بسیاری می گویند که افزایش هزینه های غذا خدمات تحویل غذای محلی تورنتو را با مشکل مواجه کرده است

با ادامه افزایش قیمت مواد غذایی در سراسر کشور، بسیاری از خدمات محلی تحویل غذا در تورنتو می گویند که برای تامین هزینه های زندگی خود با مشکل مواجه هستند.

هزینه غذا، همراه با تورم و هزینه زندگی، از آغاز همه‌گیری COVID-19 به طور پیوسته افزایش یافته است. چندین سازمان از این قبیل به سی‌بی‌سی نیوز گفتند که بحران قیمت‌ها فشار زیادی بر سازمان‌هایی وارد کرده است که وعده‌های غذایی را به تورنتونی‌های نیازمند تحویل می‌دهند، که بسیاری از آنها مخصوصاً برای سالمندان و کسانی است که پس از بستری شدن در بیمارستان بهبود می‌یابند.

Gurbeen Bhasin مدیر اجرایی و بنیانگذار Aangen است، یک سازمان خدمات اجتماعی مستقر در کلیسای Epiphany و سنت مارک آنگلیکن در محله Parkdale شهر.

باسین گفت: «ما مجبور بودیم تغییرات باورنکردنی ایجاد کنیم. ما بین قیمت های بالا و افزایش هزینه های نیروی کار گیر کرده ایم.»

قبل از همه‌گیری، این سازمان تا حدی از طریق تهیه غذا کمک مالی می‌کرد. این بودجه به جبران هزینه های تامین غذا به سرپناه های بی خانمان کمک کرد. پذیرایی در طول همه گیری متوقف شد، زیرا سازمان تمرکز خود را روی تهیه وعده های غذایی کم آب مقرون به صرفه قرار داد که شامل نیمی از مواد مغذی روزانه یک فرد در یک وعده بود.

اما باسین می‌گوید که مجبور شده‌اند دوباره غذا را شروع کنند تا هزینه‌های وعده‌های کم‌آبی را تا حد امکان پایین نگه دارند، اما افزایش هزینه‌های غذا و نیروی کار به این معنی است که هزینه این وعده‌ها نیز افزایش یافته است.

او گفت: “هزینه های مواد خام ما 60 درصد افزایش یافته است.” “ما وعده های غذایی را به قیمت 5 دلار در هر واحد می فروختیم و به معنای واقعی کلمه از هم جدا می شدیم و اکنون … به 7 و 8 دلار در هر واحد رسیده ایم.”

زنی با موهای خاکستری و عینک، با پیراهن چهارخانه صورتی و آبی، به دوربین لبخند می‌زند.
بهاسین می گوید که سازمان او به دلیل هزینه های غذا و نیروی کار مجبور به افزایش قیمت وعده های غذایی کم هزینه کم خود شده است. (جیمز اسپالدینگ/سی بی سی)

خدمات تحویل غذا تنها خدماتی نیستند که احساس فشار می کنند.

هفته گذشته، بانک غذای روزانه نان تورنتو گزارش داد که تعداد مشتریان ماهانه آن از دوره پیش از همه گیری بیش از چهار برابر شده است. نیل هترینگتون، مدیرعامل این موسسه گفت که این موسسه خیریه اکنون ۱.۸ میلیون دلار در ماه برای غذا هزینه می‌کند، در حالی که قبل از شروع کووید-۱۹، سالانه ۱.۵ میلیون دلار هزینه می‌کرد.

‘قیمت ها بسیار بالاست’

شهید خان، مدیر اجرایی مسلمانان رفاه کانادا، به سی‌بی‌سی تورنتو گفت که ماه‌های اخیر برای سازمان او که تعدادی بانک غذا و خدمات تحویل در شهر را اداره می‌کند، سخت بوده است.

او گفت: «قیمت‌ها بسیار بالا رفته و در برخی موارد تقریباً دو برابر شده است. “گاهی 60 درصد و 40 درصد. به عنوان مثال، برنج فقط 3.35 دلار بود، اکنون 5.75 دلار است. و روغن پخت و پز – بسیار گران – قبلا فقط 3.50 دلار بود، اکنون حدود 6 دلار است.”

برای خدمات تحویل وعده غذایی سالمندان آنها، وعده های غذایی 8 دلار هزینه داشت. او گفت که آنها اکنون تا 10 دلار هستند.

در نتیجه، سازمان مجبور شده است تاکید بیشتری بر درخواست کمک های مالی از سایر سازمان ها و مردم داشته باشد.

خان گفت: «ما از اهداکنندگان خود تشکر می کنیم. آنها واقعاً به ما کمک می کنند.

مدیر اجرایی آدریانو مورارتو گفت: در انتهای شرقی شهر، در East York Meals on Wheels، وضعیت بهتر از این نیست.

فردی که ریش دارد در یک فضای اداری با کت کت و شلوار آبی و پیراهن سفید تصویر می شود.
آدریانو مورارتو، مدیر اجرایی East York Meals on Wheels، از دولت استانی می‌خواهد تا برای رفع ناامنی غذایی در جوامع آسیب‌پذیر اقدامات بیشتری انجام دهد. (جیمز اسپالدینگ/سی بی سی)

او به سی‌بی‌سی تورنتو گفت: «برخی از هزینه‌های ما با در نظر گرفتن هزینه‌های غذا و بسته‌بندی تا ۱۲ درصد افزایش یافته است.

افزایش هزینه ها به معنای “توانایی خدمات رسانی به افراد کمتر” است.

همراه با WoodGreen Community Services، East York Meals on Wheels در سال مالی گذشته حدود 100000 وعده غذایی را برای سالمندان ارائه کرده است، اما مورارتو گفت که هزینه ها برای پاسخگویی به تقاضا بسیار زیاد شده است.

او گفت: «معنی این است که متأسفانه بتوانیم… یارانه های کمتری ارائه دهیم و همچنین در آینده به فهرست های انتظار نگاه کنیم.

مورارتو نگران است که برخی از سالمندان آسیب پذیری که او به آنها خدمت می کند گرسنه بمانند.

او گفت: «ما در مورد افرادی صحبت می کنیم که از بیمارستان بیرون می آیند، کسانی که در خانه مشغول توانبخشی هستند و فرصتی برای تهیه وعده های غذایی خود یا خرید مواد غذایی ندارند.

مورارتو اضافه کرد که انتظار دارد با گذشت سال، مشکلات بدتر شود. به همین دلیل از استان می‌خواهد تا کمک بیشتری انجام دهد.

او گفت: «استان موظف است به جامعه کمک کند، به سازمان‌های اجتماعی کمک کند تا به افزایش ناامنی غذایی واکنش نشان دهند. ما واقعاً از استان انتاریو می‌خواهیم تا به ما در رفع این نیاز کمک کند.»

یک داوطلب خارج از چارچوب، مواد غذایی بسته بندی شده را در یک کیسه خنک کننده قرار می دهد.
بسته غذایی برای تحویل در East York Meals on Wheels. افزایش هزینه های مواد غذایی و بسته بندی به این معنی است که سازمان اکنون به مشتریان کمتری نسبت به قبل خدمات ارائه می دهد. (جیمز اسپالدینگ/سی بی سی)

CBC تورنتو با وزارت غذا، کشاورزی و امور روستایی، وزارت کودکان، خدمات اجتماعی و اجتماعی، وزارت دارایی و وزارت بهداشت تماس گرفت و پرسید که این استان چگونه به موضوع ناامنی غذایی رسیدگی می کند و چه حمایتی می کند. به خدماتی مانند Meals on Wheels ارائه خواهد شد.

سخنگوی وزیر بهداشت سیلویا جونز در بیانیه ای به سی بی سی نیوز گفت که یک بخش مراقبت از خانه و جامعه قوی “کلید برنامه ما برای ارائه مراقبت های مرتبط تر و راحت تر به انتاریایی ها، نزدیک تر به خانه است.”

در بیانیه آمده است که این استان یک میلیارد دلار در طول سه سال برای این طرح سرمایه گذاری کرده است که شامل 569 میلیون دلار در سال های 2023-2024 می شود.

از سوی دیگر بهاسین از دیگران می خواهد که کمک کنند.

او گفت: “بسیار عالی خواهد بود اگر برخی از خواربارفروشان احتمالاً حمایت غیرانتفاعی را با کارت های هدیه مواد غذایی یا چیزی شبیه به آن دوست داشته باشند.”

باسین به این واقعیت اشاره کرد که بسیاری از زنجیره‌های خرده‌فروشی مواد غذایی در ماه‌های اخیر سود بی‌سابقه‌ای کسب کرده‌اند.

او گفت: «به نظر من، این باید به نحوی عادلانه بین جامعه توزیع شود.