فورد می گوید انتاریو برای نجات کارخانه Stellantis در ویندزور پول بیشتری روی میز خواهد گذاشت

نخست وزیر داگ فورد می گوید انتاریو پول بیشتری را برای صرفه جویی در کارخانه باتری خودروهای الکتریکی استلانتیس (EV) ویندزور خرج خواهد کرد.

فورد صبح روز جمعه گفت که دولت او معامله را با این خودروساز در کارخانه NextStar که 2500 نفر را استخدام می کند، شیرین خواهد کرد.

من تأیید می‌کنم که پول بیشتری روی میز می‌گذاریم. این همه در مورد نجات مشاغل و دادن کیفیت زندگی به مردم در جنوب غربی انتاریو است.

“در پایین در ویندزور، قبل از اینکه ما به قدرت برسیم، می‌توانستید یک توپ در خیابان در وسط شهر شلیک کنید و به کسی ضربه نمی‌زنید. این فرصتی برای مردم خواهد بود تا مشاغل پردرآمد پیدا کنند. برای ایجاد اطمینان و ثبات در آن منطقه.”

درو دیلکنز، شهردار ویندزور، گفت که این گامی در جهت درست به سوی استان و اتاوا است که قرارداد کارخانه باتری را نهایی می کند، سرمایه گذاری مشترک بین Stellantis و LG Energy Solution (LGES) که مقر آن در کره جنوبی است.

دیلکنز در توییتر گفت: «شهر در جمع‌آوری اطلاعات برای گسترش کمک‌ها برای جلوگیری از عدم قطعیت فعال است.

Stellantis ساخت کارخانه را آغاز کرده بود که قرار است سال آینده افتتاح شود.

اما یک هفته پیش، این شرکت اعلام کرد که در حال بررسی “برنامه های احتمالی” است و مدعی شد که دولت فدرال به وعده های خود در مذاکرات عمل نکرده است. آخر هفته گذشته، Stellantis اکثر ساخت و سازها را متوقف کرد.

انتاریو باید «سهم منصفانه» بپردازد: فریلند

در مصاحبه با رادیو CBC خانه کریستیا فریلند، وزیر دارایی که قبل از اظهارات فورد ضبط شده بود، گفت که این هفته گفتگوهای مثبت اما “بسیار دقیق” با انتاریو و استلانتیس وجود داشته است.

“این پول همه کانادایی ها است، و بنابراین واقعاً به ما به عنوان یک دولت واجب است که برای به دست آوردن یک معامله خوب، واقعاً سخت تلاش کنیم، و این به معنای اطمینان از معقول بودن Stellantis است. این به معنای اطمینان از پرداخت سهم منصفانه انتاریو است. انتاریو ظرفیت مالی برای انجام این کار را دارد.”

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر فدرال نوآوری، علم و صنعت، این هفته به عنوان بخشی از یک گروه کانادایی برای دیدار با رهبران تجاری و صنعت در کره جنوبی بود. او گفت که روز جمعه با رئیس شرکت انرژی ال جی شام خورده است و بیش از دو ساعت به طول انجامید.

من فکر می کنم که ما درک مشترکی از راه پیش رو داریم.»

تحلیلگران می گویند یکی از مقصرانی که ممکن است بر برنامه های کارخانه باتری استیلانتیس EV تاثیر بگذارد، قانون کاهش تورم ایالات متحده است که مشوق هایی را برای خودروسازان برای ایجاد شرکت هایی در جنوب مرز ایجاد می کند.

تماشا | درباره That’s Lauren Bird توضیح می دهد که چگونه یک اقدام ایالات متحده ممکن است بر کارخانه باتری استیلانتیس EV در ویندزور تأثیر بگذارد:

چگونه یک قانون ایالات متحده به توقف کارخانه Stellantis کمک کرد | در مورد آن

هنگامی که خودروساز Stellantis از توقف ساخت کارخانه باتری های برقی در انتاریو خبر داد، اختلاف با دولت فدرال را آشکار کرد. اتاوا وعده مشوق های مالیاتی بزرگی را برای کارخانه داده بود، اما چند ماه پس از امضای قرارداد، یک قانون آمریکایی اجرا شد که همه چیز را تغییر داد. درباره That’s Lauren Bird توضیح می دهد که چگونه سرمایه گذاری های بی سابقه در جنوب مرز منجر به توقف Stellantis شد.

همچنین یک کارخانه جدید فولکس واگن در نزدیکی سنت توماس، آنت. دولت فدرال حدود 500 میلیون دلار به کارخانه ویندزور اختصاص داد.

فورد گفت که هنوز جزئیاتی را درباره میزان هزینه‌های استان فاش نمی‌کند، اما اضافه کرد که به زودی اطلاعیه‌ای منتشر خواهد شد.

ماریت استایلز، رهبر NDP انتاریو، که روز جمعه در ویندزور بود، گفت که این یک گام مثبت است که ببینیم فورد “برای مردم ویندزور-اسکس پای میز مذاکره آمده است.”

او در بیانیه‌ای گفت: «کارخانه Stellantis برای جامعه ویندزور-اسکس اهمیت زیادی دارد و زمانی که کارگران مطمئن باشند که این مشاغل اتحادیه‌ای با درآمد خوب به منطقه می‌آیند، تسکین عظیمی برای کارگران خواهد بود.

حالا بیایید مطمئن شویم که این معامله انجام شده است.»