افسر پلیس تورنتو از اخراج به دلیل توئیت هایی در مورد آزار و اذیت جنسی درخواست تجدید نظر داد

یک مامور پلیس تورنتو که به دلیل رفتار نادرست پس از توئیت در مورد آزار جنسی و نژادپرستی در داخل نیرو اخراج شده بود، برای اخراج خود درخواست تجدید نظر کرده است.

Const. فیروزه ضرابی مجد در جلسه دادگاه انضباطی پلیس تورنتو در تاریخ 2 مه در هشت مورد تخلف مجرم شناخته شد و به او دستور داده شد تا هفت روز دیگر استعفا دهد یا از کار برکنار شود. این دادگاه یک انجمن شبه قضایی است که در آن این سرویس به بررسی اتهامات مربوط به نقض جدی قانون رفتار و قانون خدمات پلیس می پردازد.

ضرابی مجد در رابطه با توئیت هایی مبنی بر نژادپرستی و آزار جنسی در داخل سرویس، امتناع وی از ترک دارایی افسر دیگر و امتناع وی از شرکت در تحقیقات داخلی اخراج شد.

ملانی جی. وب، وکیلی که از ضرابی مجد دفاع کرد، در 8 مه یک اخطار تجدیدنظر به کمیسیون پلیس غیرنظامی انتاریو تسلیم کرد. این کمیسیون یک آژانس نظارتی پلیس غیرنظامی مستقل و شبه قضایی است که از جمله موارد دیگر، اختلافات مربوط به آن را حل و فصل می کند. نظارت بر خدمات پلیسی

در این اطلاعیه که وب به سی‌بی‌سی تورنتو ارائه کرده است، بیان می‌کند که وب نسبت به یافته‌های سوء رفتار و مجازات اعمال شده علیه ضرابی مجد به این دلیل اعتراض می‌کند که رابین دی. مک‌الاری داونر، که نظارت بر این جلسه را برعهده داشت، ظاهراً اشتباهات و خطاهای متعددی در طول جلسه مرتکب شده است. روند. مک‌الری داونر معاون بازنشسته‌ی رئیس پلیس سیمکوی جنوبی است.

وب نوشت که آنها به دنبال این هستند که یافته های مربوط به تخلف و مجازات اخراج لغو شود، یا دستور دادرسی جدید صادر شود یا مجازات کمتری در نظر گرفته شود.

استیناف ادعا می کند که چندین اشتباه در تصمیم وجود دارد

در این اطلاعیه در مجموع 14 موضوع در رابطه با احراز تخلف و 6 مورد در مورد تعیین مجازات انفصال ذکر شده است.

وب در این اطلاعیه نوشت: «تأثیر انباشته اشتباهات بالا منجر به نقض متعدد انصاف رویه، انکار عدالت طبیعی و در مجموع یک دادرسی ناعادلانه رویه‌ای شد».

پلیس تورنتو و انجمن پلیس تورنتو از اظهار نظر خودداری کردند.

بر اساس تصمیم اوایل ماه مه، وب در جریان این جلسه استدلال کرد که توییت‌های ضرابی مجد خروجی برای احساسات او و جلوه‌ای از PTSD و ضربه روحی او بود. وب همچنین استدلال کرد که هرگونه تخلف باید در چارچوبی در نظر گرفته شود که ضرابی مجد سابقه انضباطی قبلی و سابقه خدمت نمونه در 10 سال به عنوان افسر نداشته است.

در درخواست تجدیدنظر، وب گفت که مجازات اعمال شده هیچ شانسی را برای جبران در نظر نمی گیرد، به ویژه با توجه به شرایط شخصی ضرابی مجد و عدم سابقه انضباطی قبلی.

وب از اظهار نظر بیشتر در مورد درخواست تجدیدنظر خودداری کرد.

حدود سه سال قبل از اینکه دادگاه حکم کند ضرابی مجد باید اخراج شود، او به شبکه سی‌بی‌سی The Fifth Estate گفت که محیط پلیس تورنتو “آنقدر سمی است که دائماً در تلاش برای زنده ماندن هستید.”

تماشا | افسر در مورد آنچه در محل کار با آن مواجه شده است به The Fifth Estate می گوید:

یک “محیط جنسی”

پلیس تورنتو Const. افی ضرابی مجد تصمیم گرفت مجلات پورنوگرافی را که در سال 2018 در محل کارش دراز کشیده بود، مستند کند و از این تصاویر به عنوان بخشی از شکایت خود در دادگاه حقوق بشر انتاریو استفاده کرد.

ضرابی مجد هیچ وسیله ای برای دفاع از خود نداشت: تجدید نظر

از جمله اشتباهاتی که وب ادعا می کند این است که جلسه بدون حضور ضرابی مجد برگزار شد.

ضرابی مجد گفت که به دلیل اختلال استرس پس از سانحه قادر به حضور در جلسه دادگاه نبود، تشخیصی که مک‌الری داونر طبق درخواست تجدیدنظر پذیرفت.

تجدیدنظر خاطرنشان می کند که روانپزشک ضرابی مجد بر این عقیده بود که او نمی تواند حضوری یا مجازی در جلسه حضور یابد و می گوید که دادستان خدمات پلیس هیچ مدرکی برای رد آن ارائه نکرده است.

عکسی از تابلوی ستاد پلیس تورنتو.
درخواست تجدیدنظر ضرابی مجد، ابطال احکام تخلف و مجازات انفصال، یا صدور قرار دادرسی جدید و یا تعیین مجازات خفیف تر است. (کریستوفر کاتساروف/کانادین پرس)

وب گفته بود که مشخص نیست که آیا هرگونه تسهیلات اجازه دادرسی عادلانه را می دهد یا خیر و اینکه محل اقامت مورد نیاز به تعویق خواهد افتاد. مک الری داونر دو درخواست برای تعویق را رد کرد.

در دادخواست تجدیدنظر آمده است: «از آنجایی که تجدیدنظرخواه قادر به حضور حضوری یا مجازی در جلسه دادگاه نبود، به هیچ وجه نتوانست در دفاعیات خود شرکت کند.

تصمیم ادعاهای تجدیدنظر مبتنی بر «شنیده‌ها»، «نظر» است

درخواست تجدیدنظر همچنین ادعا می‌کند که مک‌الری داونر با تکیه بر شواهد «شنیده‌ها» و «نظر»، در میان موضوعات دیگر، مرتکب اشتباهاتی شده است.

در درخواست تجدیدنظر، وب ادعا می‌کند که مک‌الاری داونر بدون اشاره به «بی‌عدالتی احتمالی» که ممکن است از «پذیرش کامل» ناشی شده باشد، اعتراف کرده و به شواهد «شنیده‌شده» در طول جلسه استناد کرده است.

وب مشخص نمی کند که از کدام شواهد به عنوان “شنیده ها” یاد می کند.

وب ادعا می کند که مک الری داونر همچنین به شواهدی که نظر یک افسر بود تکیه کرد.

درخواست تجدیدنظر می‌گوید: «مشخص نبود که آیا افسر ارائه‌دهنده چنین نظری به‌طور خاص صلاحیت ارائه شواهد نظر کارشناسی در مورد فرجام‌خواه را داشته یا خیر». درخواست تجدیدنظر مشخص نمی کند که این افسر چه کسی بوده و چه مدرکی ارائه کرده است.

وب همچنین ادعا کرد که مک‌الری داونر «اصالت و قابل قبول بودن بسیاری از شواهد مستندی را که توسط دادستان ارائه شده و به آنها استناد شده است، در نظر نگرفته است. [her] تصمیم».

سخنگوی دادگاه انتاریو در ایمیلی گفت که “مراحل بعدی در حال تعیین شدن است.”