اندرو کوپولینو می گوید: سوپ را مخلوط کنید ، کاسه های گرم دیگری را برای کرایه شب خنک امتحان کنید

وقتی به فکر گرم کردن کاسه های غذا در رستوران های محلی افتادم ، برف سخت می وزید. به همین دلیل ماه نوامبر به چنین ظروفی با طعم و راحتی نیاز داریم.

نماینده و جامع نیست ، در اینجا چند کاسه گرم مانند خورشت از رستوران های محلی (برای اقتصاد ، من پنیر ، سوپ و کاسه صبحانه را کنار گذاشته ام ؛ لطفاً برای در دسترس بودن غذا با رستوران ها تماس بگیرید).

چیلی برای سرما

من آن را در بسیاری از مکان ها جستجو کردم: نادر عبارت “chili con carne” است ، اما این یک پایه اصلی در میخانه ها و رستوران های سبک شام است ، مانند Piper’s Arms در نزدیکی Sportsworld Drive و “Badger chili” با پنیر ذوب شده در Black Badger میخانه در گالت

برش های موجود در مرکز شهر کیچنر (که صبحانه اصلی ارزان و ارزان دارد) به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین “چیلی های خانگی با نان تست” با قیمت 7 دلار در این هتل قرار دارد. همچنین ، رستوران کمبریج در پرستون چیلی ادویه دار خود را به همراه نان تست سیر با قیمت 6.75 دلار سرو می کند.

به گفته مورتی جی تیلور ، در مورتی واترلو ، دستور غذای خانواده چیلی 40 ساله است و با نان سیر نانوایی Grainharvest با پنیر سرو می شود.

وی می گوید: “این ماده با استفاده از گوشت چرخ کرده محلی ساخته می شود و در یک سس گوجه فرنگی خانگی با فلفل سبز و چیپوت سوخته ، پیاز ، ذرت و سه نوع لوبیا پخته می شود.”

در فاصله چند بلوکی جنوب مورتی ، اتاق استراحت Ethel’s Lounge یک قلاده باروت را بیرون می کشد. هنگامی که آنها در حال آزمایش یک دستورالعمل بودند ، مقداری گل آنچو را تفت داده و چرخ کردند و آنها را به مخلوط ادویه اضافه کردند.

در “چیلی باروت” اتل از چیلی سوخاری بو داده و آسیاب شده استفاده می شود که اگر با مواد دیگر مخلوط شود ، ادویه را مانند باروت به نظر می رساند. (اندرو کوپولینو / سی بی سی)

به گفته گلن اسمیت ، مالک اتل ، “بو و ظاهر و همه ما را به فکر باروت انداخت. به علاوه ، نام آن نیز جالب بود.”

چیلی ایتل همراه با نان سیر کبابی یا نان تست “تگزاس” است. مورد دوم مرا به فکر چیلی تگزاس با چاک یا پستانک انداخت – و یک رب از چیلیس که هیچ لوبیایی در آن مخلوط نشده بود: من محلی پیدا نمی کردم (اما دوست دارم کلمه ای بشنوم).

چوپانان و کلبه ها

در حالی که چیلی گوشتی است ، افزودن مقداری سیب زمینی یا پوسته خوش طعم به گوشت پای ها عمق طعم بیشتری می بخشد.

بره اغلب مخصوص پای چوپان است و میخانه عموی غنی آشپزخانه دارای قارچ گوشت بره و پورسینی است که روی آن پنیر دوبلینر و سیب زمینی خرد شده قرار دارد. در کمبریج (پرستون) ، Argyle Arms یک پای با گوشت گاو ، پیاز ، نخود فرنگی و هویج درست می کند که روی آن پوره سیب زمینی و پنیر قرار دارد.

Scran & Dram در نیوهامبورگ یک پای گوشت گاو و قارچ با آب گوشت غنی از گینس و یک پوسته خوش طعم دارد ، در حالی که میخانه Falls Road Kitchener’s یک “شیرینی کلبه ای” با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی له شده با پنیر رنده شده درست می کند.

سبزیجات نیز می توانند یک کاسه را گرم کنند

اگر در فروشگاه های مواد غذایی خرید می کنید ، احتمالاً انواع مختلفی از فرو بردن کنگر فرنگی و تغییرات آن را مشاهده کرده اید. این یک میان وعده مورد علاقه من است ، اما با مقداری نان پیتا گرم که به اندازه کافی پر شود تا یک وعده غذایی باشد.

Beertown همانطور که خانه Pasta Ennio در واترلو و کیتچنر انجام می دهد ، یک شیرینی کنگر فرنگی درست می کند. نوسترا کوچینا روی مانیتو پنیر آسیاگو را به پنیر آنها اضافه می کند و سیاباتا را نیز با آن مخلوط می کنیم. در همین حال ، Crowsfoot Smokehaus در Conestogo دارای یک پنیر فلفل دلمه ای گرم و غوطه وری است – ما می توانیم کمی اسیدیته را از شربت سدیم تصور کنیم که به آرامی پنیر خامه ای و غنی را از بین می برد.

یک کاسه کلاسیک گیاهی راتاتویل است (این کلمه از کلمه فرانسوی قدیمی به معنای “خورشت درشت” گرفته شده و نحوه تهیه آن را گرفته است) ؛ این یک خورشت گیاهی کلاسیک از Provence است که همراه با پیاز ، کدو سبز ، فلفل ، سیر ، گوجه فرنگی و گیاهان است. نسخه Crazy Canuck را در Kitchener و نزدیک بازار St. Jacobs بررسی کنید.

اینجرا از کافه شرق آفریقا و مویا در کیتچنر. (اندرو کوپولینو / سی بی سی)

دنیای طعم ها

گرچه از نظر فنی یک “کاسه” نیست ، خورش های قوی از رستوران های محلی اتیوپی تهیه می شوند: Tekel gomen کلم ، خورش هویج و سیب زمینی و غذاهای عدس قرمز مانند میزیر کلید است که بسیار جالب است و با مقداری زخم مخلوط می شود. برای این غذاهای گرم و آرام از کافه مویا و شرق آفریقا در کیچنر دیدن کنید.

Lisboa Bakery and Grill در محله ویلیامزبورگ در Kitchener یک غذای غذای کلوچه پرتغالی را با نام bacalhau and braz می پزد: این ماهی ، گوشت رنده شده ، سیب زمینی ، پیاز ، تخم مرغ و زیتون سیاه است.

در سراسر شبه جزیره ایبریا تا خاورمیانه ، آشپزخانه بائر یک کاسه برنج “Taaza” الهام گرفته از مصر را که همراه با مرغ کبابی ، هوموس ، ترد تند ، آووکادو ، کلم پیچ و سایر سبزیجات همراه با ماست زیره و دوککا ، ادویه ادویه ای مخلوط آماده می کند. گیاهان و بادام

یک کاسه کاری بسیار گرم است و تعداد زیادی در رستوران های محلی تایلند وجود دارد ، از جمله پاننگ با کلم بروکلی و فلفل دلمه ای در Mimo Thai Kitchen و کاری نارگیل زرد استیک و میگو با پیاز قرمز ، کدو سبز ، راپینی و شاه بلوط آب در Red House ، هر دو در واترلو.

Bibimbap از طعم سئول در کیچنر. (اندرو کوپولینو / سی بی سی)

چند مورد دلخواه من کاسه های برنج مانند bibimbap و donburi است: مورد اول از طعم سئول در کیچنر یک کاسه “برنج مخلوط” با گوشت گاو ، سس ها ، سبزیجات و یک تخم مرغ است. دومی ، یک برنج سوشی مایل به لایه لایه با تکه های آووکادو ، چند تکه خرچنگ ، ​​دسته ای از سبزیجات مخلوط ، خرده تردهای خمیر سرخ شده و سس مایونز ضخیم ساخته شده به سبک kewpie از ایزنا در مرکز شهر کیچنر. پانچ طعم اضافی از فوریکاکه ، چاشنی غنی از امامی حاصل می شود.

دونبوری از ایزنا در کیتچنر برنجی سوشی مایل به رنگ است که دارای لایه هایی از آووکادو ، تکه های خرچنگ ، ​​سبزیجات مخلوط شده ، خرده تردهای خمیر سرخ شده و سس مایونز ضخیم به سبک کیوی است. (اندرو کوپولینو / سی بی سی)

چند ظرفی که به تازگی کشف کرده ام – و که در لیست من وجود دارد – oyakodon موجود در Suki Sushi در خیابان Erb (تخم مرغ ، مرغ و کاسه برنجی است که به معنای “کاسه برنج والدین و کودک” است) و کره ای پخته شده “تابه” با ذرت و پنیر با مایو خامه ای ، مقداری شکر و کره ذوب شده که در فهرست Onnuri در میدان نزدیک دانشگاه واترلو قرار دارد. این ترکیب خوشمزه به نظر نمی رسد؟

ظرف بادمجان را در Waterloo’s Loloan به آن اضافه کنید. به دلیل تخصص پاول بومر ، صاحب آشپز در آشپزی در جنوب شرقی آسیا ، طعم آن بالا می رود.

بوهمر می گوید: “این غذای برمه ای از ایالت راخین ، خانه مردم روهینگیاست.” “به طور معمول به عنوان بخشی از یک وعده غذایی چند وعده ای سرو می شود. کباب کردن بادمجان طعم دودی می دهد ، با روغن موسیر ، زردچوبه ، فلفل قرمز خشک ، آهک و نعناع متعادل می شود.”

این یک کاسه گرم کننده است که به نظر خوشمزه می رسد – و کاسه ای که هیچ جاذبه سیاسی-جغرافیایی کمی برای تأمل در مورد حقوق بشر دارد.


همانطور که جمعه اشاره کردم نسخه صبح، طی هفته آینده Princess Cinemas در واترلو نمایش داده می شود اول می خوریم. این یک مستند از سوزان کراکر است که با حذف تمام مواد غذایی فروشگاه های مواد غذایی از خانه ، امنیت غذایی خانواده اش را که در 300 کیلومتری دایره قطب شمال زندگی می کند ، آزمایش می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فیلم و برنامه زمانبندی نمایش ها ، از https://www.princesscinemas.com/movie/first-we-eat بازدید کنید


چیلی تگزاسی اندرو کوپولینو. (اندرو کوپولینو / سی بی سی)

دستور تهیه چیلی تگزاس

همانطور که به شنوندگان قول داده شد نسخه صبح روز جمعه ، دستور العمل چیلی تگزاس است.

عناصر

  • 1 اونس چیلیس خشک گوآژیلو
  • 1 اونس چیلیس خشک پاسیلا
  • 1 قاشق چایخوری زیره آسیاب شده
  • 1 قاشق چای خوری گشنیز آسیاب شده
  • ½ قاشق چای خوری فلفل سیاه آسیاب شده
  • ½ قاشق چای خوری فلفل قرمز
  • نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن
  • روغن سبزیجات
  • تر و تمیز 1 پوندی یا چاک گوشت گاو (برش به قطعات کوچک به اندازه لقمه)
  • ½ فنجان پیاز ریز خرد شده
  • 2 حبه سیر ریز خرد شده
  • آب گوشت گاو (حدود 1 فنجان)
  • آب (در صورت لزوم)
  • 1 تا 1½ قاشق غذاخوری ماسا هارینا (آرد تورتیلا ذرت ، یا تراشه ذرت خرد شده)
  • ½ قاشق چای خوری عسل
  • ½ فنجان قهوه دم کرده
  • 1 قاشق چایخوری پودر کاکائو
  • تزئین مانند خامه ترش ، گوه های آهک یا پیازچه خرد شده

روش

  • چیلیس خشک شده را در آب داغ بازسازی کنید (30 دقیقه ؛ مایع ذخیره شده) و ساقه ها و دانه ها را خارج کنید. چیلیس را خرد کرده ، هرگونه پوست سفت را برداشته و با ادویه ها و نمک و فلفل در غذاساز ترکیب کنید. مخلوط کنید تا یکدست شود. مقداری مایع ذخیره شده و مقداری آب اضافه کنید تا خمیر شود.
  • روغن نباتی را در ماهیتابه گرم کرده و گوشت گاو را به آرامی بپزید. بردارید و گرم کنید. پیاز و سیر را بپزید تا نرم شود. مایع و حرارت را اضافه کنید.
  • در ماسا هارینا را مخلوط کنید تا در آن جا بیفتد و بدون توده ای در آن قرار گیرد. عسل ، قهوه و پودر کاکائو را هم بزنید تا مخلوط شوند.
  • رب چیلی و گوشت گاو رزرو شده را اضافه کنید. حرارت را کم کم بجوشانید و گاهی اوقات هم بزنید و اجازه دهید حدود 2 ساعت دم بکشد و از نظر حساسیت گوشت را بررسی کنید. برای چاشنی تنظیم کنید. اگر چیلی خیلی غلیظ است ، آبگوشت ، آب یا مایع فلفل قرمز ذخیره شده را اضافه کنید.
  • آن را از روی حرارت برداشته و بگذارید چیلی به مدت 30-20 دقیقه بماند. تزئین و با نان ذرت ژالاپنو سرو کنید.