در صورت تصویب قرارداد موقت با اتحادیه ، جنرال موتورز بار دیگر وانت بار در اوشاوا خواهد ساخت

جنرال موتورز کانادا می گوید در صورت تصویب قرارداد جدید کار با بزرگترین اتحادیه اتحادیه اروپا ، کار مونتاژ کامیون های وانت را به کارخانه خود در اوشاوا ، انتهای آن برمی گرداند.

یونیفور روز چهارشنبه برای رسیدن به توافق نامه کار سه ساله جدید با جنرال موتورز یک مهلت نیمه شب تعیین کرده بود و در صورت پایان مهلت مقرر داشت اعضای خود را اعتصاب کند.

اما اتحادیه کمی قبل از موعد مقرر گفت که کمیته اصلی چانه زنی خود دستیابی به موفقیت بزرگ داشته و می خواهد به صحبت خود ادامه دهد. حدود چهار ساعت و نیم پس از تمدید مهلت مقرر ، معامله ای موقت حاصل شد. رای تصویب روز یکشنبه برگزار می شود.

یونیفور گفت این معامله به اتفاق آرا برای 1700 عضوی که در کارخانه های جنرال موتورز در شهرهای سنت کاتارینس ، اوشاوا و وودستاک در جنوب انتاریو کار می کنند ، توصیه می شود.

در بیانیه ای ، خودروساز دیترویت گفت این معامله کار بیشتری برای هر سه کارخانه خود در کانادا از جمله بازگشت کار مونتاژ به تأسیسات خود در اوشاوا خواهد دید.

“اسكات بل” ، رئیس GM كانادا به سی بی سی نیوز گفت: “شركت جنرال موتورز در نظر دارد تا موافقتنامه 2020 ما با یونیفور را تصویب كند ، ضمن سرمایه گذاری بیشتر در كارخانه پیشران سنت كاتارینس و مركز توزیع قطعات وودستك ، تولید پیكاپ را به كارخانه مونتاژ اوشاوا بازگرداند.” در یک بیانیه.

این شرکت می گوید این معامله بین 1 تا 1.3 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید با استخدام پیش بینی شده 1400 تا 1700 کارگر ساعتی به اوشاوا خواهد داشت. این باعث می شود که نیروی کار این گیاه به حدود 2000 نفر برسد.

GM كانادا و یونیفور مهلت اعتصاب خود را تمدید كردند كه قرار بود نیمه شب چهارشنبه منقضی شود و در ساعات اولیه روز پنجشنبه معامله ای انجام داد. (تیجانا مارتین / مطبوعات کانادایی)

این تقریباً به همان اندازه ای است که در آنجا کار می کرد ، زمانی که GM حدود دو سال پیش ناگهان بیشتر کار مونتاژ را از کارخانه کنار کشید. آخرین اتومبیل مونتاژ شده در اوشاوا در دسامبر 2019 از خط خارج شد و از آن زمان تأسیسات کارخانه تولید قطعات است. همچنین به عنوان بخشی از قرارداد دولتی که قبلاً در طی همه گیر COVID-19 اعلام شد ، ماسک های N95 تولید می کند. در حال حاضر حدود 300 نفر در این کارخانه کار می کنند.

GM در بیانیه ای گفت که این معامله همچنین به ارزش 109 میلیون دلار کار برای موتور و کارخانه انتقال قدرت سنت کاتارینز و حدود 500000 دلار برای تأسیسات وودستاک به همراه خواهد داشت.

محبوبیت کامیون های مهم در معامله مهم است. مدیر عامل جنرال موتورز ، ماری بارا ، در یک کنفرانس تلفنی در مورد درآمد روز پنجشنبه به تحلیلگران گفت که تقاضا برای مدلهای سودآور مانند شورولت سیلورادو و GMC سیرا به قدری زیاد است که گیاهان تولید کننده آنها “شبانه روزی” کار می کنند.

وی گفت: “واقعیت این است كه ما به سادگی نمی توانیم به اندازه كافی بسازیم ، و از آنجا كه انتظار داریم تقاضا به قوت خود باقی بماند ، باید ظرفیت را افزایش دهیم.”

انتظار می رود اولین وانت ها در اوشاوا در سال 2022 از خط خارج شوند. این شرکت مشخص نکرد که چه وانت هایی در اوشاوا ساخته خواهد شد ، اما فلاویو ولپه ، رئیس انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو ، گفت که وی گمان می کند جنرال موتورز برخی از آنها را جابجا خواهد کرد سیلورادو و سیرا در آنجا کار می کنند.

یک کارگر در کارخانه جنرال موتورز در فورت وین ، هند یک درب فولادی و آلومینیومی را به یک وانت متصل می کند. اتمام کار این کامیون ها در اوشاوا اتفاق می افتاد ، اما به زودی کارخانه کانادا کل ماشین را از ابتدا تا انتها جمع می کند. (جان گرس / رویترز)

وقتی جنرال موتورز مونتاژ را در اوشاوا لغو کرد ، کارخانه را به طور کامل تعطیل نکرد و وولپه گفت که گفت این شرکت حدود 300 کارگر را برای نگه داشتن قطعات در آنجا نگه داشته است.

وی گفت: “این نشانه ای بود كه اگر محصولی برای آن وجود داشته باشد ، گیاه كار خواهد كرد.”

پیش از این ، کارخانه اوشاوا آخرین سنگ را به Silverados و Sierras زده بود که بیشتر از کارخانه ای در فورت وین ، هند تکمیل شده بود. اکنون آنها به طور کامل در اوشاوا جمع می شوند ، و روح تازه ای به قدیمی ترین کارخانه اتومبیل مداوم کانادا می بخشند.

این مرکز از سال 1953 تحت مالکیت و بهره برداری جنرال موتورز بوده است اما از سال 1908 ساخت اتومبیل را آغاز کرده است. در یک زمان ، این بزرگترین کارخانه این شرکت در جهان بود که سالانه 750 هزار دستگاه خودرو تولید می کرد.

وولپه گفت: “این یک تعهد نسلی به خودروسازی اوشاوا است.”

اتحادیه می گوید این معامله می تواند تا زمانی که مونتاژ در ژانویه 2022 آغاز شود ، با تغییر دوم در ماه مارس ، به 2000 شغل جدید معنا شود. یونیفور گفت ، برنامه هایی برای افزودن وسیله نقلیه دوم در ماه مه وجود دارد و اگر یک تغییر سوم به طور بالقوه در ژوئیه 2022 اضافه شود ، این می تواند 500 شغل دیگر باشد.

معامله سوم با Big 3

این خبر حیرت انگیز پس از هشدار یونیفور مبنی بر اینکه جنرال موتورز تعهدات مشخصی در مورد برنامه های محصول آینده ارائه نکرده و از توافق های قبلی منعقد شده توسط شرکت فورد موتور و اتومبیل های فیات کرایسلر کوتاه است ، خبر داد.

یک معیار اصلی معامله با کرایسلر ، کمک به دولت برای طراحی مجدد کارخانه ویندزور ، انتهای آن ، برای تولید حداقل یک وسیله نقلیه الکتریکی خواهد بود.

مشخص نیست که آیا پول نقد دولتی بخشی از توسعه در GM است.