آنچه برخی از نامزدهای شهرداری تورنتو روز جمعه اعلام و از آن انتقاد کردند

روز جمعه ثابت شد که روز شلوغ دیگری در مسیر مبارزات انتخاباتی شلوغ برای پست اصلی تورنتو بود، با تمرکز نامزدهای شهرداری بر طیف گسترده ای از مسائل از جمله بی خانمانی، بحران آب و هوا و – بار دیگر – مسیرهای دوچرخه سواری.

Coun. جاش متلو آنچه را که می‌گوید اولین پلتفرم یک پلتفرم محیطی است با سرمایه‌گذاری سالانه 200 میلیون دلاری که توسط مالیات پارکینگ تجاری تامین می‌شود، مطرح کرد. در همین حال، میتزی هانتر – نماینده پارلمان لیبرال که پیش از پایان دوره نامزدی شهرداری در 12 مه به پایان می رسد، از کرسی خود استعفا می دهد – طرحی دو مرحله ای برای کمک به مقابله با بی خانمانی جوانان در تورنتو ارائه کرد.

Coun. آنتونی پروزا به اشتراک گذاشت که او به یک “تور مقرون به صرفه” در سطح شهر می رود تا با ساکنان ملاقات کند و در مورد مسائل مربوط به مقرون به صرفه بودن بحث کند. برد بردفورد گفت که شفافیت و پاسخگویی را برای ادارات شهری افزایش خواهد داد. به علاوه، راب دیویس، عضو سابق شورای شهر، حداقل سومین نامزد در دو روز گذشته بود که با قدرت در برابر مسیرهای دوچرخه سواری در شهر ظاهر شد.

مالیات پارکینگ برای تأمین بودجه تلاش های زیست محیطی: متلو

متلو گفت که برنامه فعلی شهر برای به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2040 جاه طلبانه است، اما فاقد بودجه اختصاصی است.

وی در یک بیانیه خبری گفت: «بحران آب و هوا بزرگترین تهدید وجودی برای بشریت است.

برای ایجاد این بودجه اختصاصی، که بالغ بر 200 میلیون دلار در سال می شود، او مالیاتی را بر پارکینگ های تجاری اعمال می کند که قبلاً در جلسه کمیته بودجه شهر در ژانویه مطرح شده بود.

طبق گزارش KPMG که در سال 2016 برای شهر تهیه شد، این مالیات می تواند بین 171 تا 535 میلیون دلار درآمد ایجاد کند، اگر برای فضاهای پولی و بدون پرداخت اعمال شود. این یک تخمین بیش از حد است.

جاش متلو، عضو شورا، تلاش برای بررسی هزینه‌های Gardiner East را رهبری کرده است و می‌گوید زمان آن رسیده است که ببینیم آیا برای این پروژه گران‌قیمت رمپ وجود دارد یا خیر.
متلو گفت که مالیات پارکینگ تجاری هر سال 200 میلیون دلار در سرمایه گذاری های مربوط به تغییرات آب و هوایی تامین می کند. (مایکل ویلسون/سی بی سی)

اجرای این مالیات شامل چندین معافیت از جمله فروشگاه‌های مواد غذایی، مؤسسات عمومی، مراکز تجاری کوچک محله‌ای، مکان‌های شارژ وسایل نقلیه برقی، فضاهایی برای مادران باردار و افرادی است که مشکلات حرکتی دارند. او گفت که این مالیات برای پارکینگ‌های بزرگ و مراکز تجاری شرکتی و محوطه‌های شرکتی در مرکز شهر منظور می‌شود.

متلو گفت که این مالیات چندین تلاش زیست محیطی را تأمین می کند، مانند مقاوم سازی ساختمان های موجود برای خاموش کردن سوخت های فسیلی و استفاده از انرژی الکتریکی، یک استراتژی رشد سواری TTC که شامل بهبود خدمات و کرایه های پایین تر و برقی سازی بیشتر ناوگان خودروهای شهر، از جمله TTC است. اتوبوس ها، او گفت.

مارک ساندرز، رئیس سابق پلیس که برای شهرداری نیز نامزد شده بود، از طرح متلو انتقاد کرد. ساندرز در یک انتشار خبری گفت که این طرح “واقعا مالیاتی است بر مسافران و کارگرانی که سعی می کنند در شهر بچرخند.”

طرح دو مرحله ای برای بی خانمانی جوانان

هانتر گفت که برای کاهش بی خانمانی جوانان در شهر با مقابله با سلامت روان تلاش خواهد کرد.

هانتر در بیانیه ای گفت که مسکن مقرون به صرفه یک عنصر ضروری برای کمک به جوانان بی خانمان است، اما افزود که کار به همین جا ختم نمی شود.

هانتر گفت: “ما همچنین می دانیم که مسکن به خودی خود برای شکوفایی جوانان در زندگی کافی نیست. به همین دلیل است که ما باید بر نیازهای بهداشت روانی مرتبط با جوانان تمرکز کنیم.”

Scarborough-Guildwood MPP Liberal Mitzie Hunter در خیابان کوئین و جان.  او برای شهردار تورنتو در انتخابات میان دوره ای 2023 نامزد می شود.
هانتر طرح خود را برای رسیدگی به بی خانمانی جوانان مطرح کرد. (مایکل ویلسون/سی بی سی)

او گفت که اولین گام ایجاد پنج تیم کمکی است که شامل کارگران حمایت از همتایان، روانشناسان و مددکاران اجتماعی برای رسیدگی به نیازهای جسمی، سلامت روان و ایمنی جوانانی است که بی خانمانی را تجربه می کنند. هزینه این تیم ها سالانه 1.3 میلیون دلار است و در زمانی که انجام این کار ایمن باشد، روی اتحاد مجدد خانواده ها تمرکز می کنند.

مرحله دوم شامل افزایش میزان بودجه غیرانتفاعی جامعه از طریق برنامه مشارکت خدمات اجتماعی شهر است.

هانتر به عنوان شهردار گفت که حداکثر مبلغ کمک مالی را از 75000 دلار به 100000 دلار افزایش خواهد داد. هانتر گفت که افزایش حمایت ها مختص سازمان های بهداشت روان، بی خانمانی جوانان و پیشگیری از خشونت خواهد بود.

افزایش مسئولیت پذیری

روز جمعه، برادفورد از وضعیت امکانات تفریحی شهر، برنامه های برف روبی، فواره های آب و مدیریت زباله انتقاد کرد.

او در یک بیانیه خبری گفت: «به طور خلاصه، افرادی که با دلارهای مالیاتی خود می پردازید، برای شما بالاتر و فراتر از آن نیستند.

مردی با ژاکت قهوه ای و پیراهن آبی پشت میکروفون ایستاده است.
برادفورد از وضعیت امکانات تفریحی شهر، برنامه های برف روبی، فواره های آب و برنامه مدیریت زباله انتقاد کرد. (مایکل کول/سی بی سی)

برای افزایش شفافیت و پاسخگویی، بردفورد گفت که نامه های دستوری را به صورت علنی برای روسای بخش ها و ادارات شهرداری صادر خواهد کرد. در سیاست های استانی و فدرال، نامه های دستوری معمولاً دستورالعمل های نخست وزیر یا نخست وزیر را برای وزرای خود بیان می کنند.

برادفورد گفت که این به “مقایسه مجدد” دولت شهر کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که نیازهای ساکنان برآورده شده است.

مخالفت بیشتر با مسیرهای دوچرخه سواری

دیویس، عضو سابق شورای شهر گفت که او در حال راه اندازی یک طومار آنلاین است که در آن ساکنان می توانند نارضایتی خود را از گسترش مسیر دوچرخه در تورنتو “بیان کنند”.

دیویس گفت که از ساکنانی که در یا نزدیک چندین خیابان شلوغ تورنتو زندگی می کنند شنیده است که از ایده ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری بیشتر ناامید شده اند.

“پیامی که آنها به من داده اند این است که دیگر مسیر دوچرخه وجود ندارد!” دیویس در یک بیانیه خبری گفت.

دیویس گفت که او یک وب سایت راه اندازی کرده است که مردم می توانند درخواست آنلاین او را پیدا کنند. در زمان انتشار، آن آدرس به یک پست وبلاگ در مورد اینکه چرا مردم نباید با دوچرخه به محل کار خود بروند هدایت شد.

روز پنجشنبه، آنتونی فیوری، ستون نویس سابق تورنتو سان و جورجیو مامولیتی، عضو سابق شورای شهر نیز در مورد مخالفت خود با مسیرهای دوچرخه سواری اعلام کردند.

انتخاب مجدد شهردار تورنتو برای 26 ژوئن تعیین شده است. شما می توانید لیست کامل نامزدها را در اینجا بیابید.