اعتصاب غذا در زندان همیلتون پس از دستیابی زندانیان و کارکنان به “قطعنامه” پایان یافت

زندانیان بازداشتگاه همیلتون-ونتوورث در خیابان بارتون شرقی پس از پنج روز به اعتصاب غذای خود پایان دادند و زندانیان و مدیران زندان به “قطعی” رسیدند.

سدار هاپرتون، یکی از داوطلبان پروژه همبستگی زندانیان بارتون، به سی بی سی همیلتون گفت که اعتصاب اواخر روز دوشنبه پس از موافقت دولت در مرکز امنیتی حداکثر برای بهبود شرایط در زندان پایان یافت.

هاپرتون گفت: «احساس می کنم که این یک برد است.

گرگ فلود، سخنگوی وزارت دادگستری کل، به CBC تأیید کرد که زندانیان به اعتصاب خود پایان داده‌اند و این وزارتخانه “خوشحال است که یک قطعنامه وجود دارد.”

این اعتصاب در 19 آوریل آغاز شد، زیرا زندانیان به آنچه به گفته آنها قرنطینه مداوم، کمبود وقت در فضای باز، مشکلات مربوط به خدمات پستی و تهدید از دست دادن کانال های تلویزیونی تخصصی بود اعتراض کردند.

زندانیان در بازداشتگاه نیاگارا نیز از هفته گذشته از خوردن وعده های غذایی خودداری می کردند. مشخص نیست که آیا آنها همچنان معترض هستند و آیا اعتصاب غذای آنها ارتباطی دارد یا خیر.

یک نفر مشت خود را به هوا بلند می کند.
سدار هاپرتون، داوطلب پروژه همبستگی زندانیان بارتون، در میان گروه کوچکی از طرفدارانی بود که در 21 آوریل بیرون از زندان تجمع کردند. (بابی هریستوا/سی بی سی)

هاپرتون گفت که دولت در زندان همیلتون با بهبود شرایط از جمله:

  • در روزهای کم کار، قرنطینه‌های چرخشی وجود خواهد داشت، بنابراین زندانیان هنوز مدتی از سلول‌های خود خارج می‌شوند و برای دوره‌های طولانی‌تری محبوس نخواهند شد.
  • وقت حیاط و لک زدن سه بار در هفته.
  • بهبود مشکلات پست الکترونیکی
  • دسترسی منظم به تیغ اصلاح و ملافه های تازه.
  • فشار دادن زمان قفل کردن عصر تا ساعت 8 شب

Flood به سؤالات مربوط به توافق گزارش شده پاسخ نداد.

هاپرتون گفت: “ما دولت را تشویق می کنیم که این خواسته ها را با حسن نیت دنبال کند و درک کند که اگر این خواسته ها انجام نشوند، مقاومت بیشتری وجود خواهد داشت.”

هاپرتون گفت که زندانیان دوباره غذا می خورند اما طرفداران از تماشای شرایط موجود در این مرکز دست نمی کشند.

هاپرتون گفت: «آنها با قدرت و متحد از آن عبور کردند.

جسی بول، زندانی که می‌گوید اعتصاب غذا را آغاز کرده است، قبلاً به سی‌بی‌سی همیلتون گفته بود که مطمئن نیست این مشکلات هرگز حل شود.

او گفت: «فقط احساس می‌کنم این یکی از آن موقعیت‌هایی است که هرگز حل نمی‌شود… این یک سیستم خراب است.

این اولین اعتصاب امسال است، اما یکی از معدود موارد اخیر است.

زندانیان در ماه مارس گذشته در اعتصاب به وقت حیاط، وسایل نظافتی و ملافه های تمیز، در بحبوحه شیوع کووید-19 دست به اعتصاب زدند.

در آگوست 2020 اعتصاب دیگری در ارتباط با دسترسی به کتاب، صابون، زمان حیاط، تعطیلی و تاخیرهای طولانی در دریافت نامه وجود داشت.