ضرر دونالد ترامپ ترس از تعرفه های آینده فولاد ایالات متحده تحت بایدن را تسکین می دهد

کارگران فولاد همیلتون و کسانی که به این صنعت گرایش دارند می توانند با دانستن اینکه دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکست خورد ، راحت بخوابند – و تعرفه های وی برای فولاد به احتمال زیاد به این زودی ها باز نخواهد گشت.

تقریباً 40،000 شغل همیلتون به صنعت فولاد بستگی دارد و كینین لومیس ، رئیس اتاق بازرگانی همیلتون ، گفت كه از ایده کانادا و ایالات متحده برای متحد شدن مجدد جو بایدن در دفتر هیجان زده است.

“طیف تعرفه هایی که طی چند سال گذشته دائماً از سر ما آویزان بود اکنون از بین رفته است ، بنابراین وقتی به خساراتی که می توانست طی چهار سال آینده ایجاد شود نگاه کنید ، اگر [Trump] انتخاب شده بود ، من فکر می کنم ما از بسیاری از عدم اطمینان جلوگیری کردیم ، “لومیس روز یکشنبه در مصاحبه ای گفت.

“خوشبینی زیادی به اقتصاد وارد شده است … اعتماد به نفس یکی از مهمترین زیربناهای هر اقتصادی است.”

در سال 2018 ، دولت ترامپ تعرفه ها – 25 درصد برای واردات فولاد و 10 درصد برای آلومینیوم – را اجرا کرد و گفت فولاد کانادا یک خطر امنیتی است. کانادا تعرفه های تلافی جویانه را اجرا کرد و مدت ها استدلال می کرد تعرفه های اعمال شده توسط ترامپ غیرقانونی است.

دولت ترامپ تعرفه های فولاد و آلومینیوم کانادا را در سال 2019 پس گرفت ، اما تهدید کرد که پس از انتخابات 3 نوامبر تعرفه های آلومینیوم را دوباره اعمال خواهد کرد. (تارا والتون / CP)

شهردار فرد آیزنبرگر تعرفه ها را “اقدامی غیرمنطقی غیرضروری و تهاجمی” خواند.

“این همه مبتنی بر این تصور بود که آنها می توانند صنعت از دست رفته فولاد در ایالات متحده را بازیابی کنند. به همین ترتیب آنها سعی کردند صنعت ذغال سنگ از دست رفته را نیز بازیابی کنند و در برخی از مواقع شما باید حرکت کنید و واقعیت مکانی که علم و تولید در حال رفتن است ، “او در یک مصاحبه روز یکشنبه گفت.

“ما امیدواریم که چنین نوع واکنشهای غیرمنطقی و غیرمستند به اختلاف بین کشورها نداشته باشیم.”

این تعرفه ها باعث ترس کارگران از دست دادن شغل و افزایش قیمت محصولات فولادی شد. همچنین اوتاوا را وادار کرد تا 2 میلیارد دلار به صنعت فولاد و آلومینیوم کمک کند.

تعرفه ها یک سال بعد ، در سال 2019 لغو شد ، اما تهدیدات بیشتر برای تعرفه ها در سال 2020 بازگشت. ایالات متحده قرار بود 10 درصد مالیات واردات آلومینیوم کانادا با کانادا را در مورد اعلام تعرفه های خود برای محصولات ساخته شده با آلومینیوم آمریکایی ، اما سپس آمریکایی ها اعلام کردند که به یک توافق رسیده اند.

علی رغم لغو تعرفه ها ، تحلیلگران و کارشناسان گفتند که در صورت انتخاب مجدد ترامپ ، این درگیری ممکن است برگشته باشد.

لومیس گفت: “به طور مداوم این تهدید روی سرتان آویزان است ، كه باعث سرما خوردن سرمایه گذاری ها ، خوش بینی ، اعتماد به نفس و ایجاد مانعی در بازار و زنجیره تأمین می شود.”

“این صدمات زیادی به روابط وارد کرد و من فکر می کنم بسیاری از شرکت های آمریکایی که از فولاد کانادایی استفاده می کردند ، یک برنامه پیش بینی شده داشتند ، در غیر این صورت ، ورودی فولاد کانادایی را به محصولات خود کاهش می دادند تا فقط خودشان را بپوشانند و از خود جلوگیری کنند. بیش از حد متکی

هرگونه تعرفه کانادایی بر واردات آمریکایی ، مصرف کنندگان کانادایی را مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر برای محصولات متضرر از این اقدام می کند – همانطور که تعرفه های ایالات متحده با وادار کردن مصرف کنندگان آمریکایی به پرداخت مالیات برای محصولات ساخته شده با آلومینیوم کانادایی

با این حال ، بایدن قول برخی تغییرات را داده است. سکوی تجاری وی اشاره به کاهش تعرفه های امنیت ملی علیه فولاد و آلومینیوم متحدان دارد.

سوزان رایس ، که در لیست نامزد های انتخاباتی بایدن بود ، قبلاً به سی بی سی نیوز گفته بود که از تعرفه های امنیت ملی ترامپ علیه کانادا “آزرده” شده است و گفته بودن آنها را وضع نمی کند.