بحث پایانی در دادگاه قتل مرد همیلتون در مرگ زن کیچنر آغاز می شود

آگر حسن کشتن دوست دختر سابقش ملیندا واسیلیجه را در آپارتمانش در کیچنر، اونت.، در سال 2017 انکار نمی کند.

اما وقایعی که منجر به مرگ او شد به عهده هیئت منصفه خواهد بود تا درباره آنچه اتفاق افتاده تصمیم بگیرد.

حسن، مرد 30 ساله همیلتون به قتل درجه دوم در مرگ واسیلیجه متهم شده است. حسن و وکلای او گفته اند که وی قصد کشتن واسیلیجه را نداشته و باید به قتل عمد مجرم شناخته شود. او سعی کرد به قتل عمد اعتراف کند، اما ولیعهد این توافقنامه را رد کرد.

تاج می گوید شواهد نشان می دهد که مرگ واسیلیه قتل بوده است. حسن متهم به قتل واسیلیجه در آپارتمانش در کانتری هیل درایو در 28 آوریل 2017 است. دادگاه شنیده است که او 47 ضربه چاقو خورده است. پس از اینکه دوستان واسیلیجه او را در برکه ای از خون یافتند، افسران به آپارتمان او فراخوانده شدند. مرگ او در ساعت 3 صبح اعلام شد

مذاکرات پایانی در دادگاه کیچنر صبح سه شنبه آغاز شد.

اسکات رید، وکیل مدافع، مرگ واسیلیجه را غم انگیز و غیرضروری خواند. او گفت که موکلش قبلاً به قتل او اعتراف کرده است. اما او از هیئت منصفه پرسید: آیا او قصد لازم برای قتل را داشته است؟

رید گفت که هیئت منصفه ممکن است موکلش یا کاری را که او انجام داده دوست نداشته باشد، اما این بدان معنا نیست که او واسیلیجه را به قتل رسانده است. رید همچنین گفت اگر هیئت منصفه معتقد است حسن در آن شب در اقدامات خود تحریک شده است، نمی توانند او را به قتل مجرم بدانند.

عکس مرد پشت فرمان ماشین
آگر حسن 30 ساله از همیلتون متهم به قتل دوست دختر سابقش ملیندا واسیلیه از کیچنر است. (اینستاگرام)

تنها چند ساعت پس از چاقو خوردن واسیلیجه، حسن از مرز به ایالات متحده عبور کرد.

تقریباً یک ساعت و 40 دقیقه پس از خروج از آپارتمانش، او یک پیام متنی برای او ارسال کرد که دادگاه شنیده بود، جایی که گفت “از دیدن او لذت بردم” و “خوشحالم که همه چیز را حل کردیم.”

رید می گوید که مردم ممکن است فکر نکنند که این یک واکنش “عادی” است، به خصوص که حسن معتقد بود واسیلیجه مرده است. اما، رید گفت، هیچ راه عادی برای واکنش به یک موقعیت استرس زا وجود ندارد.

رید گفت: «او وحشت کرد.

بیش از دو ماه بعد، حسن در 11 ژوئیه 2017 توسط سرویس مخفی ایالات متحده در یک ایستگاه ترافیکی به عنوان بخشی از تحقیقات متفاوت در تگزاس دستگیر شد.

دادگاه شنیده است که حسن در زمان اقامت خود در ایالات متحده با پلیس در تماس بوده و سعی کرده تا برای بازگشت خود به توافقی دست یابد.

او در ژانویه 2018 به کانادا بازگردانده شد.

محاکمه او چند بار به تعویق افتاد، از جمله برای همه گیری COVID-19 و سپس زمانی که حسن یک وکیل جدید برای وکالت او استخدام کرد.

انتظار می رود بحث پایانی رید صبح سه شنبه برگزار شود. وکیل ولیعهد قرار است بعدازظهر سه شنبه صحبت های پایانی خود را بیان کند.

سپس انتظار می رود که هیئت منصفه توسط قاضی جری تیلور صبح چهارشنبه متهم شود.