کتاب و رمان نویسی نودهشتیا

از دیرباز، مطالعه ‌‌ی کتاب در زمینه ‌‌های مختلف، مورد توجه بشر بوده و تهیه‌‌ی نسخ کتاب، از دغدغه‌‌ های بشری. در دوران پیشین، دسترسی محدود به نسخ چاپی وجود داشت، چرا که گاهاً حاشیه نشینان شهر و روستا نشینان، توانمندی مراجعه‌‌ی مداوم به مراکز شهر و تهیه‌‌ی کتاب ‌‌های نشر شده‌‌ی چاپی را نداشتند، و یا تامین هزینه برای تهیه‌‌ی کتاب‌‌ های متفرقه، در توان مالی خانواده‌های پر جمعیت و تنگ دست دوران پیشین نبود. حتی گاهاً پیش از این دوران، در زمانی که هم چنان بشر روی به چاپ کتاب‌‌ ها و نویسه ‌‌های دارای برگ کاهی روی نیاورده بود، افرادی بس علاقه مند بودند که روایات به تصویر کشیده شده یا تحریر شده به روی سنگ و چوب را دنبال می‌‌کردند! مادامی که مشکلات بسیاری برایشان مشهود بود.

در دسته‌‌ی مقابل، برخی نیز علاقه‌‌ی بسیار به نگاشتن کتاب و به تحریر در آوردن ذهنیات خود در زمینه‌‌های مختلف داشتند؛ چه بسا که تعداد بسیاری از آن‌‌ها با وجود تعدد محدودیت‌‌ها، استعدادی دور از انتظار در این زمینه داشتند و توانمندی قابل تحسینشان، صاحب منصبان این حرفه را به تعجب می‌‌کشاند. برای چنین اشخاصی نیز در دیار کهن، مشکلات عظیمی وجود داشت؛ تامین هزینه‌‌ی نویسندگی و یا دسترسی مداوم به مکانی برای تهیه‌‌ی لوازم، تعداد انگشت شماری از این مشکلات به شمار می‌‌رفتند. همچنین می‌‌توان به موانعی چون دور از مراکز تعلیمی بودن و یا نبود ارتباط با شخص دوره دیده‌‌ای در این حرفه، برای این اشخاص، اشاره کرد.

با پیشرفت علم و تکنولوژی، خصوصاً در زمینه‌‌ی ارتباطات اینترنتی، مشکلات هر دو گروه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد و امکانات قابل ملاحضه‌‌ای برایشان فراهم شد. به عنوان مثال، نسخ پی دی اف و الکترونیک کتاب‌‌ها تولید شدند و با هزینه‌‌ی کمتر و دسترسی آسان‌‌تر، به انتشار در آمدند یا فضاهای مجازی جهت تعامل نویسندگان پدید آمد. در گروه ها و مجمع های ارتباطی پیام رسان ها و شبکه‌‌های اجتماعی، امکان دنبال آثار درحال تایپ و یا نسخ کامل شده با فرمت مرتبط با تلفن های هوشمند و یارانه، پدید آمد. دیگر نیاز به طی مسافتی طویل جهت تهیه‌‌ی کتاب‌‌ها در زمینه‌‌های مختلف به شکل چاپی، مشهود و محسوس نبود. همچنین در این فضاها، علاقه مندان به نویسندگی نیز از موانع خود کاستند. به آسانی توان ارتباط با اشخاص دوره دیده‌‌ی این حرفه و فنون در سراسر دنیا، نقاط مختلف، برایشان ایجاد شد و توانستند به استعداد خود بال و برگ دهند و حتی گاهی، علاقه مندان فاقد استعداد این حوزه، با تمرین، به نقاطی تحسین برانگیز رسیدند. انجمن نودهشتیا، یکی از سایت‌‌ های اینترنتی ست که بستر کاملاً ایمنی را جهت دانلود رمان، داستان و از این قبیل نوشته‌‌ ها، در اختیار عموم مردم قرار می‌‌دهد. در سایت اصلی، آثار کامل شده، به صورت رایگان و یا فروشی با هزینه‌‌ی محدودتر از نسخ چاپ شده، قرار دارند و قابل دانلود یا خریداری می‌‌باشند. همچنین برای دسترسی و یافتن آسان تر نگاشته ها در دسته ‌‌هایی که خود شما به آن ها علاقه دارید، ژانرهای کتاب‌‌ها ذکر شده اند و خلاصه، مقدمه و بخشی از روایت برای شما نمایش داده خواهد شد که تصمیم گیری برایتان آسان تر باشد. به علاوه، پیش از انتشار رمان‌‌ها در فرمت پی دی اف و الکترونیک سازگار با رایانه و تلفن همراه، کاربران امکان دنبال رایگان نوشته‌‌های سایرین را دارند!

در انجمن نودهشتیا، نویسندگان خبره‌‌ای هستند که در طیف وسیعی از انوع نوشته‌‌هایی قبیل عاشقانه، طنز، جنایی، معمایی و یا تخیلی، فعالیت خوبی دارند. این افراد، همگام با تعامل با کاربران، نویسه های خود را به تحریر در می‌‌آورند و شما از امکان دنبال کاملاً رایگان برای نویسه های درحال تایپ، برخوردار هستید. برای نویسندگان نیز، یک جامعه‌‌ی ارتباط آنلاین قابل ملاحضه‌‌ای ست که به نویسندگان کمک کرده، منجر به پیشرفت قلمشان می‌‌شود و به یادگیری هر چه بیشترشان کمک می‌‌کند. نویسندگان با اشخاصی توانمند در زمینه ی نویسندگی ارتباط دارند و حتی کاربران معمول انجمن نیز با رویی باز، نظرات خود را در رابطه با نویسه های نویسندگان اظهار می‌‌کنند که منجر به آگاهی نویسنده از ایرادات قلم خود و در صدد تصحیح اشکالاتش بر آمدن، می‌‌شود. در وجه دیگر، برای نویسندگان امکانات بی‌‌شماری به صورت رایگان فراهم شده که موارد محدودی از آن ها، همراهی یک ویراستار برای نویسندگان رمان است که ایرادات نگارشی نویسنده را اصلاح می‌‌کنند. گرافیستانی با استعداد و خوش ذوق که بر طبق سلیقه‌‌ی نویسنده، جلدی جالب توجه طراحی می‌‌کنند. مدیرانی خوش برخورد که پاسخگوی سوالات کاربران هستند و حتی آموزشاتی که در تالارهای انجمن، به صورت کاملاً رایگان در اختیار علاقه مندان به نویسندگی قرار می‌‌گیرد. همچنین نویسندگان، می‌‌توانند درخواست صوتی شدن آثار خود را بدهند که گویندگان خوش صدا، به این موضوع رسیدگی خواهند کرد.

بنابراین انجمن نودهشتیا، می‌‌تواند بی شبهه یک مکان جامع تلقی شود که مشکلات متعدد افراد حوزه ی علاقه مند به خواندن و نوشتن را کنار زده و پنجره ای جدید سوی روند بی دغدغه ای از ارتباط و تعامل اشخاص این دسته، باز کرده است