ده‌ها آپارتمان با درآمد مناسب در همیلتون برای زنان، ساکنان غیر باینری و بومی افتتاح شد.

کاترین کالینوفسکی، مدیر عملیات گود شپرد، گفت که ساکنان در حال نقل مکان به یک ساختمان آپارتمان جدید و با درآمد مناسب در همیلتون هستند، نمونه ای از نوع مسکن حمایتی که “کلید پایان دادن به بی خانمانی” است.

Dorothy Day Place، یک ساختمان پنج طبقه در خیابان Arkledun 35 که توسط Good Shepherd اداره می شود، دارای 73 واحد مسکونی حمایتی برای زنان و افراد غیر باینری است که با بی خانمانی مواجه هستند. این بنا با کمک سرمایه گذاری 4.8 میلیون دلاری دولت انتاریو ساخته شده است.

این استان 2 میلیون دلار دیگر را برای کمک به ایجاد 12 واحد مسکونی حمایتی برای والدین جوان بومی در CD Sports Bar سابق در خیابان Ottawa North و Cannon Street East که در سپتامبر 2022 به ساختمان Indwell تبدیل شد، سرمایه گذاری کرده است.

کالینوفسکی روز جمعه در حالی که استیو کلارک، وزیر امور شهرداری و مسکن، از Dorothy Day Place بازدید کرد، به خبرنگاران گفت: “ما به موجودی کافی، قیمت مناسب و برای کسانی که با بیشترین موانع مواجه هستند، نیاز به مدل های مختلف مسکن حمایتی داریم.”

مردی که پشت تریبون ایستاده است.
استیو کلارک وزیر امور شهری و مسکن انتاریو است. (بابی هریستوا/سی بی سی)

بازدید کلارک از همیلتون در حالی انجام می شود که شورای شهر در حال بررسی چگونگی حل بحران مسکن مقرون به صرفه در شهر است که برخی از مردم را مجبور به زندگی در چادرهای بیرون کرده است.

این همچنین در همان روزی رخ داد که تظاهرکنندگان به اخراج اردوگاه‌ها و کاوش فعلی شورای شهر در مورد یک «ثبت وکیل» اعتراض کردند که به ساکنان اجازه می‌دهد میزبان افرادی باشند که بی خانمانی را تجربه می‌کنند.

کلارک در پاسخ به سوالی درباره خواسته‌های معترضان گفت: «اگر گروه بخواهد با شهر بنشیند و گپ بزند، به همکاری با شهرداری‌ها ادامه خواهیم داد.

او همچنین گفت که مقابله با بی خانمان ها نیازمند یک رویکرد «تمام دولتی» است و وزارتخانه های مختلف استانی باید «پای میز مذاکره بیایند».

“این برای شما عزت و احترام فراهم می کند”

کالینوفسکی گفت که آپارتمان های استودیویی در Dorothy Day Place همگی باید در هفته آینده اشغال شوند.

او گفت که برخی از ساکنان اخیراً در اردوگاه های محلی زندگی می کردند.

کالینوفسکی گفت این ساختمان به افراد اجازه می دهد تا هر چقدر که می خواهند بمانند، زیرا مردم مجبور نیستند روی زنده ماندن تمرکز کنند.

او گفت: “کارکنان واقعا متعهد هستند که هیچ کس به بی خانمانی برنگردد، این تمرکز اصلی کار است.”

یک منطقه مشترک
یک منطقه مشترک در Dorothy Day Place. (بابی هریستوا/سی بی سی)

این ساختمان همچنین دارای فضاهای مشترک، اتاق هایی برای حمام خصوصی علاوه بر دوش های فردی، و یک دفتر سلامتی با پزشکان از شبکه بهداشت Shelter و دسترسی به پزشکان پرستار است.

این ساختمان همچنین در صورت تمایل به افراد سه وعده غذایی کامل در روز ارائه می دهد، اما واحدهای استودیویی نیز دارای امکانات آشپزی، دستشویی، تلویزیون و خدمات تلفن محلی رایگان هستند.

برخی از واحدها عایق صوتی اضافی نیز دارند.

یک زن که اخیراً به این ساختمان نقل مکان کرده است به خبرنگاران گفت که دسترسی به این ساختمان به او کمک می کند تا کسب و کار خود را بسازد و روی اهداف شخصی خود تمرکز کند.

به عنوان یک بازمانده از خشونت خانگی، این زن گفت که به یک خانه امن نیز نیاز دارد. سی‌بی‌سی همیلتون موافقت کرد که او را به دلیل خطر احتمالی برای ایمنی او شناسایی نکند.

او گفت: “من به مردم نیاز دارم که بفهمند ما چقدر سپاسگزاریم… وقتی به من گفتند پذیرفته شدم، اشک از سرم جاری شد.”

“این برای شما عزت و احترام فراهم می کند.”