حسابرس کل در گزارش جدید می گوید آب و کیفیت هوا انتاریو یک نگرانی رو به رشد است

حسابرس کل انتاریو در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، نتیجه گرفت که جنگل زدایی، هوای آلوده، آب های آلوده و از بین رفتن تالاب ها یک نگرانی فزاینده است.

بانی لیسیک همچنین گفت که محیط انتاریو در چندین دهه گذشته در بسیاری از مناطق بهبود یافته است.

با این حال، او دریافت که دولت داگ فورد اطلاعات روشن و شفافی در مورد اینکه چگونه تصمیمات سیاستی خود بر محیط زیست تأثیر می گذارد ارائه نمی دهد.

او گفت: «در حالی که استان مسئولیت اصلی حفظ محیط زیست را بر عهده دارد، همه اهالی انتاری باید ابزاری برای درک اینکه آیا این امر به شیوه ای مؤثر، به موقع، باز و عادلانه محقق می شود، داشته باشند.

“تا زمانی که نتایج زیست محیطی تصمیمات و برنامه های استانی به طور موثر اندازه گیری، نظارت و گزارش عمومی نشود، شفافیت، پاسخگویی و درک تاثیرات آنها محدود خواهد بود.”

Lysyk این گزارش را به همراه تایلر شولز، کمیسر محیط زیست استان تهیه کرده است. Lysyk گفت که آنها این تجزیه و تحلیل را انجام دادند زیرا استان اطلاعات را برای ارائه “تصویر جامع و قابل دسترس آسان از محیط انتاریو” ادغام نمی کند.

بانی لیسیک، حسابرس کل انتاریو در کنفرانس خبری گزارش سالانه خود در مجلس قانونگذاری انتاریو در تورنتو در روز دوشنبه 7 دسامبر 2020 به سوالات پاسخ می دهد.
بانی لیسیک، حسابرس کل انتاریو، در گزارش «وضعیت محیط زیست» می‌گوید: «تا زمانی که نتایج زیست‌محیطی تصمیم‌ها و برنامه‌های استانی به طور مؤثر اندازه‌گیری، نظارت و گزارش عمومی نشود، شفافیت، پاسخگویی و درک محدودی از این موضوع وجود خواهد داشت. تاثیرات آنها. (فرانک گان/ مطبوعات کانادا)

این زوج نگاهی طولانی به خود گرفتند و به دهه‌ها قبل بازگشتند و «راه‌های زیادی» پیدا کردند که در آن زمان محیط بهبود یافته است.

به عنوان مثال، کیفیت هوای انتاریو در طول چند دهه گذشته “به طور چشمگیری” بهبود یافته است، عمدتاً به دلیل بهبود تجهیزات کنترل آلودگی برای خودروها و صنعت و حذف تدریجی برق با سوخت زغال سنگ بین سال‌های 2005 و 2014.

اما آنها همچنین نگرانی های متعددی را مطرح کردند.

افزایش سطح میکروپلاستیک در دریاچه انتاریو

در این گزارش آمده است که ازن سطح زمین که می تواند باعث آسم و سایر مشکلات تنفسی شود، بین سال های 1990 تا 2019 23 درصد افزایش یافته است. آلودگی هوا همچنان باعث مرگ 6580 مرگ زودرس در سراسر استان و بیش از 4000 پذیرش و مراجعه به بیمارستان در سال می شود.

این گزارش نشان می دهد که گرم شدن آب و هوا ناشی از افزایش انتشار گازهای گلخانه ای جهان به طرق مختلف بر استان تأثیر گذاشته است.

شولز گفت: «روند بلندمدت افزایش تدریجی واضح دمای هوای سطح انتاریو را نشان می‌دهد.

“تعداد بلایای مربوط به آب و هوا مانند باران شدید یا طوفان یخ در طول 100 سال گذشته از تقریباً یک مورد در سال در اوایل دهه 1900 به میانگین سالانه حدود سه مورد از سال 2000 افزایش یافته است.”

طبق این گزارش، پوشش یخی دریاچه های بزرگ 26 درصد کمتر از 50 سال پیش است.

شولز گفت: “و فصل رشد انتاریو از سال 1950 تا 2018 حدود 13 روز طولانی شده است.”

افزایش شکوفایی جلبک ها در دریاچه ایری و افزایش سطح میکروپلاستیک ها در دریاچه انتاریو وجود دارد.

سطح اکسیژن محلول، که برای موجودات آبزی مانند ماهی مهم است، در دریاچه سیمکو در حال بهبود است، اما اهداف وزیر محیط زیست را برآورده نمی کند.

در این گزارش آمده است که 60 درصد از رودخانه ها و نهرهای نظارت شده از نظر سلامت بیولوژیکی «ضعیف» تا «بسیار ضعیف» هستند.

پیگیری پیشرفت وزارتخانه برای جلوگیری از تلفات تالاب

این گزارش خاطرنشان می کند که ظرفیت فعلی دفن زباله انتاریو در 13 سال آینده تکمیل خواهد شد. رشد جمعیت، افزایش سطح مصرف و افزایش اقلام یکبار مصرف به این مشکل کمک کرده است.

این گزارش خاطرنشان کرد: این استان تا سال 2011 دارای 35 میلیون هکتار تالاب باقی مانده بود.

منطقه Greenbelt در اطراف نهر دافین در Pickering.  West Duffin's Creek، توسعه.  12 آوریل 2022
نمایی از نهر دافین در پیکرینگ. (پاتریک مورل/سی بی سی)

در سال 2017، وزارت منابع طبیعی و جنگل‌داری اهدافی را برای توقف از دست رفتن تالاب‌ها تا سال 2025 و دستیابی به سود خالص تا سال 2030 تعیین کرد.

در این گزارش آمده است: «با این حال، این وزارتخانه وضعیت پیشرفت در دستیابی به این اهداف را پیگیری نکرده است. “وزارت در آگوست 2021 به دفتر ما اطلاع داد که اهداف دیگر قابل اجرا نیستند.”

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که تعداد هکتارهای از دست رفته در اثر جنگل‌زدایی هر ساله تقریباً چهار برابر بیشتر از تعداد هکتارهای جنگل‌های تازه تأسیس است.

این استان همچنین به هدف تنوع زیستی خود که در سال 2011 برای حفظ 17 درصد از سیستم های آبی و زمینی تا سال 2020 تعیین شده بود، دست نیافته است. و مناطق حفاظت شده، در این گزارش آمده است.

دفاع وزیر از کارنامه محیط زیست استان

دیوید پیچینی وزیر محیط زیست از اقدام دولت دفاع کرد.

وی با بیان اینکه آنها بیش از 160000 هکتار از اراضی خود را حفاظت کرده اند، گفت: «من به سوابق دولت ما در زمینه مناطق حفاظت شده افتخار می کنم.

وی گفت: آنها همچنین تالاب ها را در سراسر استان گسترش داده اند.

پیچینی گفت: «آنچه من را نگران می‌کند این است که چگونه می‌توانیم در فضای رقابتی باقی بمانیم که در آن اقدامات معناداری در مورد محیط زیست انجام دهیم و مشاغل را جذب کنیم، و پریمیر فورد دقیقاً این کار را انجام می‌دهد.»

مایک شراینر، رهبر حزب سبز، گفت که نگران از بین رفتن تالاب ها و جنگل ها و محافظت نکردن از بخش هایی از زمین است که قبلاً قول داده بود.

او گفت: «وقتی شاهد شدت و تعداد فزاینده رویدادهای شدید آب و هوایی هستید، ما باید به جای از دست دادن تالاب‌ها، مناطق حفاظت‌شده را گسترش دهیم و آنها را گسترش دهیم.»