تنظیم کننده مهندس انتاریو مدرک تجربه کانادایی را کنار می گذارد

وزیر کار این استان روز سه شنبه گفت که مهندسان آموزش دیده بین المللی دیگر نیازی به تجربه کار کانادایی برای دریافت مجوز در انتاریو ندارند و این حرکت را “تغییرگر بازی” خواند.

مونت مک ناتون، وزیر کار، گفت: توسعه مهندسین مهاجر واجد شرایط به پر کردن حدود 7000 موقعیت خالی در انتاریو کمک می کند.

او در یک کنفرانس خبری در یکی از سایت‌های ساختمانی در تورنتو گفت: «من هر روز می‌شنوم که بزرگ‌ترین مانعی که برای مهاجرانی که مشاغلی با درآمد خوب پیدا می‌کنند، الزامی است که بسیاری از تنظیم‌کننده‌ها برای تجربه کاری در کانادا دارند.

“این حرکت یک تغییر بازی است که به هزاران مهندس مهاجر واجد شرایط کمک می کند تا رویاهای خود را در سال های آینده دنبال کنند.”

مک ناتون گفت که مهندسین حرفه ای انتاریو اولین انجمن نظارتی است که از زمانی که این استان قانونی را در اکتبر 2021 ارائه کرد، این تغییر را ایجاد کرده است که از برخی مشاغل تحت نظارت و مشاغل ماهر که نیاز به مدرک تجربه کانادایی ندارند، جلوگیری می کند، مگر اینکه معافیت وزیری دریافت کنند.

این قانون بیش از 30 حرفه و حرفه غیر مرتبط با مراقبت های بهداشتی را شامل می شود، از جمله معماران، حسابداران و برقکاران.

وزیر گفت که در انتاریو 300000 شغل پر نشده است و تنها یک چهارم مهاجران آموزش دیده بین المللی در حرفه هایی کار می کنند که آنها تحصیل کرده اند.

او گفت: “برای اینکه بفهمیم این اعداد با هم جمع نمی شوند، نیازی به یک رشته ریاضی نیست.”

به جای جغرافیا روی شایستگی تمرکز کنید

مهندسان حرفه‌ای انتاریو می‌گویند تا 60 درصد از متقاضیان مجوزی که هر سال بررسی می‌کنند، در سطح بین‌المللی آموزش دیده‌اند.

کریستوفر شاهین، معاون رئیس جمهور گفت این تغییر که هفته گذشته اجرایی شد، تنظیم کننده را به سمت مدلی سوق می دهد که به جای جغرافیا، بر شایستگی متمرکز است.

او در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه گفت: «ما با حصول اطمینان از اینکه همه مهندسین حرفه‌ای دارای مجوز از صلاحیت‌های دقیق برخوردارند و اینکه فقط افراد واجد شرایط، شایسته و با اخلاق مهندسی را انجام دهند، به خدمت به منافع عمومی ادامه می‌دهیم.»

مک ناتون گفت که انتظار دارد رگولاتورهای مشمول قانون انتاریو، پیش از پایان مهلت پایان سال، پیش از پایان سال، هرگونه مدرک تحصیلی موجود در کانادا را به طور فعال کنار بگذارند.

سارا آسالیا، مدیر اجرایی خدمات زنان تازه وارد تورنتو، این تغییر را به عنوان یک “پیروزی بزرگ” برای کسانی که از حذف اقدامات ناعادلانه در برابر متخصصان آموزش دیده بین المللی حمایت می کنند، تحسین کرد.

او گفت: “ما مشتاقانه منتظریم تا شاهد ادامه کار سایر نهادهای نظارتی برای حذف این الزامات تجربه کانادایی باشیم.”

دولت استانی گفت که در سال 2019، مهندسان چهارمین حرفه بزرگ در انتاریو با 85649 عضو بودند و 24258 عضو آموزش دیده بین المللی در این حرفه ثبت نام کردند.