در تابستان امسال اتاق هتلی در تورنتو رزرو می کنید؟ برای قیمت های بالا آماده شوید

به گفته کارشناسان، افزایش قیمت‌های هتل‌ها در تابستان امسال به دلیل افزایش تقاضا و فشارهای تورمی افزایش یافته است.

و یکی از اتحادیه‌های مهمان‌نوازی می‌گوید کارگران حاضر در محل مستحق دریافت برخی از پاداش‌های یک صنعت مسافرتی در حال رشد هستند.

خدمات املاک تجاری CBRE کانادا در ماه آوریل پیش بینی کرد که میانگین نرخ روزانه یک اتاق هتل در GTA تا پایان سال 2023 به 212 دلار خواهد رسید. STR Global که بینش ها و داده های صنعت را ارائه می دهد، می گوید آخرین میانگین 28 روزه پایان می یابد. 20 می، 259.53 دلار است – افزایش 25 درصدی نسبت به سال 2019.

برای مثال، با نگاهی گذرا به ماه‌های تابستان، جستجوی گذرا در سایت‌های مسافرتی محبوب مانند Trivago و Expedia برای اتاق‌هایی در مرکز شهر تورنتو در تعطیلات آخر هفته ۸ و ۹ جولای، فهرستی از قیمت‌های گزاف را به شما نشان می‌دهد – که بسیاری از آنها در حدود یا بیش از ۵۰۰ دلار در شبانه‌روز هستند.

“طوفان عالی” قیمت ها را بالا می برد

وین اسمیت، مدیر موقت دپارتمان مهمان‌نوازی و مدیریت گردشگری دانشگاه متروپولیتن تورنتو، گفت که یک “طوفان کامل” از عواملی وجود دارد که ترکیب آنها باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. این عوامل شامل افزایش تقاضا، فشارهای تورمی و تلاش برای بهبودی پس از رکود همه‌گیری است.

“آنها در حال تلاش برای بهبود هستند و آنچه اتفاق می افتد این است که آنها از طریق ساختار قیمت بهبود می یابند. بنابراین آنچه شما می بینید افزایش بسیار بیشتری است.”

مرد در ایوانش
وین اسمیت استاد مهمان نوازی و مدیریت گردشگری در دانشکده مدیریت تد راجرز در دانشگاه متروپولیتن تورنتو است. (CBC)

دیوید سندرز، سازمان‌دهنده اتحادیه کارکنان هتلداری تورنتو، که نماینده کارگران هتل فیرمونت رویال یورک است، گفت که امیدوار است طلسم تجارت خوب برای هتل‌ها منجر به سود برای کارمندان نیز شود.

او گفت: «بدیهی است که ما به عنوان افرادی که در این صنعت کار می‌کنیم، از زمانی که صنعت به خوبی پیش می‌رود، خوشحال هستیم. اما ما احساس می کنیم که صنعت باید این تجربه را با مردم به اشتراک بگذارد [who] این را میسر کن.”

یکی از هتل‌داران می‌گوید افزایش بیشتر شبیه یک تثبیت‌کننده است

رایان کیلین، مدیر عامل هتل انکس، یک ملک بوتیک در مرکز شهر تورنتو، گفت که افزایش قیمت ها برای بهبودی از ضررهای ناشی از بیماری همه گیر بخشی از استراتژی آنها نیست.

او گفت که قیمت ها ممکن است بالاتر از قبل از همه گیری باشد، اما وقتی هزینه های ناشی از تورم در نظر گرفته شود، بیشتر شبیه بازگشت به حالت عادی است تا افزایش.

کیلین گفت: از ابتدای زمان یا از زمانی که صنعت هتلداری وجود داشته است، قیمت ها سال به سال به طور مداوم افزایش می یابد، اما هزینه ها نیز افزایش می یابد.

او گفت که هتل انکس بیشتر از طریق خرید روزانه کالاها و خدمات، مانند هزینه های غذا و نظافت لباس، تورم را احساس می کند.

کیلین گفت هنگام مقایسه قیمت ها با تابستان گذشته، نوسانات کمتری بین روزهای هفته وجود دارد. او گفت که قبلاً قیمت ها در طول روزهای هفته به شدت کاهش می یافت.

او گفت: “اما با بازگشت به حضور در کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌های تجاری، و غیره، این روند سازگارتر است. تقاضا برای اتاق‌ها در هفت روز هفته وجود دارد.”

فیرمونت رویال یورک از زاویه ای پایین با مجسمه ای در مقابل آن دیده می شود.
اتحادیه کارمندان فیرمونت رویال یورک می گوید آنها مستحق حقوقی هستند که همگام با تورم باشد. (آرون هریس / مطبوعات کانادا)

او گفت برخلاف تابستان گذشته، رزروهای این فصل خیلی زودتر انجام شده است، برخلاف رزروهای لحظه آخری در سال 2022. این بدان معناست که افرادی که در تابستان امسال به دنبال رزرو لحظه آخری هستند ممکن است از نبود در دسترس بودن شگفت زده شوند. گفت.

اسمیت گفت رزرو از قبل یکی از راه‌های کاهش شوک برچسب رزرو هتل است که ممکن است بسیاری از افراد پس از تصمیم‌گیری برای اولین بار از سال 2019 برای سفر با آن مواجه شوند.

نیکول نگوین، معاون ارشد در هتل‌های CBRE، گفت: در حالی که نرخ‌ها ممکن است فراتر از آن چیزی باشد که اکثر مردم به آن عادت کرده‌اند، تورنتو در مقایسه با رقبای خود در آمریکای شمالی هنوز یک شهر با تخفیف نسبتاً مناسب است.

او گفت: “اما بوستون، شیکاگو به طور قابل توجهی از ما جلوتر بود و ما واقعاً این شکاف را کم کردیم.”

کارگرانی که با تورم دست و پنجه نرم می کنند

سندرز گفت در روزهای تاریک همه‌گیری، بحثی در صنعت وجود داشت که وقتی تجارت دوباره شروع به کار کند، اوضاع بهبود خواهد یافت.

اما او گفت که اگر چیزی باشد، اوضاع برای کارگران بدتر شده است و دستمزدها با سرعت تورم افزایش پیدا نکرده است.

او گفت: «همه عملاً کاهش حقوق دریافت کرده‌اند و کار برای کارگران هتل‌های شهر بسیار بسیار دشوار شده است.

او گفت که دیدن بازگشت تجارت و گردشگری به مرکز شهر تورنتو بسیار خوب است و اکنون امیدوار است که کارگران نیز شاهد برخی از این بازگشت‌ها باشند.

اکنون باید زمانی باشد که کل صنعت با هم بتوانند به جلو حرکت کنند و امیدواریم این اتفاق بیفتد.”