دیوارهای آرت دکو، «معبدی از کتاب‌ها» و دیگر جواهراتی که نمی‌خواهید در Doors Open Toronto از دست بدهید

اگر تا به حال خواستید داخل دیوارهای آرت دکو کارخانه تصفیه آب RC Harris را ببینید، به بالای مرکز Toronto-Dominion در اواسط قرن بروید یا به قفسه های کتابخانه کتاب کمیاب توماس فیشر نگاه کنید، این آخر هفته است. شانس شما

در 27 و 28 می، این شهر میزبان Doors Open Toronto است، یک خانه باز سالانه در سطح شهر که از مهم‌ترین ساختمان‌ها و مکان‌های فرهنگی و معماری تورنتو تشکیل می‌شود.

کریستین ویلیامسون، مدیر برنامه نویسی این رویداد، می گوید که رویداد امسال بزرگترین رویداد از سال 2019 خواهد بود و 150 سایت در آن شرکت می کنند.

ویلیامسون گفت: “این ساختمان ها متعلق به ما هستند، درست است؟ آنها بخشی از میراث ساخته شده ما هستند. آنها چیزی را که ما به عنوان شهر می شناسیم تشکیل می دهند.” این مهم است که تورنتونی‌ها فرصتی برای نگاه کردن به برخی از این مکان‌های خاص داشته باشند.»

موضوع رویداد امسال “شهر صدا” است. اجراهای موسیقی در مکان‌هایی مانند تصفیه‌خانه آب و سایت تاریخی ملی فورت یورک برگزار می‌شود، در حالی که هیئت ملی فیلم مستند، فیلم‌های انیمیشن و کوتاه تخیلی را در اتاق شورای شهر تورنتو نمایش می‌دهد.

ویلیامسون گفت که اکثر ساختمان ها از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر باز خواهند بود، با کمی تغییرات.

ویلیامسون توصیه می‌کند در اوایل روز به نقاط محبوب‌تری مانند کارخانه تصفیه آب، مجلس قانونگذاری انتاریو و مرکز TD بروید.

سایت هایی برای دیدن

کریس بیتمن، مدیر برنامه لوح تقدیر در هریتیج تورنتو، تورهای مرکز TD را ارائه خواهد کرد.

او می‌گوید: «مرکز TD اکنون در میان انبوه آسمان‌خراش‌های مرکز شهر گم شده است، اما واقعاً یک ساختمان کلیدی در تاریخ معماری تورنتو است.

عکس سیاه و سفید از ساختمان های سیاه در افق ساختمان های قدیمی.
نمایی از مرکز TD، در حدود 1969. (گروه بانک TD)

بیتمن می‌گوید این ساختمان اواسط قرن آخرین کار اصلی معمار مشهور آمریکایی-آلمانی، لودویگ میس ون در روهه بود که آثارش در نیویورک و شیکاگو نیز وجود دارد.

بیتمن می‌گوید: «بسیاری از مردم آن را نوعی تحقق نهایی کار زندگی او می‌دانند.

تورهای طبقه 54 این مرکز از ساعت 9:30 صبح تا 15:30 در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می شود. طبق گفته بیتمن، طبقه، که سطح اجرایی است، دارای یک فضای داخلی “به طرز شگفت انگیزی حفظ شده” در اواسط قرن است.

ویلیامسون گفت که علاوه بر مکان‌های محبوب، برخی از جواهرات پنهان شامل کتاب‌های کوچ هاوس، موزه زنده تاریخ چاپ و گروه فیزیک دانشگاه تورنتو است.

عکسی که به قفسه های کتاب نگاه می کند.
پتروس باباسیکاس، از دانشکده معماری، منظر و طراحی جان اچ. دانیلز دانشگاه تورنتو، می گوید: کتابخانه کتاب های کمیاب توماس فیشر معبدی از کتاب است. (سو هلند/شهر تورنتو)

به گفته پتروس باباسیکاس، مدیر برنامه لیسانس هنرهای دانشکده معماری، منظر و طراحی جان اچ. دانیلز، یکی دیگر از نقاطی که افراد باید در دانشگاه به آن مراجعه کنند، کتابخانه کتاب های کمیاب توماس فیشر است.

باباسیکاس گفت: «این بخشی از کتابخانه روبارتس است که بسیاری از مردم آن را ساختمانی بسیار عجیب و احتمالاً زشت می دانند. معماران اغلب آن را به عنوان یک ساختمان زیبا می بینند.

باباسیکاس گفت که در داخل ساختار وحشیانه “معبدی از کتاب ها” وجود دارد.

ویلیامسون می گوید دیدن همه 150 سایت در طول این رویداد دو روزه ممکن است سخت باشد. اگرچه اگر کسی این کار را انجام دهد، او می خواهد بداند.

باباسیکاس به افراد شرکت کننده توصیه می کند ساختمانی را برای شروع انتخاب کنند و تور پیاده روی خود را از آنجا ایجاد کنند.

او می گوید: «زیرا این نیز راهی برای کشف شهر و کشف محله های بین ساختمان ها است.

تصویری هوایی از فرودگاه جزیره ای با خط افق در پس زمینه.
بازدیدکنندگان به وسایل نقلیه آتش نشانی و تعمیر و نگهداری فرودگاه بیلی بیشاپ و همچنین یک سکوی دید که می توان هواپیماها را در حال فرود و برخاستن در آن دید، دسترسی خواهند داشت. (شهر تورنتو)

یکی از مکان‌ها از پیاده‌روها می‌خواهد تا زیر زمین، از طریق تونل عابر پیاده به فرودگاه بیلی بیشاپ بروند.

در آنجا، مردم از پشت صحنه به وسایل نقلیه آتش نشانی و تعمیر و نگهداری فرودگاه و همچنین یک سکوی دید که می توان هواپیماها را در حال فرود و برخاستن دید، دسترسی خواهند داشت.

بخش مهمی از عملیات بیلی بیشاپ نیز به نمایش گذاشته خواهد شد: تیم مدیریت حیات وحش از سگ ها و شاهین ها.

جسیکا پلرین، مدیر روابط رسانه ای و امور عمومی پورت تورنتو، که مالک و اداره کننده فرودگاه است، گفت: “حضور آنها پرندگان را می ترساند و مطمئن می شود که فرودگاه ما برای مسافران، کارکنان و هواپیماها ایمن است.”

باباسیکاس فکر می کند که رویداد کلی فرصت مهمی برای معماران و دانشگاهیان است تا از طراحی بهتر در شهر حمایت کنند – شهری که به گفته او هنوز در حال ساخت است.

ما باید از معماری بیشتر در ساختمان هایی دفاع کنیم که صرفاً مبتنی بر بازار نباشد، بلکه ناشی از نیاز ما به بیان خودمان به عنوان این شهر جدید است.»