درمان غوطه وری سرد: مد یا شکل واقعی شفا؟

دریک سوپراستار هیپ هاپ در مصاحبه ای گفت که احساس مورد علاقه او احساسی است که به دنبال یک فرو رفتن سرد به او دست می دهد. افراد مشهور دیگر نیز از این کار لذت می برند: افرادی مانند راسل برند و ست روگان را می توان در سرتاسر اینترنت مشاهده کرد که در وان های یخ شنا می کنند. و در TikTok، ویدیوهای دارای هشتگ #coldplunge حدود یک میلیارد بازدید دارند.

غوطه وری سرد، که به عنوان غوطه وری در آب سرد نیز شناخته می شود، زمانی است که فرد برای اهداف درمانی خود را در یک حمام سرد غوطه ور می کند – گاهی همراه با یخ. اما با وجود چنین برجستگی در میان نمادهای فرهنگ پاپ، آیا این فقط یک مد یا یک شکل واقعی شفا است؟

شان میگر، فیزیوتراپیست با آموزش عمقی در واترلو، به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «طیف گسترده‌ای از چیزها در تحقیقات برای مزایای آن به دست می‌آیند. من می گویم که دو دسته اصلی از دیدگاه سیستم عصبی و سپس بیشتر از دیدگاه فیزیولوژی بدن هستند.

وی با بیان اینکه وقتی بدن در آب سرد غوطه ور می شود، به التهاب نیز کمک می کند، کمک می کند تا مایعات از سلول هایی که باعث التهاب می شوند خارج شود و از شر آن خلاص شود تا التهاب کاهش یابد.

چهار نفر در وان بشکه ای سرد در کیچنر، انتاریو نشسته اند.
برخی از افرادی که در سونای KW در کیچنر به سرما می پردازند، امتحان می کنند. (جیمز چهارانی / سی بی سی)

Depth Fitness یک وان سرد را به مرکز تناسب اندام و توانبخشی اضافه می کند، زیرا آنها در هفته های آینده به مکان جدیدی نقل مکان می کنند. با این حال، آنها تنها فرو رفتن سرد در منطقه نخواهند بود. سونا KW در کیچنر یک وان بشکه سرد نیز دارد که در اوایل سال 2020 نصب کرده بودند.

سونا KW “کنتراست درمانی” را ارائه می دهد که در آن مشتریان می توانند به طور متناوب بین اتاق جریان یا یکی از سه سونا و بشکه سرد خود که می تواند حدود پنج نفر را در خود جای دهد. آب وان آنها 8 درجه سانتیگراد است، اما این استاندارد برای چنین درمانی نیست. دما می تواند متفاوت باشد.

علیرغم روند اخیر، ونسا فاریا، یک روان درمانگر که جلسات درمان کنتراست هدایت شده را در KW Souna هدایت می کند، گفت که سرما درمانی چیز جدیدی نیست.

او گفت: “درست است، خنده دار است، زیرا در سراسر رسانه های اجتماعی گسترده است.” همه دارند این کار را انجام می دهند، و این واقعا یک عمل بسیار قدیمی است.»

بر اساس مقاله ای در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، درمان فرو رفتن در سرما تا 3500 سال قبل از میلاد مسیح مورد استفاده قرار گرفته است، اما بدون خطر نیست.

فیزیوتراپیست آموزش عمقی، شان میگر.
شان میگر، فیزیوتراپیست با آموزش عمق در واترلو، انترناسیونال، گفت که غوطه وری در آب سرد مزایای زیادی دارد. (جیمز چهارانی / سی بی سی)

فاریا گفت: “تو نمی خواهی زیاد بروی، از نظر دما خیلی پایین.” “شما می خواهید به آن توجه داشته باشید، به خصوص اگر تازه کار هستید، و در حالت ایده آل نمی خواهید بیشتر از آنچه نیاز دارید انجام دهید. این یک چیز بسیار مهم است.”

فاریا هشدار می دهد که فرو رفتن در آب بسیار سرد یا برای مدت طولانی می تواند فرد را در معرض خطر هیپوترمی قرار دهد و “بهترین تمرین این است که به آرامی تحمل خود را در برابر سرما با تمرین منظم قرار گرفتن در معرض سرما افزایش دهید.”

در طول جلسات راهنمایی خود، با مبتدیان، او دو و نیم دقیقه در وان در دمای 8 درجه سانتیگراد را توصیه می کند. میگر پانزده دقیقه در دمای 15 درجه سانتیگراد را پیشنهاد می کند.

تماشا کنید: گروهی از مبتدیان برای اولین بار وارد یک وان سرد می شوند:

درمان با طول عمر؟

با وجود فواید، آیا این درمان در حال حاضر است یا اینجاست که در منطقه بماند؟

میاگر گفت: “من می بینم که عمر طولانی دارد زیرا مدت زیادی است که وجود داشته است.”

او توضیح داد که در دهه گذشته توسط تیم های ورزشی در دانشگاه واترلو و دانشگاه ویلفرد لوریه استفاده شده است.

ونسا فاریا در حال ژست گرفتن در مقابل وان بشکه ای سرد در سونا KW در کیچنر، اونت.
روان‌درمانگر، ونسا فاریا، جلسات درمان کنتراست هدایت‌شده را در سونا KW در کیچنر ارائه می‌دهد. (جیمز چهارانی / سی بی سی)

میگر گفت: «بدیهی است که فکر می‌کنم با در دسترس بودن اینستاگرام، TikTok، مواردی از این قبیل که افراد بیشتری در مورد آن صحبت می‌کنند، آگاهی بیشتری از آن ایجاد می‌کند.

“بنابراین شاید یک مد به این معنا باشد که افراد بیشتری تمایل به امتحان کردن آن دارند، یا برای امتحان آن هیجان‌زده هستند، اما وان‌های سرد برای مدت طولانی بخشی از تیم‌های ورزشی بوده‌اند، بنابراین فکر می‌کنم این چیزی است که به جریان اصلی تبدیل شده است. اما من واقعاً نمی بینم که در آینده به جایی برسد.”