اتحادیه ها، حامیان در اعتراض به برنامه های انتقال ساختمان به مرکز علمی انتاریو می روند

حامیان و نمایندگان چندین اتحادیه روز شنبه به مرکز علمی انتاریو در تورنتو رفتند تا به طرح‌های پیشنهادی برای انتقال ملک نمادین استانی به محوطه انتاریو پلیس اعتراض کنند.

سازمان‌دهنده این رویداد، اتحادیه کارکنان خدمات عمومی انتاریو (OPSEU/SEFPO)، استدلال می‌کند که جابجایی این مرکز “صدها” شغل را به خطر می‌اندازد.

جی پی هورنیک، رئیس اتحادیه، گفت: «آنها این کار را با مشورت با جامعه صفر، بدون مشورت با خود کارگران، و با هیچ تصوری از اینکه واقعاً چه تأثیری بر این جامعه و به طور کلی بر تورنتو خواهد داشت، انجام دادند.

این چیزی نیست که تورنتونی ها می خواهند.

بر اساس طرح دولت داگ فورد برای بازسازی انتاریو پلیس، ساختمان مرکز علمی فعلی در گوشه خیابان اگلینتون شرقی و جاده دان میلز در شمال شرق تورنتو در نهایت تخریب و با مسکن جایگزین می‌شود.

این استان می گوید که ساختمان مرکز علوم برای اولین بار در سال 1969 افتتاح شد و نیاز به تعمیر دارد و جابه جایی و تخریب آن به جای تعمیر ارزان تر خواهد بود.

اتحادیه استدلال می‌کند که این مرکز از موقعیت فعلی‌اش سود می‌برد و به دسترسی به آن از طریق حمل‌ونقل عمومی و بزرگراه‌ها، استفاده از آن به‌عنوان یک مرکز اجتماعی برای مردم محلی در منطقه، و تاریخچه‌اش «الهام‌بخش» بیش از 220000 کودک مدرسه‌ای و خانواده‌ای که سالانه از آن بازدید می‌کنند، اشاره می‌کند.

مارتین فیشر معاون دوم OPSEU Local 549 است که نماینده حدود 400 کارمند مرکز علمی انتاریو است. او می‌گوید اگر مرکز علمی جابه‌جا شود، کارگران فضای ارزشمندی را که برای ایجاد نمایشگاه‌های مشهور جهانی خود نیاز دارند، از دست می‌دهند.

“ما دوست داریم بدانیم برنامه چیست؟ برای همه این مشاغل چه اتفاقی می افتد و نقشی که مرکز علوم در جهان دارد چه خواهد شد؟” فیشر گفت.

این تجمع در حالی برگزار می‌شود که مناظره غیررسمی شهردار در انتاریو پلیس برگزار می‌شود – مکانی که خود تحت یک روند توسعه بحث‌برانگیز است.

برخی از نامزدهای شهرداری بحث کردند که چگونه برنامه های استان را برای توسعه جاذبه گردشگری به یک پارک آبی سرپوشیده و مجموعه آبگرم، یک مکان بازسازی شده کنسرت و یک “پارک ماجراجویی” هدایت خواهند کرد.