اوایل امسال احساس جشن می کنید؟ تحقیقات می گوید این انتظار می رود: جنیفر ماس

تزئینات تعطیلات در همه جای محله های ما ظاهر می شود.

درختان روشن می شوند. خرید هدیه به خوبی در جریان است. مشترکین Spotify در پاییز امسال 6.5 میلیارد دقیقه موسیقی تعطیلات گوش داده اند.

اگر از قبل تعطیلات را تشویق می کنید ، ممکن است علمی باشد که برای شروع اولیه از شما پشتیبانی کند.

یک مطالعه تحقیقاتی می گوید بله ، تشویق تعطیلات در حال حاضر خوب است. بنابراین ، چه چیزی در مورد فصل تعطیلات باعث می شود که ما احساس خوشبختی کنیم؟

برای مبتدیان ، خاطرات مربوط به فصول تعطیلات از بهترین خاطرات ما هستند. تأمل در آن خاطرات احساسات شاد را برانگیخته می کند. بخشی از شادی ناشی از دلتنگی است ، که در مطالعات نشان داده شده است برای افزایش احساسات مثبت و تقویت شادی است. بعلاوه ، نوع دوستی در ماه دسامبر افزایش می یابد و با شروع بیشتر مردم و اهدا بیشتر افراد ، آنها را خوشحال می کند.

چه بخواهیم دکوراسیون بگذاریم ، چه برای وقت تعطیل خود برنامه ریزی کنیم ، وعده هایی را که می خواهیم آماده کنیم ترتیب دهیم ، ما تمایل داریم که به اوقات خوش تری فکر کنیم – اوقات با خانواده و دوستان و سنت های خانوادگی که در آن مشغول بوده ایم.

برای بعضی از مردم این شیرین تلخ است. ما ممکن است در غم از دست دادن عزیزان خود باشیم و یا خانواده ای را که از امسال جدا خواهیم بود از دست بدهیم. گرچه ممکن است از نظر جسمی مثل همیشه به دیگران نزدیک نباشیم ، اما همچنان می توانیم از طریق گفتگوی صوتی و تصویری با یکدیگر ارتباط اجتماعی داشته باشیم. خوب است که در مورد برنامه های آینده خود صحبت کنیم – این می تواند به عنوان نقطه صحبت کامل برای تقویت روابط اجتماعی باشد.

هرچه زودتر، بهتر

برخی بر این باورند که شروع خیلی زود فصل تعطیلات ممکن است طاقت فرسا باشد ، اما چندین محقق خلاف این را می گویند. ما به عنوان انسان بسیاری از زندگی ذهنی خود را در آینده زندگی می کنیم. اگر بدانیم اتفاقات خوبی در راه است ، آینده نگری ما می تواند مایه شادی باشد.

ما اخیراً از ترس ناامیدی با هر چیزی تلاش کرده ایم که منتظر هر چیزی باشیم. این باعث می شود همه ما در مورد برنامه ریزی های محکم کمی اسلحه داشته باشیم. اما برای حفظ رفاه خود ، باید همچنان تلاش کنیم تا گاهی جلوتر و دورتر به عقب نگاه کنیم. تعطیلات در خدمت برخی از آن احساسات سالم است که همراه با نگاه به جلو ، و همچنین بازگرداندن نوستالژی گذشته است.

مطالعه دیگری نشان داد که تزئین بیرون از خانه های ما در تعطیلات می تواند شما را با استقبال و معاشرت بیشتری نشان دهد.

یک مطالعه نشان داد که شما نیازی به کلارک گریسولد ندارید ، اما تزئین خانه می تواند از شما استقبال و اجتماع بیشتری نشان دهد. (دیوید باجر / سی بی سی)

این تحقیق که در ژورنال روانشناسی محیط منتشر شده است ، مردم را به جامعه پذیری خود نمره داده و سپس در بیرون از خانه های خود تزئین می کنند. این تحقیق نشان داد که وقتی تزیینات کریسمس وجود داشت ، همسایگان در واقع جامعه پذیری بیشتری را به ساکنان غیر اجتماعی نسبت می دادند.

نتایج این ایده را پشتیبانی می کند که افراد می توانند از نمای بیرونی خانه خود برای برقراری ارتباط دلبستگی به محله و احتمالاً برای ادغام خود در فعالیت های اجتماعی یک جامعه استفاده کنند. اصولاً تزئینات به ایجاد احساس اجتماع و تعلق کمک می کنند – چیزهایی که با شادی همراه هستند.

برای شادی در تمام سال برنامه ریزی کنید

اگرچه تعطیلات تابستانی امسال به طور ناگهانی به پایان رسید ، اما در زمان های عادی برنامه ریزی و پیش بینی سفر می تواند تقریباً به اندازه خود سفر لذت بخشد.

مطالعه دانشگاه کرنل در سال 2014 کشف کرد که چگونه پیش بینی یک تجربه (مانند سفر) می تواند میزان شادی فرد را بسیار بیشتر از انتظار خرید کالاهای مادی افزایش دهد. یک مطالعه قبلی که توسط دانشگاه ساری در سال 2002 منتشر شد نشان داد که مردم هنگام برنامه ریزی برای تعطیلات در خوشترین حالت خود هستند.

همانطور که مدام به خودم و دیگران یادآوری می کنم. این همه گیری باید منتقل شود ، و ما برای لذت آینده به برنامه ریزی قبلی باز خواهیم گشت. در ضمن ، علی رغم احساس متفاوت بودن ، هنوز هم می توانیم تعطیلات را جشن بگیریم.

برای استرس برنامه ریزی کنید

برای برخی ، فصل تعطیلات احساسات مثبت را افزایش نمی دهد ، بلکه می تواند اضطراب را افزایش دهد. ما می خواهیم مراقب آن دسته از افراد اطرافمان باشیم که احساسات شادی را تجربه نمی کنند و ممکن است در عوض انزوای بیشتری داشته باشند.

بهترین راه برای فهمیدن احساس مردم در حال حاضر ، پرسیدن است. اعلام حضور کنید و مطمئن شوید که حساسیت نشان می دهید. موضوع من برای سال 2020 همه چیز در مورد همدلی است. اگر کسی در تلاش است ، کار ما دیدار با آنها در همان مکان است. این به معنای احساس گناه برای خوشبختی خود نیست ، بلکه حمایت کننده بودن است – اگر می توانید گوش باشید.

این تکرار تکرار می شود: اگر در تعطیلات احساس خوبی داریم و باعث بهبود رفاه ما می شود ، این احساسات را خاموش نکنید. ما باید احساسات مثبت را بیش از هر زمان دیگری در زمان های پر چالش و استرس پذیرفته باشیم. توانایی ما در بازگشت به این مسئله بستگی دارد.

به جنیفر ماس در CBC Calgary’s گوش دهید چشم بند:

چشمی کلگری5:28شادی تعطیلات

هرچه زودتر فصل تعطیلات شروع شود ، خوشحالتر خواهید شد. این علم است. ستون نویس خوشبختی جنیفر ماس توضیح می دهد. 5:28

برنامه ریزی با مثبت

ایجاد معنا در مورد آنچه در تعطیلات برای شما مهم است تأمل کنید. سنت مورد علاقه خود را انتخاب کنید و مطمئن شوید که هنوز آن را انجام می دهید. افزودن معنا به زندگی ما پیش بینی کننده خوشبختی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

درخواست کنید و کمک کنید. پیشنهادات را برای کمک به خرید ، بسته بندی یا پخت و پز بپذیرید. برخی از افراد ممکن است ندانند که چگونه بهتر می توانند کمک کنند اما وقتی از آنها خواسته می شود آنها را خوشحال می کند. و اگر نیازی به کمک ندارید از شخص دیگری که ممکن است به آن نیاز داشته باشد پشتیبانی کنید. آیا شخصی در جامعه شما وجود دارد که بتواند در روشنایی ، خرید هدایای خود یا خرید مواد غذایی از آنها کمک کند؟ دراز کنید و به آنها دست بدهید.

سبک زندگی سالم داشته باشید. ما ممکن است در طول تعطیلات زیاد زیاده روی کنیم ، بنابراین با بیرون رفتن و حرکت خلاف می کنیم. برای افزایش ذهنیت در طبیعت قدم بزنید ، اسکیت بروید ، آدم برفی بسازید – در خارج از خانه راه هایی برای دوست داشتن زمستان پیدا کنید.

هزینه ها را مدیریت کنید. احساس فشار مصرف گرایی در تعطیلات آسان است. با تهیه و پایبندی به بودجه ، فشار مالی خود را کاهش دهید.

روی آینده تمرکز کنید. یک سنت کاملاً جدید را شروع کنید که مختص سال 2020 و همه خوبی ها و بدی های ناشی از آن باشد. زودتر آن را برنامه ریزی کنید زیرا اکنون می دانیم برنامه ریزی برای ما خوب است. دوستان و خانواده خود را به خدمت بگیرید تا از یک زمان چالش برانگیز بهترین استفاده را ببرید. اگر ما بتوانیم راهی برای تغییر چارچوب این تعطیلات به عنوان چیزی غیر از فراموشی کاملاً فراموش نشدنی پیدا کنیم ، می توانیم با کمی علاقه به سال 2020 نگاه کنیم.

از این گذشته ، ممکن است برنامه امسال به سنت سال آینده تبدیل شود.

دقیقاً مشخص نیست که مدل موجود در این عکس سهام چه کاری انجام می دهد ، اما او به وضوح از این موضوع بسیار خوشحال است. جنیفر ماس می نویسد که اگر در تعطیلات احساس خوبی داریم و باعث بهبود رفاه ما می شود ، این احساسات را خاموش نکن. بنابراین سنگ تمام ، مدل سهام. (Shutterstock / Look Studio)