اسانس درخت چای |کاربرد و فروش اسانس درخت چای |پیشگامان شیمی

از دیگر موارد استفاده می توان به صنایع غذایی اشاره کرد که برای طعم دار نمودن انواع مواد خوراکی مانند آدامس ها، شکلات ها، بستنی ها و دیگر مواد استفاده می شوند، در حالت کلی به ندرت می توان ماده ای را بدون وجود اسانس در ترکیبات آن یافت علی الخصوص که امروزه روش های بسیار پیشرفته ای برای انجام این کار ابداع شده است و با سرعت بیشتری می توان اسانس با کیفیت بسیار بالایی را از هر نوع گیاهی استخراج نمود.

برای روغن های گیاهی ملایم استفاده از 1-2 قطره در پایان پخت و پز یا فقط قبل از خدمت. دمکرده برگ نعنا را برای تقویت و رفع نفخ معده و روده مصرف میکنند. بعد از این مرحله به کمک یک ماده فرار مانند الکل، اسانس را از موم خارج میکنند. در این روش ابتدا گیاه را در یک ماده فرار، برای مثال نفت خام ترکیب میکنند. در حال حاضر به دلیل نیاز کشور به گیاهان دارویی و مواد موثره اسانس آن جهت تولید داروهای گیاهی، بازار هدف داخلی تعریف شده است، اما محصول تولیدی دارای ظرفیت بسیار بالایی در دنیا میباشد و با توجه به اینکه برای یک کیلو اسانس در حدود 200 کیلو گیاه لازم است، لذا کالای بسیار ارزشمندی محسوب میشود.

آذربایجان شرقی با برخورداری از 450 گونه گیاه دارویی که به شکل دارو، ادویه و عطرها مصرف میشوند، 25 درصد گیاهان دارویی کشور را در خود جا داده و ظرفیت مناسبی برای تولید این گونه ها در سطح کشت اهلی و فرآوری آن دارد. اسانس های گیاهی کاربردهای زیادی در دنیای امروز دارد، این اسانسها به عنوان ماده نگهدارنده، طعم دهنده و عطر دهنده طبیعی در صنایع غذایی، ماده معطر در صنایع تولید مواد آرایشی و بهداشتی و پیش ماده مورد نیاز بسیاری از صنایع شیمیایی مثل حشره کشها به کار میروند، ضمن این که از همه مهمتر از آنها در تهیه انواع داروهای پزشکی و دانش آروماتراپی (عطر درمانی) نیر استفاده میشود.

طی سالهای گذشته عوارض جانبی مصرف داروهای شیمیایی موجب شده تا گیاهان دارویی بیش از هر زمان دیگری مورد اقبال عمومی در خرید اسانس ویپ جهان واقع شود. از 90 گونه گیاه دارویی مورد استفاده در کشور، 53 گونه آن در استان آذربایجان شرقی موجود بوده و بر اساس اطلاعات موجود 40 تا 50 گونه آن زیر کشت قرار میگیرد.