ردیاب خودرو یا ردیاب شخصی چگونه کار می کند؟

این دستگاه بهرهوری عملیاتی و ایمنی را افزایش میدهد و در عملیات اضطراری به عملیات نجات کمک میکند و دادهها را برای تدارکات فراهم میکند. سرعت کند در معابر مختلف شهری نشاندهنده ازدحام است و منجر به تحلیل زمان، مصرف سوخت و افزایش آلودگی خواهد شد. استفاده از تکنولوژی GIS برای مدیریت شهری با عنوان شهر الکترونیک مطرح شده است که در جنبههای مختلف مدیریت یک شهر کارایی دارد. بهعنوان مثال سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت برای مناطق مسکونی و ۶۰ کیلومتر در ساعت و بالاتر برای جادههای بیرون شهری در نظر گرفته شده است. ردیابها امروزه تنوع بینظیری دارند و علاوهبر امنیت خودروها، برای حفاظت از انسان نیز استفاده میشوند.

جیپیاس فناوری پیچیده و جالبی دارد که بعد از قرارگیری در ردیاب خودرو به دستگاههای پرکاربردتری نیز تبدیل میشوند. ردیاب خودروها نیز از ماژور جیپیاس بهرهمیبرند و در بعضی از مدلهای پیشرفتهتر به دستگاه شنود نیز مجهز شدهاند. روند توسعه جیپیاسها در صنعت خودروسازی بسیار بالا است و در آینده نزدیک شاهد کاربردهای بیشتری نیز خواهیم بود. جیپیاسها اولین بار در ارتش آمریکا با اهداف نظامی مختلف اختراع شدند. سیستم عملکرد جیپیاسها این اجازه را میدهد تا در شرایط مختلف از موقعیت مکانی سوژه با خبر بود. حال با توجه به عملکرد جی پی اس، این سوال برای بسیاری از افراد پیش می آید که آیا برای استفاده از این تکنولوژی باید همیشه از اینترنت استفاده کنیم!

به همین دلیل کارشناسان حوزه ترافیک به فکر استفاده از جیپیاس برای کنترل ترافیک افتادند. معمولا در این روش با کمک نرم افزار ArcGIS شروع به تحلیل دادههای ارسالی جیپیاس خودروها میکنند. در حالی که سرعت خودروها یکی از معضلات ایجاد ترافیک است. هدف از ایجاد سیستم جیآیاس داشتن یک پایگاه اطلاعاتی حمل و نقل (حجم ترافیک، محدودیت سرعت راه ها، محل وقوع تصادفات، ویژگی های هندسی راه، موقعیت تقاطع های چراغ دار و غیره) است. جی آی اس مخفف Geographic information system به معنای سیستم اطلاعات جغرافیای است. جی پیاس یا GPS مخفف Global Positioning System به معنای سیستم موقعیتیابی جهانی است.

بعد از تفکیک و کنترل دادههای بدست آمده، همه اطلاعات توصیفی و مکانی مورد نیاز وارد سیستم میشود. از سال ۱۹۸۰ این ماژورهای کاربردی وارد حوزههای مختلفی شدند که ردیاب خودرو یکی از پرکاربردترین دستگاههایی است که در آن از جیپیاس استفاده میشود. با کنار هم قرار دادن این دو مدل از داده، ترافیک ساعات آینده هر منطقه مشخص میشود. به صورت کلی اگر بخواهید به جی پی اس دسترسی داشته باشید، دو راه دارید. موتورهای TU در دو گروه بنزینسوز و دیزل غیر توربو موجود هستند که مدل دیزل آنها را با نام TUD میشناسند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد فروش جی پی اس شخصی لطفا از صفحه ما بخواهید.