آیا می خواهید زندگی قایق را داشته باشید اما صاحب آن نیستید؟ سرویس اشتراک گذاری جدید در همیلتون، سایر شهرهای انتاریو راه اندازی شد

درست در شرق زمین بازی Pier 4 و Leander Boat Club، در بندر غربی همیلتون، دروازه‌ای قفل شده وجود دارد که به یک اسکله طولانی منتهی به خلیج می‌رسد.

قایق‌های بادبانی زیبا و سایر کشتی‌های تفریحی مجلل در کنار اسکله قرار گرفته‌اند که به نظر می‌رسد 100 متر در داخل آب کشیده شده است.

در نهایت، نزدیک به پایان، قایق های موتوری ساده اما بکر هستند که می توانند مال شما باشند. و مال من و هر کسی – به شرطی که مایل باشد و بتواند حدود 500 دلار در ماه برای شش ماه از سال بپردازد.

اولین سرویس اشتراک قایق در جهان، Skipperi (تلفظ “Skipper-ee”)، به همراه چندین نقطه دیگر در امتداد دریاچه انتاریو به همیلتون رسیده است.

اندرو سورلی، عضو مشتاق Skipperi که تابستان گذشته بخشی از آزمایش بتا شرکت فنلاندی در تورنتو بود، می‌گوید: «این یک تجربه کلبه‌ای در دریاچه انتاریو است.

پس از حدود 20 سال از آخرین باری که او قایق سواری کرده بود – زمانی که در نوجوانی در کمپ تابستانی قایقرانی را آموزش می داد – پس از پیوستن به سهم قایق، خود را “تمام وقت” در آب یافت.

ما چهار یا پنج روز در هفته روی آب بودیم. لپ‌تاپ‌هایمان را می‌آوردیم و به آن می‌گفتیم «کار از قایق».

اکثر اعضا قایقران جدید هستند

کیون دکسترادور، مدیر کل کانادایی این شرکت به سی‌بی‌سی همیلتون گفت که حوض همیلتون اسکیپری یکی از چندین مکان انتاریو است که از جمله میسیساگا، اسکاربورو و پیکرینگ، پس از آزمایش موفقیت‌آمیز در ژوئن گذشته در تورنتو، در 1 مه راه اندازی شد.

موتور یک قایق با خط افق شهر در پشت آن دیده می شود.
خدمات اشتراک قایق در چندین مکان در اطراف دریاچه انتاریو از اول ماه مه راه اندازی می شود. (سایرا پیسکر/سی بی سی)

این شش بازار دیگر خارج از کانادا را دنبال می‌کند: فراتر از فنلاند، در سوئد، دانمارک، نروژ، استرالیا و نیوزلند فعالیت می‌کند – مکان‌هایی که یک عضو کانادایی می‌تواند با عضویت خود در صورت سفر به آنجا قایق کند.

او گفت: «اسکیپری برای از بین بردن تمام دردسرهای داشتن قایق شخصی ساخته شده است.

عضویت از 475 دلار در ماه شروع می شود و برای “فصل قایق سواری” از ماه می تا پایان اکتبر ادامه دارد. اعضا قایق‌ها را از طریق یک برنامه تلفن همراه رزرو می‌کنند، این برنامه همچنین برای باز کردن جعبه قفل در کشتی برای دسترسی به کلید کشتی کار می‌کند. قایقرانان جدید – که جزو 65 درصد اعضای شرکت هستند – می توانند از طریق وب سایت شرکت به آزمون آنلاین برای دریافت مجوز قایق سواری دسترسی داشته باشند. هنگامی که آنها مجوز گرفتند، Skipperi آموزش یک به یک را در یکی از قایق های خود ارائه می دهد تا اعضای جدید راحت باشند.

Dextradeur می‌گوید و در هر صورت، دسترسی 24 ساعته به کارکنان شرکت وجود دارد.

او گفت: «همیشه تیمی دارید که اینجا هستند تا به هر سؤالی که ممکن است در هنگام سوار شدن به قایق داشته باشید پاسخ دهند، که لزوماً چیزی نیست که به عنوان یک قایقران خصوصی دریافت کنید. قایق سواری که ممکن بود در غیر این صورت احساس راحتی نداشته باشند که آن را امتحان کنند.

مردی روی اسکله ایستاده است.
Keven Dextradeur مدیر کل کانادایی Skipperi است. (سایرا پیسکر/سی بی سی)

اعضای کانادایی طیف سنی وسیعی از 21 تا 82 سال را شامل می‌شوند و 40 درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند که دکسترادور گفت که در کل قایقرانی عادی نیست.

این چیزی است که ما به آن بسیار افتخار می کنیم.»

“خیلی آرام است”

تنها پس از چند دقیقه روی آب در بندر همیلتون، خط افق مرکز شهر و برجستگی از یک طرف و سواحل جنگلی برلینگتون از طرف دیگر نمایان می شوند.

کمی بعد، در حال عبور از کشتی‌های باری که در وسط خلیج لنگر انداخته‌اند و چشم‌انداز جاده خشم کارخانه‌های فولاد را پشت سر می‌گذاریم. این منظره ای از همیلتون است که اکثر ما به ندرت می بینیم.

برای سورلی، کاربر Skipperi در تورنتو، دسترسی به قایق به او این فرصت را داده است که ورودی‌های جزایر تورنتو و سایر بخش‌های خط ساحلی محلی را که می‌تواند مانند یک “پارک آلگونکوین” در شهر باشد را کشف کند.

او گفت: “این خیلی آرام است.” مطمئناً می‌توانید مکان‌هایی را پیدا کنید که احساس نمی‌کنید در شهر هستید.