل وریدی (IV) به او داده شد.

دختر جوانی روی تختی نشسته که اطرافش را حیوانات عروسکی احاطه کرده اند.  او هدفون و عینک آفتابی می‌زند و یک تبلت در دامن خود دارد
کوین عاشق یوتیوب بود و به تازگی شروع به ساختن ویدیوهای خودش روی یک تبلت قدیمی کرده بود، ویدیوهایی که اکنون برای والدینش «خاطره گرانبهایی» هستند. (ارسال شده توسط کریستینا هکتوس)

تشخیص کوین به ذات الریه داده شد. بعدازظهر آن روز، او به بیمارستان کودکان مک مستر در همیلتون منتقل شد، جایی که مشخص شد سپتیک شده است – به این معنی که عفونت ناشی از باکتری های مضر جدی شده است – از استرپتوکوک مهاجم گروه A در خونش.

کوین تنها 12 ساعت پس از اینکه او را به اورژانس در کیچنر بردند درگذشت.

اکنون، هکتوس می‌گوید که می‌خواهد از دیگران در برابر رنجی که خانواده‌اش متحمل شده محافظت کند.

من هرگز نمی خواهم کسی احساس کند که مانند من به اندازه کافی برای فرزندش انجام نداده است.

چه چیزی این استرپتوکوکی را “تهاجمی” می کند؟

در استرپتوکوک گروه A، باکتری های رایج روی بینی و پوست و در گلو زندگی می کنند. این می تواند باعث عفونت های جزئی مانند گلودرد استرپتوکوکی شود و پوست را به شکل سلولیت تحت تاثیر قرار دهد.

دیوید آئوکی، مدیر بیماری های عفونی در منطقه بهداشت عمومی واترلو، توضیح می دهد که وقتی باکتری به یک منطقه استریل عاری از باکتری وارد می شود، “تهاجمی” می شود.

تهاجمی به این معنی است که از اولین خط دفاعی فراتر رفته و به جایی می رسد که نباید باشد؛ بنابراین یا عفونت خون یا چیز دیگری که می تواند جدی تر باشد. این یک عارضه بسیار نادر است، اما رخ می دهد.

تماشا کنید: دکتر. جفری پرنیکا در مورد عفونت های استرپتوکوکی گروه A و آنچه والدین باید در نظر داشته باشند صحبت می کند:

دکتر جفری پرنیکا در مورد زمان بردن فرزندتان به اورژانس

در بیمارستان کودکان مک مستر، دکتر جفری پرنیکا گفت که در سال جاری موارد بیشتری از استرپ تهاجمی گروه A را مشاهده کرده است و همکارانش در سراسر کانادا نیز متوجه آن شده اند. او می گوید والدین باید فرزندان خود را در صورتی که در تنفس مشکل دارند، نمی توانند مایعات را پایین نگه دارند، درد شدید دارند یا پاسخ نمی دهند، به بیمارستان ببرند.

اگرچه نادر است، اما عفونت های تهاجمی استرپتوکوک گروه A در حال افزایش است: در سطح جهانی، در سراسر کانادا و به طور خاص در منطقه واترلو.

در منطقه، 21 عفونت بین ژانویه تا پایان آوریل وجود داشته است. در تمام سال 2022، 25 مورد عفونت وجود داشت.

پنج نفر از 21 نفری که در سال 2023 مبتلا به استرپ تهاجمی گروه A تشخیص داده شد، جان خود را از دست دادند که بالاترین تعداد از سال 2014 است.

طبق اعداد بهداشت عمومی انتاریو، در انتاریو، قبل از همه‌گیری، میانگین پنج ساله حدود 550 مورد در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا بود. برای فصل آنفولانزای 2022/2023، حدود 900 مورد وجود داشته است – افزایش 63 درصدی.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی استان، در کبک، عفونت‌ها در یک دوره مشابه 56 درصد افزایش یافته است.

پزشکان هشدار دادند، نه عمومی

دکتر لیان مکدونالد، یکی از پزشکان بهداشت عمومی آژانس، گفت که بهداشت عمومی انتاریو در مورد افزایش شیوع این بیماری نگران است. مکدونالد گفت که ابتلای زودهنگام به عفونت می تواند مشکل باشد، اما ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می دانند که باید به دنبال چه چیزی باشند.

او گفت: «این یکی از چالش‌های واقعاً دشوار بیماری استرپتوکوک تهاجمی گروه A است، زیرا توسط یک باکتری واقعاً رایج ایجاد می‌شود که دارای اشکال خفیف‌تری از بیماری است که مطمئناً می‌تواند عفونت‌های ویروسی را تقلید کند.»

اما ویژگی های خاصی وجود دارد که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی آموزش دیده از آن آگاه هستند و می توانند به آنها کمک کنند تا در مورد عفونت باکتریایی بالقوه با بیماری استرپتوکوک گروه A فکر کنند.

دکتری با کت سفید آزمایشگاهی در آزمایشگاه است و افرادی پشت سر او کار می کنند.
دکتر لیان مک‌دونالد از بهداشت عمومی انتاریو می‌گوید ابتلای زودهنگام به عفونت استرپتوکوکی می‌تواند مشکل باشد، اما ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌دانند که به دنبال چه چیزی باشند. (کریگ چیورز/سی بی سی)

آئوکی تأیید کرد که منطقه بهداشت عمومی واترلو سه روز پس از مرگ کوئین توصیه ای به پزشکان محلی درباره شیوع در جامعه صادر کرد. اما در حالی که یک هشدار عمومی پس از تنها دو مورد مرگ در مونترال اعلام شد، هشدار عمومی هنوز در منطقه واترلو اعلام نشده است.

آئوکی گفت که سلامت عمومی قبل از اعلام هشدار عمومی عوامل مختلفی را می سنجد. این عوامل شامل نحوه گسترش عفونت، ارتباط موارد ابتلا و نحوه مقایسه نرخ های محلی با اعداد استانی است.

آئوکی گفت: “هیچ، “اوه، شما تعداد X را زدید و این بدان معنی است که ما یک مشاوره ارسال می کنیم” وجود ندارد. “ما دائماً به دنبال این روندها هستیم تا ببینیم کجا باید هشدار دهیم. این یک روند مداوم برای ما است.”

هکتوس گفت که نمی تواند از خود فکر کند که آیا مرگ دخترش منجر به هشدار شده است یا خیر.

دامنه آنها این است. این حوزه آنهاست. اگر بهداشت عمومی چیزی گفته بود، من احساس می کنم که این باید به عهده پزشک باشد که آگاه باشد.

اما او همچنان بر آموزش والدین دیگر در مورد خطرات متمرکز است.

من آن جور آدمی نیستم که «باید بخواهم» انجام دهم. هکتوس گفت: این آدمی نیست که من هستم. من می‌خواهم به مردم اطلاع بدهم و به آنها دانش بدهم تا خودشان بتوانند این تصمیم‌ها را بگیرند و احساس نکنند که هرگز انتخاب یا گزینه‌هایی نداشته‌اند.»

استرپتوکوک گروه A اخیراً پس از مرگ 15 کودک در بریتانیا در سرفصل اخبار قرار گرفته است. دکتر جوآن لنگلی، متخصص اطفال هالیفاکس متخصص در بیماری های عفونی، درباره آنچه که نگهبانان و بزرگسالان باید در مورد این باکتری که می تواند باعث طیفی از بیماری ها شود، صحبت کرد.

گوش کن | دکتر جوآن لنگلی، متخصص اطفال نوا اسکوشیا، افسانه های گروه A استرپتوکوک را از بین می برد:

دوز21:13در مورد استرپتوکوک گروه A چه باید بدانم؟

استرپتوکوک گروه A اخیراً پس از مرگ 15 کودک در بریتانیا در سرفصل اخبار قرار گرفته است. دکتر جوآن لانگلی، متخصص اطفال متخصص بیماری های عفونی، درباره آنچه که نگهبانان و بزرگسالان باید در مورد این باکتری که می تواند باعث طیفی از بیماری ها شود، صحبت کرد.

در بیمارستان کودکان مک مستر، دکتر جفری پرنیکا گفت که در سال جاری موارد بیشتری از استرپ تهاجمی گروه A را مشاهده کرده است و همکارانش در سراسر کانادا نیز متوجه آن شده اند.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «فکر نمی‌کنم کار خاصی وجود داشته باشد که والدین باید انجام دهند. “من فکر می کنم بسیاری از والدین نگران هستند که چیزهایی را از دست بدهند و من فکر نمی کنم که این کار را انجام دهند.

“دلایل رفتن به بخش اورژانس در حال حاضر همان است که همیشه وجود داشت: دشواری در تنفس، ناتوانی در پایین نگه داشتن مایعات، درد شدید، عدم پاسخگویی. اینها دلایلی هستند که اکنون باید مراجعه کنید – اما اینها همیشه بوده اند. و بنابراین من مطمئن هستم که والدین در منطقه ما به همان کار خوبی که همیشه انجام می دادند ادامه خواهند داد.”

بهداشت عمومی می گوید افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند کودکان زیر چهار سال و بزرگسالان بالای 65 سال و افرادی هستند که باردار هستند یا به تازگی زایمان کرده اند.

و در حالی که هیچ واکسنی برای بیماری استرتوکوکی تهاجمی گروه A وجود ندارد، مکدونالد به مردم یادآوری می‌کند که واکسن‌های آبله مرغان می‌توانند احتمال ابتلای کودکان به عفونت باکتریایی مهاجم را کاهش دهند.