علاقه مند به شجره نامه از دیدن کمک به حل پرونده سرماخوردگی جسوپ خوشحال شد – اما همچنین فهمید پسر عموی قاتل است

Ken ، یک توسعه دهنده نرم افزار بازنشسته از تورنتو ، علاقه مند نسب کامل است. او كتابی درباره خانواده مادری خود نوشت ، در حال كار بر روی كتاب دیگری در مورد پدرش است و می گوید كه او 100000 نزدیك – و بسیار دور – از بستگان درخت اصلی خانواده خود را نقشه برداری كرده است.

برای کمک به کشف همه آن روابط دور ، حدود 5 سال پیش شروع به بارگذاری نمایه DNA خود در تعدادی از وب سایت های تبار کرد.

اما همیشه برخی نقاط خالی در نمودار وجود داشته است ، از جمله خوشه ای از پسر عموها در کنار پدربزرگ پدری وی با نام خانوادگی هوور.

کن در یک مصاحبه تلفنی گفت: “من در مورد آن شاخه درخت خانواده کاملاً تحقیق نکرده ام.” (CBC به دلیل حساسیت این داستان برای خانواده اش موافقت كرد كه نام خانوادگی وی را منتشر نكند.)

همانطور که به نظر می رسد ، در ماه های اخیر ، شخص دیگری بی سر و صدا اصل و نسب کن را نیز ردیابی می کرد و از نزدیک نگاهی به آن پسر عموها می انداخت.

در اوایل سال جاری ، یک شجره نامه پزشکی قانونی که توسط پلیس تورنتو استخدام شده بود ، مشخصات ژنتیکی یکی از معروف ترین موارد سرماخوردگی در انتاریو – قتل کریستین جسوپ 9 ساله در سال 1984 – را به یکی از وب سایت های تبار مورد استفاده کن ، DNA درخت درخت ارائه داد . نمونه تا حدی با DNA Ken مطابقت داشت – این بدان معنا بود که او و عامل ناشناخته آن زمان یک جد مشترک داشتند.

بدون اطلاع کن از جانب کن ، این شجره نامه پزشکی به کار خود ادامه داد و به دنبال پدر کن ، پدر پدر و پدربزرگش که مردی از هاستینگز کانت بود ، به نام الیور بود. سپس شجره نامه از طریق دختری از الیور که با هوور اهل شهرستان پرنس ادوارد ازدواج کرد ، درخت را تعقیب کرد. آنها پسری به نام دیمون هوور داشتند. او پسری داشت به نام روی هوور. و سه فرزند داشت.

نمونه DNA صحنه جنایت با سایر اقوام نیز مطابقت داشت – از جمله یک زن 63 ساله و یک مرد در اواخر 70 سالگی ، هر دو از میشیگان.

ردیابی تمام آن نسب با خویشاوند مشترک آنها منجر به سو a ظن شد.

سپس ، آزمایش DNA بر روی نمونه ای از خون فرد مظنون ، آن را خرد کرد. در ماه اکتبر ، پلیس اعلام کرد که کالوین دانا هوور تقریباً مطمئناً مردی است که در یک روز پاییز 1984 ، جسوپ ، دختر مدرسه ای از کوئینزویل ، اونت را ربود و او را کشت.

هرگز به طور رسمی مصاحبه نکنید

هوور ، که در سال 2015 درگذشت ، در آن زمان دوست خانوادگی نزدیک جسوپ ها بود – بر اساس شواهد جمع آوری شده در پرونده دادگاه پلیس ، به اندازه کافی نزدیک بود که اجازه می داد خودش را به خانه جسوپ ها بفرستد. .

تماشا کنید | چگونه یک شجره نامه پزشکی DNA کالوین هوور را در پرونده جسوپ ردیابی کرد:

پس از نزدیک به چهار دهه ، پلیس تورنتو اعلام کرد که آنها از شجره نامه ژنتیکی برای شناسایی مردی که کریستین جسوپ 9 ساله را کشت ، استفاده کرده اند. نگاهی به اینکه چرا پلیس خیلی مطمئن است که این بار شخص مناسبی را پیدا کرده است. 2:02

بر اساس این شواهد ، دو شب قبل از ناپدید شدن کریستین ، در 3 اکتبر 1984 ، جسوپ ها از هوورز در خانه خود ، یک خانه شهری سه خوابه در حومه اسکاربورو ، اونت بازدید کرده بودند.

جسوپ نزدیک به دو ماه قبل از کشف جسدش در 31 دسامبر سال 1984 مفقود بود. اما به هر حال هوور هرگز مظنون به پرونده برجسته نبود. رئیس گروه پرونده های سرد در سرویس پلیس تورنتو ، که تحقیقات را در سال 1995 بر عهده گرفت ، تأیید کرد که به نظر می رسد هوور هرگز حتی به طور رسمی توسط هیچ بازرس مصاحبه ای انجام نشده است.

هوور از موشکافی جدی فرار کرد ، تا اینکه DNA پسر عموهایش او را رها کرد.

او را روی شجره ندیدم

کن و هوور علاوه بر برخی ژن های همپوشان ، چند نکته مشترک دارند: هر دو در ارتباطات راه دور کار می کردند و هر دو در اسکاربورو زندگی می کردند.

هوور یک تکنسین ارشد سیستم های تلفنی CBX 9000 بود و به گفته چند همکار سابق که با CBC News صحبت می کردند ، آنها را در مشاغل بزرگ در مرکز شهر تورنتو در دهه 1980 و 90 نصب و نگهداری می کرد. آنها از او به عنوان یک کارمند باهوش و توانمند یاد کردند که پس از کار برای یک دور گلف یا چند نوشیدنی در پاسیو خوب بود. آنها گفتند که خبر شرور وی در میان همکاران سابق با ناباوری مبهوت مواجه شد.

اگر هوور با همکارانش همسو بود ، به نظر می رسد هوور برای همسایگان خود غضبناک باقی مانده است. تحقیقات سی بی سی نیوز محل زندگی وی را در بیشتر دهه های 1980 ، 90 و اوایل 2000 کشف کرد ، زیرا او و خانواده اش از آن شهر اسکاربورو به خانه های شرق و شمال تورنتو از جمله اوشاوا ، پیکرینگ ، آژاکس و شمال یورک نقل مکان کردند.

همسایگان از آن زمان که هنوز در اطراف هستند هوور را به یاد نمی آورند ، به جز دو نفر ، که هیچ یک از آنها خاطرات خاصی نداشته اند.

تماشا کنید | مادر کریستین جسوپ می گوید: “ما … تعطیلی داریم.”

جانت جسوپ سی و شش سال پس از کشته شدن دختر 9 ساله خود می گوید که دانستن هویت واقعی قاتل دخترش باعث بسته شدن این پرونده می شود. 2:22

خود کن تا زمان اعلام پلیس تورنتو در ماه اکتبر هرگز نام هوور را نشنیده بود. کن با دانستن اینکه او برخی از هوورها را در شجره نامه خود دارد ، نگاهی سریع انداخت.

وی گفت: “من می دانستم که با آن خانواده خویشاوند هستم و اولین کاری که کردم این بود که بررسی کردم آیا کالوین در آنجا هستم یا خیر و در آن زمان از دیدن او راحت شدم.”

واقعیت این است که هوور در شاخه ای بود که کن هنوز از آن استفاده نکرده بود.

ابزار جدید داغ برای محققان

این یک تماس تلفنی از سوی خبرنگار CBC دو هفته پیش بود که به کن فهماند که او و هوور پسر عموی دوم هستند ، پس از برکناری و غیرت او برای مشخص کردن خانواده بزرگ خود – بارگذاری مشخصات ژنتیکی خود در بسیاری از سایتهای تبار – ناخواسته به پلیس کمک کرد تا پرونده را ببندد.

از بین تمام اقوامی که در نقشه برداری شجره نامه پزشکی شرکت کردند ، DNA کن نزدیکترین همخوانی با هوور بود.

کن گفت: “من کاملاً خوشحالم که مطمئناً توانستم در این زمینه کمک کنم.”

پلیس در کالیفرنیا برای کشف هویت احتمالی قاتل Golden State از شجره نامه ژنتیکی استفاده کرد. آنها بعداً با مقایسه شواهد صحنه جنایت علیه DNA وی آن را تأیید کردند. در سال 2018 ، جوزف جیمز د آنجلو جونیور به جرم 13 مورد قتل اقرار کرد. (ریچ پدرونچلی / آسوشیتدپرس)

این روش ردیابی خانواده پزشکی قانونی ، که شجره نامه ژنتیکی نامیده می شود ، زمانی مشهور شد که پلیس در کالیفرنیا از آن برای شناسایی قاتل Golden State در سال 2018 استفاده کرد. این روش به سرعت به ابزار جدید داغ در زرادخانه محقق تبدیل شد. سال بعد ، اداره پلیس ونکوور اولین مورد در کانادا بود که تأیید کرد از این روش استفاده می کند ، در یک مورد سرد از سال 2003.

آنتونی ردگریو ، که در پرونده جسوپ برای پلیس تورنتو کار می کرد ، می گوید: “شجره نامه ژنتیک پزشکی قانونی تا آنجا که می توانیم در پس زمینه کار می کنیم.” (CBC)

پلیس تورنتو اوایل سال جاری آنتونی ردگریو ، شجره شناس ژنتیکی مستقر در ایالات متحده را استخدام کرد تا در پرونده جسوپ کار کند. وی گفت که تیم او صدها ساعت را برای ردیابی اقوام صرف کرد ، و هدف آنها این بود که هرچه بیشتر محجوب باشند.

ردگریو از طریق ایمیل به CBC به CBC گفت: “برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت غیر ضروری برای افراد ، برای صحت تحقیقات و محافظت از حریم خصوصی افراد تا آنجا كه ممكن است ، شجره نامه شناسان ژنتیك پزشکی تا آنجا كه می توانیم بی سر و صدا كار می كنند.”

وی به خانواده های بیش از 60 نفر دیگر که DNA آنها تا حدی با نمونه صحنه جرم مطابقت داشت ، نگاه کرد. (Redgrave هویت آنها را فاش یا تأیید نکرد ؛ CBC آنها را به طور مستقل ردیابی کرد. وی تأکید کرد که شجره نامه شناسان ژنتیکی که برای پلیس کار می کنند همیشه در تلاشند از حریم خصوصی بستگان همسو با DNA محافظت کنند.)

سوالات مربوط به رضایت

شجره نامه ژنتیک امید تازه ای برای ترک خوردگی موارد سرد با گرد و غبار طولانی دارد. اما این بحث و جدال نیست ، تا حدی زیرا مجری قانون می تواند از آن برای آشکار کردن روابط خانوادگی با دیگر اقوام دور که لزوماً موافقت نکرده اند خویشاوندی و ژنتیک را بررسی کنند ، استفاده کند.

کن گفت که او هیچ خاطره خاصی از اجازه دادن به Family Tree DNA برای ارائه اطلاعات خود به مجریان قانون ندارد. اما او اذعان می کند که ممکن است جایی در شرایط استفاده از وب سایت بوده باشد. امروز ، این اصطلاحات به کسی احتیاج دارند که قبل از اینکه پلیس جزئیات خود را در مورد تطابق DNA ببیند ، انتخاب کند. همین اواخر سال 2018 ، این مورد نبود.

کن در پاسخ به این س howال که احساس شما در مورد وب سایتی که برای کمک به جعل پیوند به بستگان دور برای کشف قاتل کودک در خانواده بزرگش کشف شده است ، احساس نمی کند.

“در طول تحقیقاتم ، من تعدادی از اسکلت های داخل گنجه را کشف کرده ام. مطمئناً این چیز شنیع نیست ، اما من مرتباً چیزهایی را کشف می کنم – افرادی که نسبتاً خارج از ازدواج خود را نشان می دهند و موارد دیگر.

“مطمئناً این کمی شدیدتر است.”