ساکنان ساحل تورنتو شورای شهر را برای ممنوعیت توقف پارکینگ در طول شب تحت فشار قرار دادند

تعداد زیادی از رانندگان در منطقه ساحلی تورنتو که از پارکینگ گرسنگی می‌کشند، از شورای شهر می‌خواهند تا برخی از امتیازات پارکینگ شبانه در خیابان را بازگرداند، و شکایت دارند که مکان‌های کافی برای جلب رضایت صدها نفری که مجوز دارند وجود ندارد.

ساکنان می گویند تا زمانی که تصمیم محدود کردن پارکینگ در سال گذشته اجرایی شد، به پارک کردن در خیابان های خود – یا حداقل در فاصله چند قدمی خانه هایشان – عادت داشتند.

این اقدام پس از یک نظرسنجی شهری در سال 2021 از ساکنان هشت خیابان محله صورت گرفت. این نشان داد که در جاهایی که اکثر مردم راهروها و گاراژهای مخصوص به خود را دارند، اکثر رأی‌دهندگان از حذف پارکینگ شبانه در خیابان حمایت کردند.

این تصمیم بحث برانگیز، با حمایت Coun محلی. برد برادورد، از سال گذشته فعال بوده است، اما این مشکل دوباره در اوایل امسال آشکار شد، زمانی که یک خیابان دیگر – خیابان مکلین – به شبکه پارکینگ بدون شب اضافه شد.

جان دل یک دارنده مجوز پارکینگ و شهروند مسن است که در خیابان لی زندگی می کند اما نمی تواند در خیابان خود پارکینگ پیدا کند.

دل به سی بی سی تورنتو گفت: «این بسیار ناامیدکننده است. ما غیرقانونی پارک می کنیم، بلیت می گیریم… ده ها بلیت».

جان دل، از خیابان لی، می‌گوید دارندگان مجوز باید این حق را داشته باشند که در فاصله معقولی از خانه‌های خود پارک کنند.  او می خواهد شاهد لغو ممنوعیت پارک شبانه در برخی از خیابان های محله باشد.
جان دل، از خیابان لی، می‌گوید دارندگان مجوز باید این حق را داشته باشند که در فاصله معقولی از خانه‌های خود پارک کنند. او می خواهد شاهد لغو ممنوعیت پارک شبانه در برخی از خیابان های محله باشد. (Sue Goodspeed/CBC)

بر اساس قوانین شهری، اکثریت ساکنان در هر خیابان می‌توانند از شهر درخواست کنند تا یک نظرسنجی برگزار کند تا مشخص کند که آیا قوانین پارکینگ برای آن خیابان نیاز به تغییر دارد یا خیر.

نقاط بیشتر از مجوز

کارکنان تورنتو به سی‌بی‌سی تورنتو گفتند که هیچ‌یک از ساکنان محله‌ای در شهر برای تعیین اینکه آیا ساکنان می‌خواهند پارکینگ شبانه را از خیابان خود اضافه کنند یا حذف کنند، درخواست نظرسنجی نکرده‌اند.

آمار شهر نشان می دهد که حدود 4700 محل پارکینگ خیابانی در محله ساحل وجود دارد که حدود 3900 مجوز صادر شده است.

مجوز در این محله برای ساکنان حدود 145 دلار به مدت شش ماه هزینه دارد و به راننده این حق را می دهد که یک شب در خیابان های تعیین شده پارک کند.

Coun.  برد بردفورد، که نماینده سواحل-ایست یورک است، می‌گوید که ناامیدی هر دو طرف بحث پارکینگ را درک می‌کند.  او می گوید اگر ساکنان خواستار بازگشایی رأی گیری هستند، باید با اداره مجوز پارکینگ شهر تماس بگیرند.
Coun. برد بردفورد، که نماینده سواحل-ایست یورک است، می‌گوید که ناامیدی هر دو طرف بحث پارکینگ را درک می‌کند. او می گوید اگر ساکنان خواستار بازگشایی رأی گیری هستند، باید با اداره مجوز پارکینگ شهر تماس بگیرند. (مایک اسمی/سی بی سی)

اما به گفته مردم محلی، مشکلات محله ساحل با پارکینگ ناکافی در خیابان دیرینه است.

آنها می گویند که مشاور سابق آنها، مری مارگارت مک ماهون، که تصمیم گرفت در سال 2018 سیاست شهرداری را به پارک کوئینز ترک کند، در سال 2017 تلاش کرد با این مشکل مقابله کند.

در پاسخ به شکایات ساکنان ساحل که نتوانستند پارکینگ در نزدیکی پیدا کنند، او در شورای شهر رای آورد که پارکینگ یک شبه در خیابان را برای هشت خیابان در این محله معرفی کرد: Pine Crescent، Glen Ames، Long Crescent، Glen Oak Drive، Balsam. جاده، جاده پاین گلن، گلن استوارت کرسنت و خیابان مکلین.

اما بسیاری از ساکنان آن خیابان‌ها، جایی که داشتن راه‌های ورودی و گاراژ معمول است، شکایت کردند که هرگز از آنها پرسیده نشد که آیا می‌خواهند اجازه پارک شبانه در خیابان را بدهند. برخی گفتند که نگران پارک طولانی مدت غریبه ها در خیابان هایشان هستند.

شهر از ساکنان هشت خیابان آسیب دیده نظرسنجی کرد و در اکتبر 2021 به شورای اجتماعی تورنتو و ایست یورک گزارش داد که اکثریت ساکنان خواهان بازگرداندن ممنوعیت پارک شبانه هستند.

کارکنان توصیه کردند که شوراها نتایج نظرسنجی را نادیده بگیرند، زیرا این بدان معناست که 27 نفری که در آن خیابان ها زندگی می کردند و مجوز پارک شبانه داشتند، جای پارک خود را از دست خواهند داد.

اعضای شورا، از جمله برادفورد، این توصیه را نادیده گرفتند.

آنها به احترام به نتایج نظرسنجی و بازگرداندن ممنوعیت پارک شبانه رای دادند. برادفورد از طریق سخنگویی گفت: “مردمی که در آنجا زندگی می کنند، این خیابان ها را بهتر از شهرداری می شناسند.”

دارندگان مجوز در محله استدلال می‌کنند که چون پارک شبانه روی هر راننده در محله وسیع‌تر تأثیر می‌گذارد، همه کسانی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند باید مورد نظرسنجی قرار گیرند – نه فقط کسانی که واقعاً در خیابان زندگی می‌کنند.

“مردم خیلی عصبانی هستند”

دیوید فریم، بنیانگذار گروه حمایت از محله Concerned Beach Citizens، گفت که پارکینگ یک مشکل در سطح محله است. او گفت که هفته گذشته جلسه ای برگزار کرد که حدود 40 نفر از ساکنان آن حضور داشتند.

فریم گفت: «مردم بسیار عصبانی هستند. “همه تشخیص می دهند که پارکینگ کافی وجود ندارد… آنها بیشتر می خواهند.”

او گفت که سیستم فعلی که به ساکنان اجازه می‌دهد تا رانندگان را در سراسر محله از پارک کردن در خیابان خود منع کنند “نیمبییسم را ترویج می‌کند… کار درست این است که پارکینگ را باز کنیم. یک رای نمی‌تواند مانع از پارک کردن مردم در خیابان‌ها شود. دیگر پارکینگ شبانه ندارید).

دیوید فریم (L)، از Concerned Beach Citizens، در مورد کمبود پارکینگ با جان دل در گلن ایمز، یکی از خیابان هایی که اخیراً به ممنوعیت پارکینگ در شب رأی داده بود، گفتگو می کند.
دیوید فریم، سمت چپ، از Concerned Beach Citizens، در مورد کمبود پارکینگ با جان دل در گلن ایمز، یکی از خیابان هایی که اخیراً به ممنوعیت پارکینگ در شب رأی داده بود، صحبت می کند. (مایک اسمی/سی بی سی)

در حال حاضر، برخی از ساکنان می گویند که آنها به پارک کردن در آن خیابان ها در طول شب ادامه می دهند و فقط امیدوارند که بلیت نگیرند

فریم گفت: “گاهی اوقات مجبور می شوم تاس بزنم و روی گلن ایمز پارک کنم.”

یکی از پوسترهای صفحه فیس بوک سواحل ادعا می کند که او در حال حاضر 500 دلار بلیط پارکینگ بدهکار است، اما در سال های دیگر به دلیل نبود مکان های پارک در فاصله معقول از خانه مجبور به پرداخت 1700 دلار شده است.

فریم گفت که مایل است ممنوعیت پارک شبانه در هشت خیابان را متوقف کند. او گفت که از زمانی که مشکلات برای اولین بار از یک سال پیش شروع شد، تلاش می‌کرد تا برادفورد را به واکنش وادار کند.

او گفت: «آنها از اینکه هیچ نشانه ای وجود ندارد که کاری برای رفع مشکل انجام شود، ناراحت هستند.

ساکنین می توانند درخواست نظرسنجی کنند

اما برادفورد در ایمیلی به سی‌بی‌سی تورنتو گفت که ساکنان خیابان مکلین قصد دارند یک نظرسنجی دوم برگزار کنند تا ببینند آیا این ممنوعیت می‌تواند لغو شود یا خیر.

در مورد هفت خیابان دیگر: «در حال حاضر، شهر به صورت خیابان به خیابان رأی‌گیری می‌کند». اگر ساکنان خیابان‌های دیگر بخواهند بحث پارکینگ مجوز را بازگشایی کنند، می‌توانند با پارکینگ مجوز در شهر نیز تماس بگیرند تا این درخواست را مطرح کنند.»

مایکل مالینسون در لانگ کرسنت در ساحل زندگی می‌کند، یکی از خیابان‌هایی که با موفقیت از شهر درخواست کرد تا پارکینگ شبانه را ممنوع کند.  او می گوید که ساکنان با این ایده که مردم ممکن است به سادگی از خیابان به عنوان محل نگهداری خودروهای خود استفاده کنند، اعتراض دارند.
مایکل مالینسون در لانگ کرسنت در ساحل زندگی می‌کند، یکی از خیابان‌هایی که با موفقیت از شهر درخواست کرد تا پارکینگ در شب را ممنوع کند. (مایک اسمی/سی بی سی)

اما همه فکر نمی کنند همه خیابان ها باید پارکینگ شبانه داشته باشند.

در لانگ کرسنت، ساکن مایکل مالینسون گفت که او و همسایگانش از اینکه مک ماهون ممنوعیت یک شبه را به طور یکجانبه و بدون نظرسنجی لغو کرد، ناراحت شدند.

او گفت: «خیابان در ابتدا هیچ پارکینگی نداشت. “هیچ کس در این خیابان به پارکینگ در خیابان نیاز ندارد.”

مالینسون گفت که او و همسایگانش دریافتند که وقتی پارکینگ مجاز بود، رانندگان از خیابان به عنوان پارکینگ طولانی مدت استفاده می کردند.

او گفت: «وقتی مردم در این خیابان پارک می کنند، روزها این کار را انجام می دهند. آنها از آن به عنوان محل تخلیه ماشین ها استفاده می کنند.