از برج اداری تا مسکن: ساختمان خیابان فردریک به 91 واحد اجاره ای بازسازی می شود

آنچه زمانی یک برج اداری در خیابان فردریک در مرکز شهر کیچنر بود، به زودی هدف جدیدی به عنوان مکانی برای زندگی مردم خواهد داشت.

22 خیابان فردریک زمانی محل کسب و کارهای مالی و شرکت های بیمه مانند سان لایف بود. اکنون فضای داخلی به شکل اولیه خود بازگردانده شده است و تا چند هفته دیگر ساخت و ساز برای بازسازی فضا به 91 واحد اجاره ای آغاز می شود.

پس از اینکه گروه فایننشال هورایزنز بیش از یک سال پیش دفاتر خود را جابه‌جا کرد و تقریباً نیمی از ساختمان خالی ماند، یوروپرو، مالک ملک، شروع به بررسی این موضوع کرد که با این فضا چه کند.

جسی ناتانسون، معاون یوروپرو گفت: “ما در حال بررسی این بودیم که چگونه مجموعه را متنوع کنیم؟ چگونه مرکز شهر را بهبود بخشیم؟”

“ما احساس کردیم که برداشتن حدود 100000 فوت مربع از بازار اداری و تبدیل آن به مسکونی، که قطعاً یک نیاز مرکز شهر است، برای همه مفید خواهد بود.”

طرح این است که ساختمان 12 طبقه دارای 9 واحد در هر طبقه باشد که از ترکیبی از واحدهای یک و دو خوابه تشکیل شده است.

تام هرن، مدیر ساخت و ساز یوروپرو، به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «ما سیستم‌های مکانیکی، الکتریکی را ارتقا می‌دهیم، تمام سرویس‌های بهداشتی در سراسر جهان در حال ارتقا هستند و می‌خواهیم پوشش‌های مدرن روشنی را با استفاده از ردپای موجود در اینجا ببینیم.

سه مرد در حال صحبت در داخل ساختمانی که در حال بازسازی است.
ساخت و ساز برای بازسازی برج اداری سابق به واحدهای آپارتمانی در ژوئن آغاز می شود. کار برای بازگرداندن فضای داخلی به شکل اولیه تقریباً کامل شده است. برنامه ساخت 9 واحد در هر طبقه است. (کارمن گرولو/CBC)

22 فردریک ایده آل برای تبدیل

تبدیل فضای اداری خالی به واحدهای مسکونی روندی است که بسیاری از شهرهای سراسر کانادا در بحبوحه کمبود مسکن به دنبال آن هستند، اما این نوع کار با مجموعه ای از چالش های خاص خود همراه است – به ویژه در مورد پلان طبقه، پنجره ها و سرویس بهداشتی.

داگ مک اینتاش، مدیر پروژه ها و شریک شرکت معماری نئو کیچنر، گفت که این مورد در مورد 22 فردریک صدق نمی کند.

وی گفت: “گاهی اوقات اگر ساختمانی بیش از حد طولانی و خطی باشد برای مسکونی کار نمی کند، اما به دلیل بزرگی از هسته تا دیوار بیرونی، این ساختمان به ویژه برای واحدهای مسکونی مناسب است.”

ترکیبی از سه آسانسور و سه دیوار کامل پنجره به ما فرصتی عالی برای ایجاد 9 واحد در هر طبقه می دهد.

مک اینتاش گفت که برای اتصال ساختمان به خدمات در خیابان کوئین، باید ارتقاء لوله کشی گسترده از طریق پارکینگ ملک انجام شود.

سه مرد در یک کارگاه ساختمانی ایستاده اند.
داگ مک‌اینتاش با شرکت معماری نئو، با تام هرن و مت موروسکی با یوروپرو، یک شرکت مدیریت املاک تجاری که مالک خیابان فردریک شماره 22 در مرکز شهر کیچنر است، همکاری می‌کند تا برج اداری را به 91 واحد آپارتمان تبدیل کند. (کارمن گرولو/CBC)

بخشی از این طرح تبدیل بخش آتریوم ساختمان به فضایی است که عموم مردم نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

مک اینتاش گفت: “اتصال به کالج – به میدان مارکت، این اتصالات را می توان از هم جدا کرد و این یک فرصت عالی برای ایجاد فضای مونتاژ در آنجا خواهد بود. یک رستوران، فضای رفاهی، چیزهایی برای آینده.”

هرن و مک اینتاش گفتند که موقعیت ساختمان، روبروی کالج Conestoga و LRT، آن را برای افراد حرفه ای و دانشجویان ایده آل می کند.

هرن گفت که این نوع کار برای Europro اولین کار است و امیدوارم آخرین نباشد.

او گفت: «این یک فرصت هیجان‌انگیز برای ما است و ما هیجان‌زده هستیم که این پروژه را محقق کنیم و ببینیم در آینده چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.»

انتظار می رود که کار بازسازی اواسط تا اواخر سال 2024 تکمیل شود.

عکس نمای نزدیک از نمای بیرونی ساختمان که عمدتاً از شیشه ساخته شده و شماره واحد روی آن نوشته شده است.
این طرح به گونه ای خواهد بود که ساختمان دارای ویژگی هایی مانند رستوران نه تنها برای مستاجرین، بلکه برای عموم مردم نیز باشد. (کارمن گرولو/CBC)