سکونت، مسکن و کمبود بودجه در چهارمین مناظره شهردار تورنتو در 48 ساعت غالب شد

شش نامزد پیشرو در انتخابات شهرداری تورنتو، همگی چهارمین مناظره خود را در 48 ساعت با تلاش برای قرار دادن خود به عنوان گزینه ای مسئول از نظر مالی که می تواند در خدمات شهری سرمایه گذاری کند و مسکن ارزان قیمت جدید بسازد، آغاز کردند، در حالی که کسری بودجه گسترده تورنتو مرتبط با بیماری همه گیر را متعادل می کند.

مناظره فروخته شده به میزبانی هیئت تجارت منطقه تورنتو و TVO Today Live عصر پنجشنبه در تئاتر ایزابل بادر برگزار شد، جایی که آنها در مورد موضوعاتی مانند زیست پذیری و چشم انداز رشد اقتصادی به بحث پرداختند.

در این مناظره، اولیویا چاو، قانونگذار سابق فدرال، جاش ماتلو، عضو شورای شهر، مارک ساندرز رئیس پلیس سابق، آنا بایلائو معاون سابق شهردار، براد برادفورد، عضو شورای شهر و نماینده حزب لیبرال سابق اسکاربرو-گیلدوود، میتزی هانتر، که از کرسی خود در پارک کوئینز برای نامزدی استعفا داد، حضور داشتند. در انتخابات دور دوم

تنش‌ها در مناظره بالا گرفت و نامزدها پس از شنیدن لفاظی‌های مشابه و حکایت‌های مکرر از مناظره‌های قبلی، تیرهای سنگین می‌گرفتند و با بازیگوشی به یکدیگر ضربه می‌زدند.

ساندرز، رئیس پلیس تورنتو از سال 2015 تا 2020، مکرراً اعضای شورای فعلی متلو و برادفورد و همچنین معاون سابق شهردار بایلائو را به دلیل آنچه که او گفت عدم اقدام آنها برای ساخت مسکن مقرون به صرفه در دوران ریاست جمهوری بود، تعقیب کرد.

چاو، کاندیدای پیشرو بر اساس چندین نظرسنجی، به دنبال رکورد بردفورد به عنوان رئیس کمیته برنامه ریزی و مسکن شهر رفت و مدعی شد که فرآیندهای برنامه ریزی و تصویب برای دریافت مسکن جدید و ساختمان های متوسط ​​در دوران تصدی وی به میزان قابل توجهی کند شده است.

از چپ به راست، نامزدهای شهرداری تورنتو، اولیویا چاو، آنا بایلائو، جاش ماتلو، میتزی هانتر، مارک ساندرز و برد بردفورد در تئاتر ایزابل بادر در 25 می 2023.
از چپ به راست، نامزدهای شهرداری تورنتو، اولیویا چاو، آنا بایلائو، جاش ماتلو، میتزی هانتر، مارک ساندرز و برد بردفورد در تئاتر ایزابل بادر در 25 می 2023. (نو راهی/سی بی سی)

بایلائو پس از گفتن اینکه به پیشرفت شهر در ساخت هزاران مسکن مقرون به صرفه در طول دوران تصدی خود توسط هانتر، قانونگذار سابق استانی، که ادعا می کرد از آن زمان تاکنون حتی یک واحد مسکن مقرون به صرفه ساخته نشده است، بسیار داغ شد.

2 نامزد افزایش مالیات بر دارایی را پیشنهاد کردند

هانتر در اوایل روز یک بودجه خط به خط منتشر کرد که در آن طرحی برای ساخت واحدهای اجاره ای کمتر از میانگین بازار برای خانواده ها، معکوس کردن کاهش TTC و افزایش کرایه ها و ایجاد زیرساخت های حمل و نقل جدید از طریق افزایش شش درصدی مالیات بر دارایی پیشنهاد شد. این افزایش برای خانوارهایی با درآمد کمتر از 80000 دلار کمتر از سه درصد خواهد بود.

چاو پیشنهاد یک افزایش متوسط ​​نامشخص مالیات برای ساخت 25000 واحد مسکن را داد، در حالی که بارها از ساندرز به دلیل اینکه نگفت چقدر مالیات را افزایش خواهد داد، عکس‌العمل می‌گرفت. ساندرز از تجربه خود در مدیریت بودجه بیش از یک میلیارد دلاری پلیس تورنتو به عنوان مدرکی برای مدیریت امور مالی شهر یاد کرد.

مناظره ای که روز چهارشنبه در منطقه شرقی اسکاربرو برگزار شد، شاهد بود که نامزدها به کاهش خدمات شهری، چالش های زیرساختی مانند حمل و نقل و نیاز به احیای مراکز اجتماعی و برنامه ریزی پرداختند.

همچنین شاهد بود که نامزدها با سؤالاتی در مورد همکاری با داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو، که نفوذ زیادی بر امور شهرداری دارد، اما بحث‌هایی را در شهرداری، به‌ویژه در میان چپ‌های مترقی به راه انداخته، مواجه شدند.

چندین نظرسنجی، چاو را به عنوان نامزد پیشتاز معرفی کرده‌اند، و او بارها در مناظره‌های گذشته مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا نامزدها به دنبال اصلاح موضع هستند.

فقط یک ماه از تبلیغات انتخاباتی تا انتخابات دور دوم 26 ژوئن باقی مانده است.