آزمایشات آنتی بادی برای COVID-19 اکنون در دسترس است ، اما آیا ارزش آن را دارند؟

آزمایشات آنتی بادی اکنون در انتاریو در دسترس است اما متخصصان بهداشت و آزمایشگاه های خصوصی به بیماران یادآوری می کنند که آزمایش مثبت به معنای مصونیت کسی نیست – ما هنوز نمی دانیم که آیا آنتی بادی های SARS-CoV-2 از همه افراد برای ابتلا دوباره به COVID-19 محافظت می کند یا خیر. یا از انتشار آن به دیگران.

سخنگوی روز دوشنبه گفت ، LifeLabs آخرین آزمایشگاه تجاری در انتاریو است که آزمایش بیماران را برای یافتن آنتی بادی از 23 نوامبر آغاز می کند. سخنگوی روز دوشنبه گفت Dynacare آزمایش آنتی بادی SARS-CoV-2 را از 8 سپتامبر در انتاریو ارائه داده است. از ماه آگوست ، این شرکت حدود 10 هزار آزمایش در کبک و انتاریو انجام داده است ، که فقط در ماه گذشته انجام شده است.

هر دو آزمایش سرولوژی ارائه شده توسط شرکت ها ، عفونت فعال COVID-19 را تشخیص نمی دهد بلکه در عوض از نمونه های خون برای جستجوی آنتی بادی های SARS-CoV-2 استفاده می کنند.

این آزمایشات به برخی افراد پاسخ می دهد که آیا سرفه مداوم یا خارش گلو در چند ماه گذشته به طور بالقوه COVID-19 بوده است ، اما ممکن است دیدگاه فراتر از آن ارائه ندهد.

ایمنی COVID-19 همچنان کدر است

مارک آندره لانگلوئس ، استاد دانشگاه اوتاوا و کرسی تحقیق در کانادا در ویروس شناسی مولکولی و ایمنی ذاتی ، گفت: اگرچه احتمالاً عفونت قبلی COVID-19 مقداری از ایمنی بدن را ایجاد می کند ، اما مشخص نیست که محافظتی مقاوم چه مدت طول می کشد.

بهداشت عمومی اوتاوا به هرکسی که آزمایش آنتی بادی SARS-CoV-2 را مثبت می دهد توصیه می کند که به تمرین فاصله فیزیکی و سایر اقدامات بهداشتی همه گیر ادامه دهد. (ماریجان مورات / AP)

وی گفت: “شواهد علمی اکنون نشان می دهد که اگر در معرض آن قرار گرفته باشید و آنتی بادی ساخته اید ، احتمال زیادی وجود دارد که حداقل در کوتاه مدت از شما محافظت شود.”

“آنچه در این مرحله هیچ کس نمی داند این است که این محافظت از آنتی بادی ها تا چه مدت ادامه خواهد داشت.”

وی گفت که این محافظت می تواند چند ماه یا احتمالاً یک سال طول بکشد. علاوه بر این ، مشخص نیست که حفاظت در واقع به چه صورت است.

لنگلوآس با بیان اینکه “ما می دانیم که عفونت مجدد ممکن است اتفاق بیفتد ، به اثبات رسیده است” و افزود که حتی اگر بیمار بار اول علائم خفیفی داشته باشد ، ممکن است دوباره نتیجه یکسانی نداشته باشند.

وی همچنین گفت: ممکن است آنتی بادی ها نتوانند آنچه را که ایمنی ضدعفونی کننده نامیده می شود ، فراهم کنند ، جایی که بیماران بهبود یافته نمی توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند. به عبارت دیگر ، کسی که دارای آنتی بادی SARS-CoV-2 است ممکن است هنوز بتواند COVID-19 را گسترش دهد.

“ما با تفاوت های ظریف سر و کار داریم”

بهداشت عمومی اوتاوا توصیه می کند هر کسی که آزمایش آنتی بادی مثبت کند ، همچنان از اقدامات احتیاطی COVID-19 طبیعی ، مانند فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک استفاده کند و رویکردی آرام نداشته باشد.

بهداشت عمومی انتاریو توصیه نمی کند از آزمایش آنتی بادی برای تعیین وضعیت ایمنی بیماران استفاده کند.

لانگلوا به مقامات بهداشت عمومی حسادت نمی کند که هر دو باید تصدیق کنند که به نظر می رسد آنتی بادی ها تا حدی محافظت می کنند اما به اندازه کافی نیست که افراد بتوانند نگهبانان خود را پایین بیاورند.

وی گفت: “ما با تفاوت های ظریف سر و کار داریم.” “این نگرانی اینجاست ، [an antibody test] احساس محافظت کاذب را برای مردم فراهم می کند. “

هزینه آزمایش آنتی بادی SARS-CoV-2 مستقیماً به بیماران در انتاریو پرداخت می شود. OHIP فقط هزینه آزمایشات را در شرایط نادر پوشش می دهد. (AP)

هزینه های آزمون ها

یک آزمایش آنتی بادی SARS-CoV-2 در LifeLabs 75 دلار هزینه دارد در حالی که آزمایش در Dynacare 70 دلار است و هر دو با ارجاع پزشک در انتاریو در دسترس هستند. این شرکت ها در وب سایت های خود اذعان دارند که آزمایش مثبت آنتی بادی به معنای مصونیت بیمار نسبت به COVID-19 نیست.

در برخی شرایط ، برنامه بیمه درمانی انتاریو (OHIP) هزینه آزمایش آنتی بادی را پرداخت می کند ، مانند کودکان با سندرم التهاب چند سیستم و بیماران مبتلا به بیماری شدید که به طور مکرر آزمایش COVID-19 منفی کرده اند ، و آزمایش آزمایش آنتی بادی ” ابزار کمکی مفید ، “بهداشت عمومی انتاریو می گوید.

برای دقیق ترین نتایج ، LifeLabs به بیماران توصیه می کند که بین سه تا چهار هفته پس از علائم یا قرار گرفتن در معرض COVID-19 آزمایش های لازم را انجام دهند اما گفته است که آنتی بادی ها ماه ها پس از عفونت پیدا شده است.

Dynacare می گوید بیماران می توانند 14 روز یا بیشتر پس از عفونت اولیه آزمایش کنند.