با نزدیک شدن مهلت مالیات بر درآمد، کلینیک مالیاتی رایگان مرکز کاری شلوغ تر از حد معمول است

زمانی که نحله السعدی و دخترش مریم نافل برای اولین بار نزدیک به چهار سال پیش از عراق وارد کانادا شدند، نمی دانستند که باید مالیات بدهند.

نافل گفت: «ما خودمان و بدون هیچ کمک دولتی به اینجا آمدیم» و افزود دسترسی به اطلاعات و منابع بدون هیچ کمکی دشوار است.

آنها سال گذشته به طور تصادفی با The Working Center در مرکز شهر کیچنر، انترناسیونال برخورد کردند و پروژه Money Matters این مرکز را کشف کردند، یک برنامه رایگان که به افراد کم درآمد کمک می کند مالیات های خود را پس بگیرند، به مزایای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و هر یک از مسائل مالی خود را بررسی کنند.

سال گذشته، این زوج مادر و دختر توانستند با کمک این مرکز پرونده های مالیاتی از دست رفته خود را مرتب کنند. امسال، آنها بازگشته اند تا از کلینیک مالیاتی کلینیک استفاده کنند، یک سرویس رایگان که علاوه بر امور پولی به مدت هشت هفته در فصل مالیات اجرا می شود.

نافل گفت: «این به همان اندازه دلهره آور نیست، زیرا می دانیم که کسی وجود دارد که به ما کمک کند.

آلا عبدالکریم یک کارگر کمکی در مرکز است و از سال 2017، زمانی که به کانادا نقل مکان کرد، به مردم در پرداخت مالیات کمک کرده است.

زنی که پشت میز نشسته و مشغول کار است.
علا عبدالکریم یک کارگر کمکی در The Working Center است که به افراد کمک می کند مالیات بر درآمد خود را به عنوان بخشی از برنامه Money Matters مرکز ثبت کنند. (جو پاویا)

او گفت که امسال، برنامه Money Matters شلوغ بوده است زیرا مردم مشکلات بیشتری در رابطه با مزایای بیماری همه گیر دارند.

عبدالکریم گفت: «این یک برنامه شگفت‌انگیز است که به خانواده‌ها و افراد کم‌درآمد کمک می‌کند تا به مزایا دسترسی داشته باشند و در سیستم مسائل مالی که می‌تواند برای بسیاری از افراد با موانع مختلف بسیار پیچیده و دشوار باشد، استفاده کنند.

در حالی که برنامه پول مهم است فقط با قرار قبلی است، کلینیک مالیاتی به صورت حضوری در دسترس است.

“خدمات اصلی بین ماه مارس و آوریل کمک به مردم در زمینه مالیات بر درآمد است و از طریق مالیات بر درآمد است که افراد از مزایایی مانند مزایای کودک کانادا و سایر مزایای انتاریو برخوردار می شوند که مردم باید به درآمد خود اضافه کنند.” جو مانچینی، یکی از بنیانگذاران The Working Centre، گفت.

مانچینی گفت که Money Matters به ​​عنوان یک پروژه آزمایشی حدود هفت سال پیش آغاز شد. این برنامه توسط استان همراه با چهار برنامه مشابه دیگر در سراسر انتاریو تامین می شود. وی گفت: کار در حال انجام است تا این خدمات بیشتر در دسترس باشد.

مانچینی افزود: “بنابراین این خدمات بسیار ارزشمند است. ما هر روز با حدود 20 داوطلب این کار را انجام می دهیم.”

در سال گذشته، 4000 نفر در درمانگاه رایگان برای مالیات بر درآمد خود درخواست کمک کردند. مرکز کار در هفته اول برنامه به 500 نفر در پرداخت مالیات بر درآمد کمک کرد.

تقریباً هر روز صبح، ساعت 9 صبح، حدود 12 نفر در خارج از مرکز کاری منتظر افتتاح آن هستند. یک جریان ثابت از مردم در تمام صبح در داخل و خارج هستند.

زنی پشت میزی می نشیند و کاغذهایی جلوی اوست.
آلیسون اورکوهارت، که چندین سال است از کلینیک مالیاتی رایگان The Working Centre استفاده کرده است، می گوید که این یک منبع عالی برای جامعه است. (آنام لطیف)

آلیسون اورکوهارت یکی از آنهاست. در این روز او صبورانه منتظر است تا نامش را صدا بزنند و کتابی برای خواندن بیاورند تا منتظر نوبت اوست. اورکوهارت از زمانی که کار خود را متوقف کرده و دریافت مزایای ناتوانی را آغاز کرده است، چندین سال از کلینیک مالیاتی مرکز کار استفاده کرده است.

اورکوهارت گفت: “من یک نجات یافته از سرطان هستم و برای دریافت مالیات به اینجا آمده ام.” “من فکر می کنم این بخش بسیار استقبال کننده و بسیار مهمی از جامعه است. همه ما را دور هم جمع می کند.”

او گفت که جستجو در مزایا و منابع موجود برای افراد کم درآمد می تواند دشوار باشد و مرکز کار به ارائه این ارتباط کمک می کند.

برای همه افرادی که با مشکل مواجه هستند، یافتن چگونگی دریافت کمک برای ما روشن یا در دسترس نیست.»