زیرساخت لازم برای کتابخانه الکترونیکی است و موانع قانونی زیادی وجود دارد.

همچنین می توانیم از مجلس شورای اسلامی کمک حقوقی بگیریم. وی در پاسخ به ایده کتابخانه بدون کتاب می گوید: آنچه قبلا در روزنامه ایران پیشنهاد دادم فراتر از آن چیزی است که کتابخانه الکترونیک می تواند ارائه دهد. کتابخانه پارک دانشجوی تهران در حال آماده سازی پروژه ای است که کتابخانه ای بدون کتاب راه اندازی می کند.مقدمات پروژه هم اکنون کامل شده است. وی خاطرنشان کرد: نسخه پی دی اف کتاب الکترونیکی نیست و کتاب الکترونیکی کتابی است که در کتابخانه الکترونیکی قابل مطالعه است و قابلیت برچسب گذاری دارد. کتابخانه دیجیتال کتابخانه ای است که در آن هر فرآیند به صورت الکترونیکی انجام می شود.این بدان معناست که فایل PDF از نظر فنی یک کتاب الکترونیکی نیست.

این سایت مهمترین سایت کتابخانه دیجیتال ایران است
حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان در پایان سخنان خود با تاکید بر تلاش های انجام شده در یک سال و نیم اخیر خاطرنشان کرد: الان دقیقاً می دانیم که چه منابعی در کتابخانه مجلس داریم و می خواهیم چه کار کنیم و هستیم. کاملا تخصصی علاوه بر این، وی اظهار داشت که کتابخانه ها به گونه ای تشکیل شده اند که نمایندگان بتوانند به کتاب های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و به اطلاعات مورد نیاز برای قانون دسترسی داشته باشند. به عنوان نمونه ای از کتابخانه های موفق و نمونه در سراسر جهان، کتابخانه کنگره برجسته است. کتابخانه ای برای استفاده نمایندگان پس از تشکیل مجلس شورای اسلامی ایجاد شد. این کتابخانه قرار بود محل مراجعه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد اما نه قبل و نه بعد از انقلاب وجود نداشت.

کتابخانه الکترونیکی رایگان
این برنامه علاوه بر اینکه برای اندروید و آیفون در دسترس است، برای وب نیز موجود است. به منظور استفاده از امکانات وب اپلیکیشن و گوش دادن از طریق وب سایت، می توانید هر محصول را جداگانه خریداری کنید. اپلیکیشن Shenoto یک پلتفرم صوتی برای کتاب های صوتی و پادکست است، اما نمی تواند با رقیب قدرتمند خود، نوار رقابت کند. محتوای صوتی در Shnoto توسط پادکست‌ها، برنامه‌نویسان رادیویی و کارشناسان در زمینه‌های مختلف توسعه و منتشر می‌شود. در میان این خدمات می توان به پادکست، کتاب صوتی و موسیقی اشاره کرد، اگرچه پادکست ها رایج تر هستند. از مدیریت و کارآفرینی گرفته تا شعر و ادبیات را می توانید در این پادکست ها بیابید.

کتابخانه مجازی
بخش کتاب های دیجیتال و الکترونیک در این کتابخانه ها علاوه بر پیشرفت های بزرگ در فناوری، رشد چشمگیری داشته است.اما رویکرد سنتی به مدیریت همچنان مهم است. این را می توان در استفاده از جزوات در سراسر کتابخانه های روسیه مشاهده کرد، که بخش سنتی باقی مانده است. موضوع دوم تلاش کشور برای ایجاد کتابخانه های تخصصی است. این کشور در کنار ساخت کتابخانه‌های عمومی، به ساخت کتابخانه‌های تخصصی بر اساس نیازهای مختلف افراد جامعه توجه کرده و برای ساخت آن‌ها اقدام می‌کند.

فیدیبو انواع فرمت‌های کتابخوان الکترونیکی را ارائه می‌کند که می‌توان آن‌ها را اسکن کرد و همچنین برای تجربه خواندن الکترونیکی خوانا مشاهده کرد. اپلیکیشن طاقچه یکی از بهترین خوانندگان و فروشگاه های آنلاین کتاب های الکترونیکی و صوتی و همچنین مجلات و روزنامه ها است. در نتیجه، این اپلیکیشن حدود کتابخانه های معروف ایران کتاب را در اختیار کاربران خود قرار داده است که به این معنی است که بزرگ‌ترین آرشیو کتاب دیجیتال کشور بالاتر از همه برنامه‌های کاربردی دیگر در دسترس است. ممکن است به اندازه رقبای خود، فیدیبو و طاقچه، کاربر نداشته باشد، اما ویژگی های راحت و تعطیلات آخر هفته رایگان، نادیده گرفتن آن را برای ما سخت کرده است.

کتابخانه آنلاین تبیان
کسانی که شجاعت بالا رفتن از پله‌های پشت آبشار و طبقات بالای پارک را داشته باشند، با منظره‌ای زیبا از تهران پاداش می‌گیرند. پارک جمشیدیه همچنین دارای آمفی تئاتر، حوض، آلاچیق، خانه پرندگان، مجسمه های مختلف بر اساس مفاهیم طبیعی، فرهنگی و عرفانی، رستوران، آبنما و حمام می باشد. نقاط زیادی در تهران وجود دارد که می توان با دو نفر دیگر یا دسته جمعی پیاده روی کرد، بنابراین توصیه می کنیم به تنهایی به پارک جمشیدیه نروید. آدرس: خیابان شهید باهنر (نیاوران)، خیابان فیضیه، خیابان امیدوار راه های دسترسی: برای رسیدن به پارک جمشیدیه ابتدا باید به میدان تجریش برسید. برای این کار می توانید ایستگاه مترو تجریش را در خط مترو ترک کنید. یا از BRT های مسیر راه آهن – میدان تجریش و تاکسی هایی که از سراسر شهر به میدان تجریش می روند استفاده کنید.

در طول این مقاله، موضوعاتی مانند کتابخانه، کتابخانه دیجیتال، محتوا، مزایا و عناصر کتابخانه های دیجیتال را مورد بحث قرار خواهیم داد. علاوه بر این، نقش کتابداران نیز در رابطه با کتابخانه دیجیتال مورد بحث قرار گرفته است. کتابخانه های سنتی مخزن اطلاعات هستند، مکانی که جویندگان اطلاعات می توانند پاسخ سوالات خود را بیابند. معمولاً محدودیت‌هایی برای کتابخانه‌ها و مشتریان کتابخانه‌ها در مورد منابع فیزیکی وجود دارد، آنها فضا را اشغال می‌کنند و نگهداری آنها پرهزینه است و به مرور زمان فرسوده می‌شوند.برای رسیدن به این هدف باید از نظر فیزیکی حضور داشته باشیم. در یک کتابخانه دیجیتال، مواد و خدمات الکترونیکی در دسترس است.