از هر 7 خانه هامیلتون 1 احتمالاً سطح رادون دارد که میانگین انتاریو 3 برابر می شود: بهداشت عمومی

مقامات بهداشت عمومی می گویند تقریباً از هر هفت خانه هامیلتون یک رادون سه برابر بیشتر از حد متوسط ​​انتاریو است و می گویند که ساکنان باید آزمایش کنند تا ببینند آیا گاز ایجاد کننده سرطان بر سلامتی آنها تأثیر دارد یا خیر.

کوین مک دونالد ، مدیر محیط های سالم با سلامت عمومی و دکتر بارت هاروی ، معاون پزشکی بهداشت ، یافته های تلخ را در جلسه هیئت مدیره بهداشت روز دوشنبه توضیح دادند.

هاروی گفت ، بهداشت عمومی از 294 خانه در همیلتون نظرسنجی کرد و دریافت 14.3 درصد 200 بکرل بر متر مکعب دارند که بیش از توصیه ملی است و سه برابر بیشتر از متوسط ​​انتاریو است.

وی گفت: “بر اساس نتایج این نظرسنجی ، ما نمی توانیم این احتمال را داشته باشیم كه هر دستگاه سرشماری در هامیلتون ، هر منطقه جغرافیایی ، می تواند بالای 18 درصد از خانه های دارای سطح رادون بالا داشته باشد.”

رادون گازی است که شما نمی توانید آن را ببینید یا بویید و هنگامی که اورانیوم طبیعی در سنگها خراب می شود ، تولید می شود. با تجزیه رادیواکتیو می شود و می تواند از طریق شکاف یا شکاف در کف در تماس با زمین یا از طریق پایه ها به سطح خطرناکی برسد.

نظرسنجی رادون بهداشت عمومی همیلتون نشان می دهد که خانه های آنکستر و دونداس سطح بالاتری از رادون دارند ، اما آژانس هشدار می دهد که شهر نمی تواند هیچ منطقه ای از شهر فاقد رادون باشد. (شهر همیلتون)

هاروی گفت ، رادون عامل اصلی سرطان ریه در افراد غیر سیگاری است و تقریباً در 16 درصد از کل مرگ های ناشی از سرطان ریه در کانادا وجود دارد.

به گفته هاروی ، تعداد زیادی از مناطق در همیلتون مورد بررسی قرار نگرفتند ، بنابراین این سطوح می توانند بالاتر یا کمتر از موارد آزمایش شده باشند. اما این شهر باید آگاهی از رادون را افزایش دهد تا مردم محلی بتوانند آن را آزمایش کنند.

هاروی گفت: “شما واقعاً هرگز نمی دانید که آن را دارید یا نه ، مگر اینکه این مراحل آزمایش 90 روزه را طی کنید.”

آگاهی بیشتر از رادون مورد نیاز است

وی گفت: هاروی گفت که شهر نیاز به ارتقا the سطح آگاهی بهداشت عمومی دارد که از سال گذشته آغاز شده است. وی گفت ، بهترین زمان برای آزمایش گاز ، در فصل گرما است. کیت های آزمایشی را می توانید بصورت آنلاین یا در فروشگاه های محلی خریداری کنید.

وی گفت ، اگر افراد اکنون آزمایش کنند ، می توانند نتایج خود را در اوایل سال 2021 بدست آورند.

کسانی که سطح بالایی دارند می توانند یک متخصص تخفیف مجاز تحت برنامه مهارت ملی رادون کانادا را استخدام کنند – و هزینه آن می تواند 2000 تا 4000 دلار باشد.

کمیته برنامه ریزی شهر در مورد برنامه های بخش ساختمانی برای اجرای اقدامات کنترل گاز رادون در ساخت و سازهای جدید و اضافات ساختمانهای مسکونی کم ارتفاع بحث خواهد کرد.

در نقشه های پروانه ساخت باید جزئیات مربوط به چگونگی کاهش رادون مشخص شود. توسعه دهندگان سه گزینه خواهند داشت.

این برنامه شامل پروانه های ساختمانی جدیدی است که پس از سه شنبه درخواست شده اند.