تور غذایی اندرو کاپولینو در شرق، جنوب و جنوب شرق آسیا

در این سری دوم از یک سری دو قسمتی، چند غذا از شرق، جنوب و جنوب شرقی آسیا را جشن می گیریم که در کیچنر، واترلو، کمبریج و گوئلف یافت می شوند. این غذاها با تعادل شیرین، ترش، شور، تلخ و اومامی، جزو غذاهای مورد علاقه من هستند.

مانند قسمت اول، این فهرست تنها چند انتخاب از رستوران ها را از بسیاری از امکانات نشان می دهد. برخی از مکان ها مقاصد بسیار محبوب هستند، برخی دیگر زیر رادار پرواز می کنند.

رستوران‌های چینی زمانی عرضه‌کنندگان اصلی آشپزی آسیایی بودند، اما منطقه واترلو و شهرستان ولینگتون اکنون طیف گسترده‌ای از غذاها از آشپزخانه‌های لائوس، فیلیپینی، کامبوج و کره را در اختیار دارند.

اما حتی رستوران‌های چینی نیز به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که غذاهای بسیاری از مناطق کشور ارائه می‌کنند – به عنوان مثال، کباب کردن سین‌کیانگ در کنار خیابان یا رشته فرنگی دست‌کش لانژو. در حالی که غذاهای پنجابی و موغلایی با رستوران‌های هندی جدیدتر که دوسا سرو می‌کنند، ملحق شده‌اند، کرپ‌های خوشمزه و توری تخمیر شده عدس جنوب هند.

غذاهای آسیای شرقی در سراسر منطقه

محبوبیت آشپزی کره ای به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. وارسی یانگ یام در میان اقامتگاه های دانشجویی در میدان لیندن در خیابان لستر واترلو برای دوسیرک، یک ناهار ست شبیه به بنتو باکس ژاپنی.

یک کاسه رنگارنگ بیبی باپ از Taste of Seoul
شما می توانید غذاهای سنتی کره ای زیادی را در سراسر منطقه پیدا کنید، مانند این کاسه بیبی باپ از Taste of Seoul. (اندرو کاپولینو/سی بی سی)

چند بلوک دورتر در دانشگاه شاپ پلازا در نزدیکی دانشگاه واترلو، سئول سول 14 سال است که در تجارت است. هنر شگفت‌انگیز دیوارهای رستوران را تحسین کنید و در حین خوردن jjajangmyeon، یک غذای نودل تیره و خاکی با سس چونجانگ بر پایه لوبیا سیاه شیرین و خوش طعم، تحسین کنید.

در Kitchener’s Hong Kong Plaza، نزدیک بازار، باربیکیو کره ای این رستوران بیش از یک دهه است که غذاهای کره ای به سبک خانگی سرو می کند، در حالی که طعم سئولیک مکان کوچک برای تحویل و تحویل در خیابان ویکتوریا در خیابان پارک، غذاهای کلاسیک برنج، رول برنج گیم‌باپ و انواع کوفته‌ها سرو می‌کند.

هر دو مکان، نسخه‌های مخصوص به خود را از غذای «مخلوط برنج» تهیه می‌کنند که همراه با یک سری غذاهای خوشمزه بانچان سرو می‌شود که ممکن است شامل کیمچی، جوانه‌های ماش ترشی، تکه‌های سیب‌زمینی آب‌پز و چاشنی‌شده به نام گامجا جوریم، و روبان‌های کیک ماهی eomuk bokkeum باشد.

Saboro-ppang، شیرینی محبوب کره ای
نانوایی کره ای Manon در جاده هایلند در کیچنر طیف گسترده ای از غذاهای شیرین و خوش طعم، از جمله سابورو پانگ، دسر محبوب کره ای را آماده می کند. (اندرو کاپولینو/سی بی سی)

نانوایی کره ای مانون در جاده هایلند در کیچنر طیف وسیعی از غذاهای شیرین و خوش طعم را آماده می کند، از جمله گوشت خوک “هوگی” و سابورو پانگ، شیرینی که چای لی صاحب آن از دوران کودکی خود به خوبی از آن یاد می کند.

در مورد ژاپن و سوشی، خانه کن سوشی در خیابان فیلیپ در واترلو احتمالاً سوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و فرمت استاندارد همه‌شما می‌توانید بخورید (AYCE) نیست. سوشی واتامی واترلو یکی دیگر از مقصدهای محبوب نیگیری و سوشی ماکی به همراه تمپورا، رول و ساشیمی است.

همچنین در قالب انتخابی، Humble Lotus یک فروشگاه جدید و کوچک در نزدیکی بازار کیچنر است که چند بلوک دورتر از رستوران محبوب AYCE قرار دارد. ستاره های سوشی.

دو رستوران سوشی مورد علاقه AYCE دیگر هستند کینکاکو ایزاکایا در مرکز شهر کیچنر و جینزاکایا در بالای شهر واترلو دورتر در امتداد خیابان کینگ در واترلو، یک کاسه خوب از اودون را خواهید دید رستوران ژاپنی GoeN نزدیک مرکز خرید کونستوگا

کاوش در غذا از جنوب آسیا

وقتی به غذاهای جنوب آسیا فکر می کنیم، هند یا پاکستان اغلب به ذهنمان می رسد، اما وقتی صحبت از غذاهای بنگلادشی می شود، رستوران کیسمت در واترلو با تاکید در وب سایت خود می گوید: “به آن غذای هندی نگویید!” این رستوران که به مدت 18 سال باز است، غذاهای بنگلادشی را ارائه می دهد که اغلب به عنوان یکی از داغ ترین غذاهای منطقه اسکویل در این منطقه معرفی می شوند.

در واترلو، در نزدیکی خیابان های وبر و کینگ، من از حلیم، یک غذای پاکستانی از غلات یا عدس نبض مانند با گوشت گاو، بره یا مرغ لذت بردم. غذاهای پاکستانی و هندی اوروا.

حلیم، یک غذای پاکستانی از غلات یا حبوبات مانند عدس و یا گوشت گاو، بره یا مرغ که توسط غذاهای پاکستانی و هندی اروا سرو می شود.
غذاهای پاکستانی و هندی اوروا غذاهای محبوب پاکستانی مانند حلیم، غلات پالسی یا عدس را با مرغ خرد شده (بالا)، گوشت گاو یا بره سرو می‌کند. (اندرو کاپولینو/سی بی سی)

متأسفانه، Pulao Gals عملیات خود را در انتهای شرقی کیچنر متوقف کرده است. آنها غذاهای سنتی پشتون در شمال غربی پاکستان را تهیه کردند. بیایید امیدوار باشیم که تیم مادر و دختر بتواند دوباره در یک تکرار آشپزی دیگر ظاهر شود.

در حالی که رستوران‌های هندی زیادی در این منطقه وجود دارد که غذاهای موغلایی و پنجابی سرو می‌کنند، یک غذای منحصربه‌فرد مرغ پسته راماندیپ سینگ است که در منوی غذا نسبتاً جدید است. مهفیل بزرگ در خیابان وبر شرقی در کیچنر.

سینگ که ادعا می‌کند این غذا اختراع شده است، می‌گوید: «ران‌های مرغ یک شبه با خمیر پسته و بادام هندی و ماست خوابانده می‌شوند و قبل از پخته شدن با سس‌های خامه‌ای پسته، بادام هندی و پیاز، در فر تنور پخته می‌شوند. آشپزخانه بزرگ مهفیل.

دوسا ماسالا طلایی ترد پر شده با سیب زمینی
اخیراً بسیاری از فروشگاه‌های دوسا در سراسر منطقه ظاهر شده‌اند. رستوران‌هایی مانند Jayalakshmi South Indian Cuisine و Shiri’s Kitchen انواع غذاها را سرو می‌کنند، از جمله این دوزای طلایی ترد ماسالا پر از سیب‌زمینی. (اندرو کاپولینو/سی بی سی)

در غیر این صورت، دوساها اخیراً از هر دو برند مستقل و زنجیره ای ظاهر شده اند. آنها نشان دهنده جدیدترین غذای منطقه از جنوب هند هستند. قابل توجه دوسا از غذاهای هندی جنوبی Jayalakshmi در هنگ کنگ پلازا و آشپزخانه شیری در میدان تجاری در کنار جاده لکسینگتون در جنوب پارک وی کونستوگا.

طیف گسترده ای از طعم ها از جنوب شرقی

در نهایت، طعم ها و غذاهای شگفت انگیزی از جنوب شرقی آسیا، از جمله اندونزی، فیلیپین، تایلند، لائوس و ویتنام وجود دارد.

در درجه اول غذاهای اندونزیایی، بالیایی، ویتنامی و تایلندی هستند که در منطقه واترلو با رستوران هایی مانند Loloan Lobby Bar و بهیما وارونگ – شهرت دومی به فراتر از مرزهای ما در طول 25 سال رسیده است.

رستوران های فیلیپینی در جامعه غیر فیلیپینی محبوب تر شده اند فروشگاه مواد غذایی جی اند پی فیلیپینی میز داغ در خیابان مدیسون در کیچنر، و همچنین در حال رشد ساری ساری غذاهای فیلیپینی در خیابان لنکستر کیچنر.

پذیرایی گایوما از زمان افتتاح به شدت رشد کرده است. این شامل غذاهای فیلیپینی است که از یک آشپزخانه تجاری در خیابان وبر شمالی در واترلو بیرون آمده است. طعم های روزل برای زندگی، همچنین در واترلو، قبل از حرکت از مقابل دانشگاه ویلفرد لوریر و ارائه خدمات غذاخوری و صرف غذا، غذاهای فیلیپینی را از آشپزخانه ارواح در کیچنر ارائه کرد.

سرآشپز Outhoumphonh Vongkhamchanh در مقابل غذاهای لائوس نشسته است
آشپز لائوسی Outhoumphonh Vongkhamchanh طعم و بافت را در آشپزخانه Champa متعادل می کند. ونگ خامچان می‌گوید که غذای او حاوی مقدار زیادی برنج چسبناک با گوشت است که اغلب خشک‌تر پخته می‌شود، زیرا «ما زیاد با دست غذا می‌خوریم». (اندرو کاپولینو/سی بی سی)

رشته فرنگی و کاری ویت تایلندی در منطقه ما به خوبی شناخته شده است و لنگر آشپزی جنوب شرقی آسیا بوده است. آشپزی لائوس، کشوری در شبه جزیره هندوچین، کمتر شناخته شده است.

یکی از استثناهای نسبتاً اخیر استثنایی است آشپزخانه شامپا در بالای شهر واترلو مالک اوتومفونه ونگکامچان غذای خود را به عنوان تعادلی از طعم ها و بافت ها در بشقاب و کام توصیف می کند.

ونگخمچان می گوید: “این تند است. مقدار زیادی برنج چسبنده و گوشتی است. بیشتر خشک پخته می شود زیرا ما زیاد با دست می خوریم.”

گوشت خوک نارگیل را با برنج چسبناک، آغشته به جو بونگ، سس شیرین و خوش طعم با گالنگال و برگ لیمو امتحان کنید.

لائوس را “ریشه” رستوران خود می نامند – کشوری که زادگاه خانواده Chounramany است – آشپزخانه چون در مرکز شهر هسپلر غذاهای بی نظیری مانند اسپرینگ رول لائوس با نودل های شیشه ای و لائو لاکسا وگان، کاری قرمز نارگیلی روی ورمیشل سرو می کند. اما آنها همچنین غذاهای مبتکرانه ای را سرو می کنند که با فرهنگ های دیگر مانند چوروهای آسیایی پیوند می یابد.

سیخ گاو با سالاد و رب چیلی
با این سیخ های گوشت گاو کامبوجیایی که با سالاد و خمیر چیلی در Taste با اندی در مرکز شهر گوئلف سرو می شود، غذا بخورید. (اندرو کاپولینو/سی بی سی)

همچنین غذاهای کمتر آشنا، اما نه کمتر خوشمزه، غذاهای کامبوجیایی از پنوم پن، پایتخت این کشور است. کامبوج واقع در جنوب شبه جزیره هندوچین، با ویتنام، لائوس و تایلند مرز مشترک دارد. شما می توانید نمونه های خوبی از آن غذا را در با اندی مزه کنید در مرکز شهر گوئلف

این منو به «خمر» اشاره دارد، زبان کامبوجی و گروه قومی-زبانی که بیشتر جمعیت 17 میلیونی کامبوج را تشکیل می دهد. چان تون «اندی فونگ»، سرآشپز و مالک می‌گوید از پختن غذایی که مادرش برای خانواده‌شان آماده کرده بود، الهام گرفته است.

در منوی غذایی او کاری، کباب و نودل به سبک پنوم پن وجود دارد که به خوبی با دسر کدو حلوایی و کاسترد بسیار خوشمزه ترکیب می شود: sankhya lapov، یک غذای سنتی کامبوجی.

Sankhya lapov، کدو حلوایی با دسر کاستارد
این دسر خوشمزه، سانکیا لاپوف، کدو حلوایی با کاستارد را می‌توانید در غرفه‌های سراسر کامبوج پیدا کنید. خوشبختانه شما فقط باید با اندی به Guelph’s Taste سفر کنید تا آن را امتحان کنید. (اندرو کاپولینو.CBC)

فونگ می گوید: “شما می توانید این غذا را در غرفه های دسر در کامبوج پیدا کنید. کامل کردن این تکنیک کار دشواری است.”، او می افزاید که مهم نیست که او چه می پزد، او تلاش می کند تا غذاخوری های محلی را با غذاهای لذیذ کامبوج آشنا کند.

فونگ می گوید: “هدف من این است که بهترین غذاهایی را که می توانم درست کنم و غذاهای کامبوجیایی مادرم را به جامعه بیاورم.”

من معتقدم که هدف همه این آشپزها و رستوران‌داران، برقراری ارتباط با مردم از طریق غذا و فرهنگ‌های مختلف آسیایی است. و این به معنای طیف گسترده ای از غذاهای عالی برای خوردن برای همه افراد جامعه است.