سربازان سیاه پوست از گلف در پروژه های دیجیتالی افتخار آفرینی کردند

سربازان سیاه پوست کانادایی اهل گلف به دلیل مشارکت در جنگ و مبارزه با نژادپرستی در یک پروژه دیجیتالی جدید مورد تقدیر قرار می گیرند.

دانشجویان دانشگاه گلف با همکاری انجمن میراث سیاه گلف و دیگر مورخان کانادایی چندین مرد از منطقه را که اعضای گردان شماره 2 ساخت و ساز بودند برجسته کردند.

گردان ، که در سال 1916 تأسیس شد ، اولین و تنها واحد تمام سیاه پوستان کانادا در جنگ جهانی اول بود.

مردان سیاه پوست در ابتدا از حق خدمت محروم بودند و تنها پس از تقاضای حدود دو سال از دولت می توانستند این كار را انجام دهند.

جید فرگوسن ، دانشیار دانشگاه گلف که دانشجویان آن پروژه را ارائه می دهند ، گفت: “مبارزه برای عضوگیری به نوعی یک لحظه سرنوشت ساز بود که در آن سیاهان کانادایی با محدودیت های سیاه پوستی در کانادا همراه بودند.”

وی گفت: “این مردان به خارج از کشور رفتند اما برای انجام این کار باید دو جنگ انجام می دادند ، آنها مجبور بودند در داخل کشور علیه نژادپرستی و تبعیض جنگ کنند و برای آزادی باید یک جنگ را بر عهده بگیرند.”

پروژه ویدیویی دانشیار دانشگاه گلف جید فرگوسن و دانشجویانش را مشاهده کنید:

https://www.youtube.com/watch؟v=CfUGSLJ91z4

این پروژه ها داستان هایی از جانبازان متولد یا ساکن گلف را شامل می شود ، از جمله هنری فرانسیس کورتنی ، برادران ویکتور و گوردون گوینز و برادرزاده آنها تام مالوت. همچنین مشارکت زنان سیاه پوست را برجسته می کند.

فرگوسن گفت این داستان ها اغلب نادیده گرفته می شوند.

“من فکر می کنم که ما اغلب در مورد تاریخ سیاه کانادا فکر می کنیم که مربوط به برده داری و وقایع جدیدتر است. من فکر می کنم که این زمان بین پس از رهایی و موج مهاجرت است که در دهه 1960 اتفاق افتاد. بنابراین داستان های سیاه کانادایی ها در قرن حاضر لزوماً به شما گفته نمی شود “.

وی گفت که دانش آموزان در کلاس او نیز شباهت هایی با Black Lives Matter دارند.

“همان مبارزه سیاسی برای جهانی عادلانه تر که این مردان بدنبال آن بودند ، همان مبارزه ای است که امروز در Black Lives Matter می بینیم. اینکه گذشته و حال هنوز به هم پیوسته اند و هنوز تلاش برای ایجاد یک آینده عادلانه تر لازم است ،” گفت فرگوسن.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>